recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyt mail fra en udbyder til en anden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlyt mail fra en udbyder til en anden

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Emne: Flyt mail fra en udbyder til en anden
    Sendt: 03-Marts-2010 kl. 17:19
Efter der er blevet større krav til mit netværk med steaming af video vil jeg have en højere bredbånds forbindelse.
Men jeg har kigget lidt på det og (TDC som jeg har nu) er helt vildt dyre i forhold til de andre, så derfor tror jeg at jeg skifter til Telenor.

Men hos TDC har jeg jo min mail som ender på @mail.dk er der ikke en måde jeg kan få den med over til Telenor, eller er jeg tvunget til at skifte mail, hvilket jeg ville være meget ked af.

Håber i kan hjælpe Smile
Til top
danji Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 379
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 17:38
Nej det kan du ikke. Hvis de ikke lukkede din konto, kunne du bruge et mail-forward til din nye adresse. Men mon ikke de lukker den med det samme.

Tror din eneste chance er at fx. oprette mobilt bredbånd til 49,- pr måned. Så betaler du lidt for din emailadresse og får så lidt mobilt bredbånd med også.
Mvh dan.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af xEmiilx xEmiilx skrev:

Efter der er blevet større krav til mit netværk med steaming af video vil jeg have en højere bredbånds forbindelse.
Men jeg har kigget lidt på det og (TDC som jeg har nu) er helt vildt dyre i forhold til de andre, så derfor tror jeg at jeg skifter til Telenor.

Men hos TDC har jeg jo min mail som ender på @mail.dk er der ikke en måde jeg kan få den med over til Telenor, eller er jeg tvunget til at skifte mail, hvilket jeg ville være meget ked af.

Håber i kan hjælpe Smile
Hvis jeg var dig, ville jeg en gang for alle løse problem.
1. Opret dit eget domæne og placer det på et webhotel. det kunne være xEmiilx.dk som er ledigt.
Du kan gøre det meget simpelt hos one.com, og det koster 11 kr. om måneden
2. Skriv til alle dine mail kontakter at du har fået ny mailadresse, f.eks. mail@xEmiilx.dk
3. opretter en svarregel i dit mailprogram der automatisk svarer at du har fået ny mailadresse.
Efter et stykke tid skifter du til f.eks. Fullrate, her får du f.eks. 10 mbit for 199 pr. måned
Herefter kan du skifte internetleverandør så ofte du lyster
Her et lille screen dump:
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 18:20
- eller hvis det skal være gratis, så lav en gmail.com mail.

Dit eget domæne kan også ligge på google for 60 kr. om året. Se her hvordan:
http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/

- men ellers er jeg enig med MCenterFreak.

Venlig hilsen
KB
Til top
sodaha Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 22-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 397
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 20:30
Jeg bruger stadigvæk mine 2 e-mail konto'er hos TDC selvom jeg ikke er kunde hos dem mere. De er fra startende af 00'erne, dengang man havde moden  og en ADSL forbindelse på 256 KB. Nu har jeg Telmore internetThumbs Up og førhen havde jeg CyberCity Thumbs Down
 
Har tilføjet dem som konti i min Vista's Windows Mail, de fungede også fint i win98/XP outlook.  
 


Redigeret af sodaha - 03-Marts-2010 kl. 20:33
Panasonic: TX-P42X10Y, DMR-BCT820EG, DMR-EH57, DMR-EH68EC, DMR-E85H, SC-BT200 + SH-FX70, NV-GS50, DMC-LZ7, HX-DC1
Apple: iPod Touch 32gb, iPhone 6 128gb, iPad 2 WiFi 64gb&16gb, ATV 2, MAC Mini (2012)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 21:22
Eller køb dit eget domæne på gratisdns.dk og opret så en gmail, og peg dns'en derover.
 
Herefter vil din udgift fremover være 45 kr. pr år for domænet.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:13
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

- eller hvis det skal være gratis, så lav en gmail.com mail.

Dit eget domæne kan også ligge på google for 60 kr. om året. Se her hvordan:
http://blogs.fagbladet.dk/it/fa-e-mail-der-virker/

- men ellers er jeg enig med MCenterFreak.

min mail ligger på gmail "GRATIS".. ingen 60kr gebyr der? men har dog haft det i flere år nu, måske kun for dem som var med fra starten.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:18
De 60 kr. er for "leje" af domæne. Man skal bare købe sit domæne i DK og pege det over, så er prisen de 45 kr for afgiften til DKHostmaster og det er gratis hos google.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:37
Skal lige spørge: Nu har jeg mit domæne liggende hos gratisDNS + min mail konto peger vist på deres mail hotel - det koster mig et eller andet om året (kan ikke huske det) - kan det gøres gratis hos google?

Troede kun google tilbød gmail.com konti?
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:38
Ja, og Nej :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6622
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af confused confused skrev:

De 60 kr. er for "leje" af domæne. Man skal bare købe sit domæne i DK og pege det over, så er prisen de 45 kr for afgiften til DKHostmaster og det er gratis hos google.

Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.
Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

For så er jeg da flyttet inden jeg skal forny mit mailhotel næste gang. Der er jo også meget mere plads hos google.


Redigeret af Brixen - 03-Marts-2010 kl. 22:53
Venlig hilsen
KB
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Marts-2010 kl. 22:53
 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.

Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

Ja. Du skal bare bruge google apps for private brugere. Den er gratis (og lidt svær at finde).


Edit:

Link til private: http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

Så har jeg da hjulpet lidt. Big smile



Redigeret af centric - 03-Marts-2010 kl. 22:56
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu