recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mangler DR Ramasjang, dk4, TV5 samt NRK1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMangler DR Ramasjang, dk4, TV5 samt NRK1

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Knudsen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: Mangler DR Ramasjang, dk4, TV5 samt NRK1
    Sendt: 15-Marts-2010 kl. 22:48
Hej - Jeg har et meget underligt problem..! 

Forleden dag mistede jeg DR Ramasjang, dk4, TV5 samt NRK1...!!! - TV'et som er et Panasonic TX-P42GA11 (afløser for P42G10) skriver bare "intet signal", selvom signal-tilstanden siger noget HELT andet...!!! Signal-styrke=10 (Max) og signal-kvalitet=10 (Max) - Det hænger jo slet ikke sammen med "intet signal"....!

Nogle gode forslag til hvad der er galt her...? Det giver jo slet ikke mening...!


Fakta:
1) Mit TV er et Panasonic TX-P42GA11 (Samme model som P42G10 dog med 500 sider ekstra TTV memory)
2) Jeg er tilsluttet YouSee og kører dermed DVB-C og ukrypteret (har derfor ikke kort fra YouSee i mit TV)
3) Fælles for disse kanaler er, at de ligger på samme MUX og på 514MHz
4) Jeg har fået helt ny HF-tæt installation for flere måneder siden da jeg før havde problemer med indstråling. Efterfølgende er installationen målt og justeret af fagmand.
5) TV'et siger for de nævnte kanaler "intet signal"
6) Hvis jeg chekker signal-tilstand, så siger TV'et at Signalstyrke=10 (Max) og Signalkvalitet=10 (Max) - Det hænger jo slet ikke sammen med "intet signal"
7) Hvis jeg tager mit Sony 32V5500 og stiller det op i stedet for mit Panasonic P42GA11, ja så VIRKER det..!
8) Har snakket med YouSee i telefon og de siger at alt er i skønneste orden
9) Har snakket med Panasonic i telefon og medarbejderen bad mig om at skrive mail, så de kunne sende ny firmware til mit TV.
10) Firmware i Panasonic er pt. version 1.213

Nogle gode forslag...?

Til top
Per A Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-November-2009
Status: Offline
Point: 51
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 06:58
...du har vel prøvet at geninstallere kanalerne på det TV der ikke virker?
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 16:04
Min første tanke er, at det kunne være de krypterede versioner af kanalerne (i favoritpakken) du har indstillet, og som derfor nu ikke virker.

De fleste kanaler i fuldpakken og nogen kanaler i mellempakken ligger to gange på to forskellige frekvenser; en gang ukrypteret og en gang krypteret.
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Marts-2010 kl. 16:32
 
 Det kan ikke være problemet, da kanalerne TV5 undtaget er Grundpakke kanaler, og derfor ikke kodet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu