recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad f..... har DR gang i?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad f..... har DR gang i?

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvad f..... har DR gang i?
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 00:30
Så sidder jeg lige og nyder The Quick and the Dead på DR HD...
 
Midt i højdepunktet af spænding i den sidste scene, hvor de to kombatanter skal afgøre det hele, bryder der en speaker ind med en reklame for en kommende udsendelse på DR HD!
 
Hvad f..... har de gang i inde på DR? Censored
 
Hvis det skal være på den måde, vil jeg heller se film på en af de andre reklamefinansierede kanaler, hvor der godt nok er afbrydelser, men ikke to minutter før afslutningen på en film lige midt i det mest spændende! Angry
 
Kan I så stramme op inde på DR!
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
kena Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Maj-2006
Sted: Amager
Status: Offline
Point: 415
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 00:38
Helt enig. Havde det været på en af reklamekanalerne, havde jeg til en vis grad forventet det, men ikke DR. Nå, vi må hellere klage direkte til DR i stedet for at beklage os her.

Redigeret af kena - 20-Marts-2010 kl. 00:38
Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 00:43
NU står verden ikke længere LOL
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 01:24
Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Nå, vi må hellere klage direkte til DR i stedet for at beklage os her.
Det er hermed gjort. Første gang jeg har klaget til DR (eller nogen TV kanal i det hele taget).
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 08:36
Må næsten være en fejl. DR sender jo aldrig reklamer midt i film. Samt en reklame for egne produktioner jo ikke giver penge direkte i kassen som en reklame som coca-cola osv. gør.
Det giver slet ikke mening
Til top
RogueAgent Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Maj-2009
Status: Offline
Point: 859
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 08:47
Jeg så det ikke selv, men ud fra beskrivelsen tror jeg Fnulder har ret - den speak der er kommet ind over filmen er jo næppe "live" men indspillet i forvejen, og så er en tekniker kommet til at trykke på en forkert knap på et forkert tidspunkt, så den kom 5 minutter for tidligt, i stedet for under efterteksterne hvor den skulle have været.
LG 50PS8000
Panasonic PT-AE500
Pioneer VSX-859
Carver 753X
Energy RVS/RVSS
Panasonic BD35
Toshiba HD-XE1
Pioneer CLD-D704
Til top
Niels Ebbesen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Oktober-2009
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 09:20
Jeg er helt enig i at det er fuldstændig åndsvagt med de speaker-kommentarer, som er fuldstændig ødelæggende både når filmen er slut og man sidder og fordøjer den medens rulleteksterne kører, og for optagelser, hvor man i sagens natur ikke i tid og evighed ønsker at blive mindet om hvad der kommer i næste uge. De blev i sin tid indført af Ulla Pors Nielsen, som kom fra TV2 samtidig som hun indførte reklamer om kommende udsendelser, noget som hun senere forsvarede med, "at de er gode at have hvis der opstår pauser programmet." Men for eksempel Sveriges Televison har slet ikke samme aggressive markedsføring af sig selv, og de efterligner ikke det kommercielle TV4. At DR efterligner en kommerciel kanal som TV2 skyldes udelukkende at de i ders stupiditet (de er som nævnt TV2 folk mange af dem) tror at DR bedst konkurrerer ved at efterligne TV2. Men sandheden er naturligvis at DR bedst konkurrerer ved at vise kvalitet, noget som de nye kanaler og især HD for alle, er et udtryk for. Med kulturkanalen kan DR's righoldige arkiv udnyttes, noget som TV2 i sagens natur ikke kan hamle op med. Det er på den måde DR skal "konkurrere", ikke ved at efterligne TV2. Jeg håber derfor at manden under vis ledelse renæssancen af DR er påbegyndt -- Michael Christiansen, tidligere chef for Det Kongelige Teater -- hurtigt også vil sørge for at bringe dette forhold på plads, f.eks ved at fyre Ulla Pors Nielsen, hvis hun ikke vil, eller kan, forstå.

Redigeret af Niels Ebbesen - 20-Marts-2010 kl. 09:35
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 09:27
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af kena kena skrev:

Nå, vi må hellere klage direkte til DR i stedet for at beklage os her.
Det er hermed gjort. Første gang jeg har klaget til DR (eller nogen TV kanal i det hele taget).


Ja, lad os alle finde fakler og høtyve frem over en enkelt svipser, det er vigtigt at nå at råbe af dem inden vi har fundet ud af om det var en enlig smutter eller en generel holdningsændring hos DR.
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:29
DR viser ikke "En god film uden afbrydelser" mere. Så den selv og tænkte straks, at nu er De da ikke "raske"Angry. Mon ikke at det var en svipser, fordi De troede at filmen var slut, men hvad ved jeg. Håber ikke det sker igen for så kan de ligeså godt indføre blok reklamer som visse andre TV selskaber.
Mvh Hansemand
Til top
RuzzFrog Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 11-September-2007
Sted: Søborg
Status: Offline
Point: 230
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 10:58
Hold dog kæft man, få dog lige lidt ilt til hjernen. Jeg har aldrig oplevet dette, så det må være en fejl.

Og til Niels Ebbesen, sluk dog for lyden når rulleteksterne kommer, så kan du side og fordybe dig i dine store tanker.. Big smile
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 11:19
Jeg oplevede det på DR2 for en 14 dages tid siden , at der  ca 1 1/2- 2 min inden filmen var slut , pludselig kommer et "gennemsigtigt" skilt frem på skærmen der fortæller om næste program,samtidig med at en speaker kværner løs henover dialog/film -sindsygt irriterende.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 11:21
Hvorfor er det at kunne optage på DVD ikke så vigtigt. Det er grunden til det. Der skal altid plidres og pladres gnidres og gnadres, da det åbentbart er kanont vigtigt at fortælle så medget som mulig om næste uges film før den anden er færdig. Hvad gør man så når den er færdig, kører en trailer der fortæller hvad man lige har fået at vide. Det ville da være en katastrofe hvis ikke man fik set hvad de har på deres program. Det er man da i stand til at kunne finde ud af uden deres hjælp.
En anden ting. Der fortllæes tit og ofte, at nu kommer det og det program snart på den og den kanal. Hvad kan man bruge snart til.?? Ingenting fortæl dog hvornår, så ved man det. Det er snart Påske, ja der er snart godt nok, for vi ved hvornår det er, men snart om et program, det er da en ukendt størrelse. Så hold op med det pjat, og server tingene når de kommer. Jeg er helt sikker på at man godt selv kan finde ud af det.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu