recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - USB harddisk til musik/film/tv osv.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUSB harddisk til musik/film/tv osv.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Emne: USB harddisk til musik/film/tv osv.
    Sendt: 07-Marts-2010 kl. 15:32
Har brug for en HD til mit musik, film og TV-serier. HDD'en skal kobles på min router og således være tændt 24/7/365.

Har kigget på Samsungs S2 og WD My Passport Essential.

Er der nogle der ved om disse HDD'er kan anbefales til 24/7/365 brug? Er ude efter en lydløs/ekstrem lydsvag løsning.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 15:55
Er det noget i stil med WD TV WDBABG0000NBK du leder efter ?
Kender dog ikke den her boks personligt, men det lydder som noget hen efter det du leder efter.
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:05
Nej det er det ikke. Det er en ganske almindelig ekstern harddisk hvor jeg vil samle alt min musik, film og TV serier på.

Har kigget på Samsung S2 500GB:
http://www.samsung.com/global/business/hdd/productmodel.do?group=72&type=93&subtype=96&model_cd=429&ppmi=1219

Og WD My Passport Essential:
http://www.wdc.com/en/products/Products.asp?DriveID=701

Musikken skal så afspilles fra mit kommende Sonos anlæg og film og TV-serier på min WD TV live.

Ved bare ikke om det er en holdbar løsning hvis de er tændt 24/7/365.
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:26
Tror du så skal prøve at kigge på noget med "lidt mere gods i" end de portables du har kigget på, en Seagate Expansion kunne være et tip.
http://www.seagate.com/www/en-us/products/external/expansion/expansion_desktop/
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:26
Du skal havde fat i en NAS server, gerne med flere disk, så er din musik, film og tv serie sikke, da en Harddisk ikke holde evige, og derfor ville det være dumt at holde sig til en harddisk.

Husk at med Sonos, så skal de først NAS server/harddisk sætte til den først enhed. 
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:46
Er ikke helt klar på en NAS investering blot for at sikre mig at HDD'en ikke går i stykker. Ved godt at en NAS løsning kan meget andet, men har langt fra behov for alle de muligheder der ligger i en NAS-løsning.

Med mindre der findes en forholdsvis billig løsning der ikke larmer overhovedet.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 16:54
Oprindeligt skrevet af wiggumdk wiggumdk skrev:

Er ikke helt klar på en NAS investering blot for at sikre mig at HDD'en ikke går i stykker. Ved godt at en NAS løsning kan meget andet, men har langt fra behov for alle de muligheder der ligger i en NAS-løsning.

Med mindre der findes en forholdsvis billig løsning der ikke larmer overhovedet.

Du kan være helt sikke på at det HDD disk gå på den værst tidspunk (tale af erfaring), derved ville alt det musik, film med mere være tabt for altid.

Og der finde NAS server der ikke larmer ret meget, og med Sonos kan man og gemme NAS server og ZonePlayer 90 af vejen og det hele kan styre trådløs fra enten en Mac eller PC og hvis det skal være helt smart fra en iPhone/iPod touch (og er skisme smart).
Til top
wiggumdk Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Marts-2009
Status: Offline
Point: 227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2010 kl. 17:36
Ja det er jeg godt klar over. Har selv oplevet et par stykker af slagsen. NAS er lidt overkill i mit tilfælde vil jeg mene, både dyrt i indkøb og strømforbrug og så kommer der støj oven i hatten.

For at undgå at miste data kunne jeg synkronisere indholdet på den eksterne HD med den HD der sidder i min PC. De ryger nok ikke samtidig.

Har også overvejet en SDD, men de er alt for dyre indtil videre.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu