recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strandvasker's HTPC cirkus..
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketStrandvasker's HTPC cirkus..

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

  Jeg har ikke styr på hvilke kanaler der ligger samlet i hvilke MUX, jeg har som sagt bare oplevet den optog 4 programmer samtidigt på et tidspunkt.

Ifølge google kan sådan en MUX indeholde 3-4 kanaler, så worstcase kan de to tunere i HDHR hente 2 programmer og bestcase en 7-8 stykker, afhængigt af om jeg får bestilt kanaler der ligger i en MUX der allerede er i brug eller ej..

Så vidt jeg husker er grupperingen således
DR HD, DR Ramasjang, DR Update, DR K, DR Folketinget ligger på samme MUX
DR2, DR1 og TV2 ligger på en anden MUX
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 18:41
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

  Jeg har ikke styr på hvilke kanaler der ligger samlet i hvilke MUX, jeg har som sagt bare oplevet den optog 4 programmer samtidigt på et tidspunkt.

Ifølge google kan sådan en MUX indeholde 3-4 kanaler, så worstcase kan de to tunere i HDHR hente 2 programmer og bestcase en 7-8 stykker, afhængigt af om jeg får bestilt kanaler der ligger i en MUX der allerede er i brug eller ej..

Så vidt jeg husker er grupperingen således
DR HD, DR Ramasjang, DR Update, DR K, DR Folketinget ligger på samme MUX
DR2, DR1 og TV2 ligger på en anden MUX
 
Ja.... på det jordbaserede sendenet... :-)
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:18
Ja det er jo det vi snakker om!
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja det er jo det vi snakker om!
 
Sikker ? Jeg ville have gættet på kabeltv.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:03
Ja men der står i tråden:
"På det jordbaserede sendenet, kan du lige nu, med én DVB-T tuner, kunne optage DR1, TV2, og DR2 samtidig."
Så det går jeg ud fra er en sandfærdig historie
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Ja men der står i tråden:
"På det jordbaserede sendenet, kan du lige nu, med én DVB-T tuner, kunne optage DR1, TV2, og DR2 samtidig."
Så det går jeg ud fra er en sandfærdig historie
 
Det var mig der skrev det, og det var kun ment som et eksempel Smile
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:26
Nu fatter jeg nada
Nyrup Rasmussen, please læs tråden og dine indlæg igennem
Jeg går ihvertfald i seng nu
Er tilbage i morgen
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
JBtv Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:15
Hej,
Såvidt jeg kan gennemskue så bruger Strandvasker det jord baserede DVB-T - ellers ville han ikke snakke om MUX Smile

Man kan på digi-tv.dk finde mere info om hvad der er på hver MUX:

http://digi-tv.dk/Indhold_og_tilbud/MUX2.asp

DVBviewer kan så ligesom GBPVR finde ud af at optage alt indhold fra et MUX, dvs op til 4 samtidige kanaler. Så med en HDhomerun har man i princippet 8 separate tunere - hvis man ellers anvender et fornuftigt stykke softeware (læs: ikke M$)

Herunder kan I se hvilke kanaler der findes på MUX1 & MUX2.

MUX1 kanaler

I forbindelse med digitalovergangen har DR fået rådighed over to gratis/free-to-air public service MUX, og det har bl.a. givet plads til ikke-kommercielt lokal-tv og udvidet sendetid for TV 2 Regionerne.

  • DR1
  • DR2
  • TV 2 Danmark inkl. den lokale TV 2 Region
  • Ikke-kommercielt lokal-tv (opdelt som TV 2 Regionerne)

I tidsrummer 17:00 - 20:00 er alle DR/TV 2 nyhedsudsendelser tegnsprogstolkede.

 

MUX2 kanaler

MUX2 benytter - som Boxer TVs kommercielle MUX - MPEG-4 komprimering, og det betyder, at der er plads til flere kanaler i MUX2 end i MUX1 - også selvom DR HD fylder dobbelt så meget som de øvrige kanaler.

  • DRs børnekanal: Ramasjang
  • DRs Kultur kanal: DR K
  • DRs HD kanal: DR HD
  • DR-Update
  • Folketinget

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:42
Så vidt jeg kan gennemskue har Strandvasker overhovedet ikke nævnt, hvordan han modtager TV - eneste Fact er at han bruger en HD Homerun.
 
Man taler om MUX både mht. DVB-T og DVB-C. Når det gælder Satellit, tales der i stedet om Transponder, men fungerer i princippet på samme måde. Her kan man også optage alle kanaler samtidig på samme transponder.
 
Eneste grund til at jeg begyndte at snakke DVB-T var udelukkende for eksemplets skyld.
 
Edit : jeg er faktisk sikker på at Strandvasker modtager via kabel. Han nævner konflikter ved optagelser over 3 MUX, som Homerun jo altså ikke har adgang til via det jordbaserede, idet den ikke kan decode de krypterede kanaler fra Boxer Big smile


Redigeret af confused - 09-Marts-2010 kl. 10:52
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Spunk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 23-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 485
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 12:07
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af MCenterFreak MCenterFreak skrev:

Du har problemer med xbmc ikke vil bruge HW acc. Er der et sted i xbmc hvor du kan vælge hvilken codec den bruger? Hvis ja, så kan det jo være at den bruger den forkerte


Hvis der er har jeg ikke fundet det endnu.. xbmc har mulighed for hw acc. under linux, men det ser ikke ud til at være en mulighed for windows versionen endnu. Der er en masse mennesker på xbmc's forums der efterlyser det, men endnu ingen der har taget udfordringen op og er gået igang med at kode det. Jeg har ikke fundet muligheden for at ændre codec heller, den kører en indbygget viewer der er baseret på ffmpeg.


Hvis du bruger en nyere nightly build af XBMC, er der så sandelig indbygget DXVA HW Acc. Jeg har brugt det i nogle uger nu, med stor succes.

Der er også en anden løsning til at bruge en ekstern player (tror det var mplayer) men hvorfor rode sig ud i det, når den nye interne virker.

XBMC, er efter min mening, godt nok en lækker løsning som medieafspiller efterhånden. med en masse små detaljer der gør det lidt nemmere at bruge sin HTPC i dagligdagen (osd subtitles download, auto refresh rate adjust, osv. osv.)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 2387
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 13:10
Oprindeligt skrevet af Spunk Spunk skrev:

Hvis du bruger en nyere nightly build af XBMC, er der så sandelig indbygget DXVA HW Acc. Jeg har brugt det i nogle uger nu, med stor succes.


Kan du være lidt mere konkret? Jeg hentede r28414 i både "Win Directx", "Win OpenGL" og "DX Installer" udgaverne og prøvede alle tre af, men det gav stadig et højt cpu load af afspille HD. Så prøvede jeg med r28474 og det gav heller ikke pote..

Hvilken udgave bruger du, hvad har du sat Video Render optionen til, har du installeret codec packs og den slags?
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2010 kl. 10:32
Det er kun til windows 7 mener jeg at have læst men vidste faktisk ikke at det allerede er i nightly builds. Jeg prøver det lige når jeg kommer hjem idag og skriver tilbage.
rev 28276


Redigeret af Briam - 10-Marts-2010 kl. 10:35
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu