recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv og Crystal HD
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketApple tv og Crystal HD

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
xplorer1978 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv og Crystal HD
    Sendt: 16-Marts-2010 kl. 09:49
Jeg har fået hacket mit apple tv so far so good.

Har så bestilt en Crystal HD chip, som gerne skulle komme med posten løbet af ugen, den skal jeg så have instaleret.

Jeg vil høre jer andre med apple tv og denne Crystal HD chip hvad i kan afspille 720p skulle ikke være et problem hvad med 1080p er driver blevet så gode siden jannuar at det ikke er et problem at afspille 1080p på sit appel tv? eller skal der stadig lidt tweaking til.
Til top
taz83 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 28-August-2006
Sted: Denmark
Point: 37
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2010 kl. 21:46
er lige med på en lytter her, da jeg overvejer appletv med det mod du har købt
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Point: 6062
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 00:56
Altså, AppleTV kan afspille 720p uden chip, så hvis ikke den kan afspille 1080p med den Crystal HD der, så er det da spild af penge.
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-December-2004
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 01:22
Crytal chippen gør netop at du kan afspille 1080p, så der skal ikke noget yderligere til.
Til top
ridderdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-September-2006
Sted: Køge, Denmark
Point: 985
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2010 kl. 23:17
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Altså, AppleTV kan afspille 720p uden chip, så hvis ikke den kan afspille 1080p med den Crystal HD der, så er det da spild af penge.
Det er muligt, men resultatet bliver osse derefter.
Jeg vil ikke kigge med isåfald. Jeg har selv haft et Apple TV og det var bestemt ikke sjovt at  se HD på, jo de "HD" klip man kan leje/købe gennem Itunes men der er bitraten sat gevaldigt ned for at Apple TV kan følge med.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 09:50
Jeg har nu fået min Crystal chip og jeg kan lige understrege at et apple tv har svært ved at afspillet 720 mkv filer hvis den bliver falshet (hacket) normal uden Crystal HD chip, det hagger helt vildt.

Jeg har nu fået instaleret min crystal HD chip og jeg kan sigge jer mit apple tv er blevet så meget sjover at se HD på. 720 ingen problem 1080 heller ingen problem, man skal lige ind og lave lidt justeringer inde i sit media center program, når det så er gjort har jeg ikke haft nogle problemer med at afspille mkv 720, har ikke så mange 1080 men den jeg afprøvede havde ingen problem med at afspille.

Ved det ikke, men når HD på Apple tv bliver fyldt op så har den også svært ved at afspille, så klart anbefales det en usb harddisk eller bedre endnu NAS server. Jeg har ingen af delene endnu men skaffer mig en nas næste måned og så kommer der intet ned på mit apple tv.

Men jeg kan kun sige jeg har virkelig ikke fortrudt at jeg har kastet mig ud i det project at hacke et apple tv og smide en crystal HD chip i. 
Vil  man have en fint media box (center) og ikke vil smide alverden af penge i det kan jeg anbefale apple tv hvis man vil skille den ad og instalere en crystal HD chip i hvilket faktisk er ret nem at gøre.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:03
Først køb en apple tv. Ny eller brugt du bestemmer.
Test og se om den virker som standart.
Flash den nemt og lige til. Info om Atv flash hentes her: AtvFlash

Install Crystal HD chip: Guide stop ved hvordan man instalere software og gå op til Atvflash

Til top
affer Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-Maj-2009
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:22
Wow, de ved sørme hvad de vil ha for chippen nu, da jeg købte de første af dem i januar, der var prisen 115 kr med forsendelse fra kina... de er da belvet lidt dyrer...

men jeg har monteret dem både i macmini og appletv... jeg har oplevet lidt fnidder med nogle 1080p film på appletv, ellers kører de bare som en drøm... og en kombination af xbmc, crystalhd og appletv kan klart anbefales...

Don't argue with stupid people. They'll drag you down to their level and beat you with experience.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 10:29
Den er nok noget billiger hvis du finder en leverandør i kina, jeg gad ikke bøvle med en leverings tid på op til ni dage så jeg snuppede min i England i stedet.

Personligt fortrækker jeg 720 da de fylder mindre samt man kan næsten ikke se forskel på 720 og 1080 det er meget minimal.
Men klar Apple tv og Crystal HD chip kan anbefales.
Til top
per_887 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:11
Oprindeligt skrevet af xplorer1978 xplorer1978 skrev:

Den er nok noget billiger hvis du finder en leverandør i kina, jeg gad ikke bøvle med en leverings tid på op til ni dage så jeg snuppede min i England i stedet.

Personligt fortrækker jeg 720 da de fylder mindre samt man kan næsten ikke se forskel på 720 og 1080 det er meget minimal.
Men klar Apple tv og Crystal HD chip kan anbefales.

Hvor finder i de Crystal HD chip, jeg er blevet henvist til en engelsk hjemme side:http://justop.co.uk/catalog/index.php længere oppe i dette indlæg, men det ser ikke ud til de har produktet længere, er der nogen der kender andre hjemmeside man kan købe den Crystal HD chip ?

Redigeret af per_887 - 30-Marts-2010 kl. 11:15
Til top
per_887 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 30-Marts-2010
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 11:14

Hvor finder i de Crystal HD chip, jeg er blevet henvist til en engelsk hjemme side:http://justop.co.uk/catalog/index.php længere oppe i dette indlæg, men det ser ikke ud til de har produktet længere, er der nogen der kender andre hjemmeside man kan købe den Crystal HD chip ?
Til top
Thomaszulu Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-December-2009
Sted: danmark
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 19:46
Jeg vil også gerne vide hvor man kan købe dem henne?

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu