recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Flyt mail fra en udbyder til en anden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketFlyt mail fra en udbyder til en anden

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10302
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:29
Da jeg for 3½ år siden skiftede fra Get2net til Cybercity (dengang havde disse to ikke noget med hinanden at gøre), skulle jeg ikke skifte emailadresse, så jeg kører stadig med min gamle Get2net adresse.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:32
Oprindeligt skrevet af B-CLG B-CLG skrev:

Jeg ville endvidere sørge for at benytte IMAP i stedet for POP. IMAP giver mulighed for at folderstruktur og mails i disse foldere ligger på serveren. Det er i praksis dels en ok backup, dels giver det mulighed for at benytte folderne i webmail, og endelig gør det det svinenemt at migrere til ny pc eller ny mailklient.

 
IMAP er en rigtig god løsning til klienter, som har mailadgang flere forskellige steder fra eller som skifter mailklient/maskine/OS/opdatere/geninstallere ofte.
 
Jeg bruger selv Groupwise via en anden mailserver (ude i byen), hvor alt er samlet på. Den kører i princippet også IMAP.
 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:36
Oprindeligt skrevet af danji danji skrev:


Du vurdere tydeligvis ikke din tid som værende særlig kostbar. Udover den tid man skal bruge på at sætte det op, så er det af sikkerhedsmæssige årsager nødvendigt med løbende opdateringer af server SW, udover de opdateringer man laver for at få nye funktioner og bedre performance.

Hvis man har interessen i det bruger man jo gladeligt tiden på de, men for andre er prisen for den tid høj, og de 10-20 kr om måneden er hurtig godt givet ud.
 
Hvis vi snakker mailserveren, så er det vist forholdsvis begrænset hvad jeg bruger af tid på den. Det er klart at man i starten er nødt til at bruge tid på at sætte sig ind i det. Men derfra, så passer den da sig selv rimelig godt.
Hvis vi snakker det hele, så har du ret i, at det tager tid sammenlagt. Nok omkring 5-10 minutter om dagen.
 
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:37
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

 
Ydermere har hverken gmail eller hotmail mig bekendt kontrol med DNS. En simpel SPF som i princippet gør det at den holder afsenderen op imod sin IP og DNS IP, for at identificere vedkommende/server. Denne simple løsning kom for nogle år siden, men meget få bruger den.
 
 
 
Det er jo noget skidt at alle dem du kender, har problemer - alle dem jeg kender har ikke LOL
 
Og så kan man jo ikke vide hvor meget SPAM der KUNNE være kommet hvis ikke man havde brugt den service, eller som jeg, har haft egen mailserver uden filter på.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:45
confused - Du har ret at Google Apps er præcis det rigtige. Men det som jeg hentyder til, det er dem der bruger gmail, hotmail osv.. Altså klienter, der bruger udbyderes domæne.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 11:47
Ok - sorry, så har vi snakket forbi hinanden Thumbs Up
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Poplic Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 367
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Da jeg for 3½ år siden skiftede fra Get2net til Cybercity (dengang havde disse to ikke noget med hinanden at gøre), skulle jeg ikke skifte emailadresse, så jeg kører stadig med min gamle Get2net adresse.
 
Flemming


Det er korrekt, men du ved ikke, hvornår Cybercity/Telenor beslutter sig for at lukke get2net-adresserne. Der findes flere eksempler på, at mailadresser fra udbydere, der blev opkøbt, har kørt en periode og er blevet lukket ned med meget kort varsel.

Jeg ville nok i din situation finde en ny mailadresse og sende fra den (helst på dit eget domæne), og nat då modtager mails på get2net-adressen gøre afsenderen opmærksom på den nye adresse.

Ganske enkelt for at slippe for den potentielle risiko for at du en dag står med håret i postkassen og en besked om, at din mailadresse er ubrugelig om 7 eller 14 dage....
Pioneer PDP436FDE & PDPLX5090H
Onkyo TX-SR705
Harbo SUB10 & 5 x SAT10
PS2 - PS3
QNAP-TS 439 Pro
AppleTV
Zaptor
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:19
Oprindeligt skrevet af sodaha sodaha skrev:

Jeg bruger stadigvæk mine 2 e-mail konto'er hos TDC selvom jeg ikke er kunde hos dem mere. De er fra startende af 00'erne, dengang man havde moden  og en ADSL forbindelse på 256 KB. Nu har jeg Telmore internetThumbs Up og førhen havde jeg CyberCity Thumbs Down
 
Har tilføjet dem som konti i min Vista's Windows Mail, de fungede også fint i win98/XP outlook.  
 
Jeg bruger også stadig min e-mail konto hos TDC, selvom jeg ikke har været kunde der siden maj 2006... Jeg har faktisk forsøgt at kontakte kundeservice hos TDC for at få dem til lukke kontoen, men det skete aldrig... så hvis TDC vil give mig en gratis e-mail konto, ja så skal de også have lov til detWink
 
Så måske vil din e-mail konto stadig fungereClap


Redigeret af Anders2400 - 04-Marts-2010 kl. 18:20
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
Pakster Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 05-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 18:34
Som forslået af andre.

Eget domæne via gratisdns.dk og e-mail hosting af google apps. (hotmail understøtter også gratis mail på eget domæne)

Den løsning bruger jeg og den spiller bare. Selv med min iphone hvor der også er synkronisering af kontaker og kalender.
www.duks.dk
Til top
xEmiilx Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 122
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2010 kl. 20:48
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

 
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

 
Så har jeg heller ikke forstået det rigtigt i første omgang.

Vil det sige at hvis man allerede har et dansk domæne til mail, så kan det flyttes over til google, og man betaler kun til DKhostmaster?

Ja. Du skal bare bruge google apps for private brugere. Den er gratis (og lidt svær at finde).


Edit:

Link til private: http://www.google.com/apps/intl/da/group/index.html

Så har jeg da hjulpet lidt. Big smile

Okay, jeg har et domæne så det eneste det koster mig er de 45 kroner jeg betaler for domænet og så kan jeg ellers have så mange mails jeg vil med google apps så længe de ender på @mitdomæne

Er det korrekt eller er jeg helt forkert på den?
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 00:29
Ja jo længere trådene bliver, jo flere gentagelser. Måske fordi de bliver læst bagfra. Jeg synes ærlig talt at nogen spilder andres tid.
 
Jeg vil bare sige til xEmiilx: lyt nu til nogen af de gode råd i STARTEN af tråden. Det der Google er noget l..t
Du bliver hegnet ind igen, som du er nu. Få nu dit eget domæne, placer det hos en fuldstændig uafhængig hoteludbyder (f.eks. one.com) og du er HJEMME resten af livet! (bare du husker de 45 kr. til DKHOSTMASTER årligt. Du kan skøjte rundt blandt alle internetudbydere, men domæne og indhold er dit! Ved godt det koster 135 om året at være One.com kunde, men det er det samme som en tur på McDonalds
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2010 kl. 06:53
Der er overhovedet ikke nogen fordel ved one.com ifht. google apps, så længe man bare bruger sit eget domæne.
 
xEmiilx : helt rigtigt forstået :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu