recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Optimal Højttaler placering - Update!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOptimal Højttaler placering - Update!

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 09:14
Lidt opdate herfra:
1. Her i weekenden har jeg haft en Denon 2310 på besøg. Som jeg fik testet mine højtaler på. 

2. Fik placeret fronterne (L&R) og SRB L&R. 

3. Der opstod problemer med at få SR L op og hænge, da min (skrå)væg ikke ville det jeg ville LOL 
     så i løbet af et par dage går turen imod den lokale tømmerhandel. 

4. Mit indtryk af Denon var positivt før jeg begyndte at teste, det indtryk holder stadig! 

5. Musik lød helt fint, familien var forbi. Thumbs up fra deres side 

6. Film .... WOW! De scener jeg fik set var FANTASTISKE. Familien nikkede godkendende efter en demo af 
3:10 to yuma, Transformers, James Bond



/FTH


Redigeret af .FTH' - 15-Marts-2010 kl. 20:44
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 09:24
@Sani 

- Nu kunne jeg ikke vente mere, de kom op og sidder helt fint nu! Tongue
Når der kommer en fladskærm, så kan jeg jo altid omplacere dem, hvis det er nødvendigt. 

- Lige pt. sidder SR højtalerne i en højde af 200 cm. Det er højt, lyder godt og er pænt Big smile

- ang. beslagene så har jeg fået en ven (Smed) til at lave nogle beslag, så højtalerne er helt op ad væggen. De passer helt fint! 

- K4´erne (m. tripol) har jeg ikke kunne hænge op på væggen endnu. Men der er taget højde for at de skal have mere plads. 

/FTH
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 12:06
@dreamz

Den fornemmelse fik jeg også af at placerer dem højere oppe, og det var ikke noget problem. 
Men hvis det er at man vil have en 'kraftigere' surround effekt, kan man så ikke bare indstille sig til det på receiveren? 

Det med symmetri, vil jeg prøve at opnå. Det bliver muligvis lidt svært, men jeg prøver. Smile

/FTH

JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:25
Jo, man kan sagtens give bagkanalerne mere styrke, hvis man gerne vil høre dinoerne brøle rigtigt højt bagved en. 

Surround-lyd betragter jeg som ren underholdning, og jeg har også skruet højere op for sub'en, end den indstilling auto-setup'et havde fundet frem til. 

Og som jeg også skrev tidligere, så findes der kun den regel, og der hedder, at man selv skal synes, det lyder godt.

God fornøjelse ;-)

/dreamz
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:44
Spændende læsning.
Jeg overvejer at ændre mit setup således at mine baghøjttalere kommer til at sidde lidt tæt på hinanden, da jeg overvejer indbygningsmodeller til surround samt baghøjttalere. Er der nogle der har erfaring med dette ?
Altså således:
 
Front                                    surround
 
                                                                                               Bag
Center
                                                                                               Bag
 
Front                                    surround
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 13:52
Medmindre dine baghøjttalere har en rigtig god spredning, tror jeg, at en del af surround-fornemmelsen går tabt. 

Jeg kender ikke Ikon Wall, men de ikon'er, jeg har hørt, har en ganske god spredning, Men kan du ikke prøve at teste setuppet, før du borer hul i muren? ;-) 

Hvor lang afstand havde du forestillet, der skulle være i mellem dine baghøjttalere?

/dreamz 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 14:45
Der vil ikke være mere end 60-80 cm mellem baghøjttalerne, men du har ret i at de har en rimelig god spredning, så min ikke det går ?
 
Mit problem er at det ene baghjørne er med vinduet næsten til loft,og derfor er denne placering nøsten den eneste mulighed.
Alternativt skal jeg sætte dem helt op under loftet, og dette endda med noget besvær.
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 15:49
Som sagt er der ikke andet at gøre, end at høre det først. Kan du ikke lave opstillingen, før du borer hullerne? Alternativt kunne du låne et par ikon 1 eller 2 i hifi-klubben og placere den, i den planlagte opstilling.

/dreamz 
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 15:52
Jo , det var da en mulighed :-)
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 20:51
Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Spændende læsning.
Jeg overvejer at ændre mit setup således at mine baghøjttalere kommer til at sidde lidt tæt på hinanden, da jeg overvejer indbygningsmodeller til surround samt baghøjttalere. Er der nogle der har erfaring med dette ?
Altså således:
 
Front                                    surround
 
                                                                                               Bag
Center
                                                                                               Bag
 
Front                                    surround


Hvordan er dit setup da lige nu, siden du overvejer at ændre det? 


/FTH
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
.FTH' Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Maj-2009
Sted: København
Status: Offline
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 21:00
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jo, man kan sagtens give bagkanalerne mere styrke, hvis man gerne vil høre dinoerne brøle rigtigt højt bagved en. 

Surround-lyd betragter jeg som ren underholdning, og jeg har også skruet højere op for sub'en, end den indstilling auto-setup'et havde fundet frem til. 

Og som jeg også skrev tidligere, så findes der kun den regel, og der hedder, at man selv skal synes, det lyder godt.

God fornøjelse ;-)

/dreamz

Jeg tror de fleste betragter surround sound/hjemmebio, som at være ren underholdning TongueLOL
 (Jeg gør ihvertfald) 
Men efter min mening så, skal dinoerne da brøle rigtigt højt. Man skal gerne få den oplevelse, af at de rent faktisk står og brøler bag en. 
.. just my two cents Wink

/FTH
JVC - Quality Screen - XTZ - ONKYO - Parasound - PS3
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Marts-2010 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af .FTH' .FTH' skrev:

Jeg tror de fleste betragter surround sound/hjemmebio, som at være ren underholdning TongueLOL
 (Jeg gør ihvertfald) 
.. just my two cents Wink

/FTH

Jaja, den bad jeg selv om, men hifi handler jo om så naturtro en lydgengivelse som muligt. Og det jeg mente var, at jeg ser stort på, om det lyder rigtigt, bare det lyder sjovt.

;-)

/dreamz
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu