recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvad f..... har DR gang i?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad f..... har DR gang i?

 Besvar Besvar Side  <1 234
Forfatter
Besked
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af Kommakul Kommakul skrev:

Jeg fik følgende svar i dag kl. 14:

"Kære Christian Rønde Sørensen

Jeg skal beklage den meget uheldige forstyrelse i fredagens film på DR HD. Jeg kan forsikre dem for, at der var tale om en fejl, som må skyldes en forkert indtastet tidskode. Vi ønsker naturligvis ikke at forstyrre filmoplevelsen på denne måde.

Med venlig hilsen

Henrik Birck
Kanalredaktør DR HD"

Svar inden for et døgn på en mail sendt sent fredag aften, og det på trods af at mailen er videre sendt et par gange. Det kalder jeg at tage henvendelser seriøst.

Det tager toppen af min irritation over fejlen.

God weekend.


Det er 1 klasses service fra DR HD Thumbs Up
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Sionic Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-Juni-2009
Status: Offline
Point: 165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:29
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Jeg synes det er tankevækkende at man ka' gå så meget amok over en simpel lille afspilningsfejl... 
Jeg er ikke skuffet over "afspilningsfejl", men derimod over at at det ser ud til at DR nu er ved at afprøve reklameoverlay på film, altså ikke bare afbrydelser som på de reklamefinansierede kanaler, men reklamefane med speaker hen over handlingen i spillefilm, og vel at mærke ikke bare hen over rulletekster som før i tiden.
 
For mig at se var det ikke nogen fejl men med vilje.
 
Og det er noget jeg vil have mig stærkt frabedt for mine licenspenge!

Jeg så samme film og "fejlen". Tror du virkelig at DR nu vil begynde at ligge speak og programbannere tilfældigt midt i film og programmer? Det gir' jo absolut ingen mening, mand. Smile
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 18:35
Der kan ikke være tvivl om, at reklamespottet var lavet med henblik på, at det skulle lægges oven i en film. Tvivlen kan kun dreje sig om, hvorvidt reklamespottet skulle vises under rulleteksterne eller allerede mens selve filmen var i gang.
 
 
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:05
Så må jeg jo droppe DR såvel som TV2. Sikke mange licenspenge der er til film såTongue
Til top
Fnulder Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-September-2008
Status: Offline
Point: 503
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af DrageMester DrageMester skrev:

Oprindeligt skrevet af Sionic Sionic skrev:

Jeg synes det er tankevækkende at man ka' gå så meget amok over en simpel lille afspilningsfejl... 
Jeg er ikke skuffet over "afspilningsfejl", men derimod over at at det ser ud til at DR nu er ved at afprøve reklameoverlay på film, altså ikke bare afbrydelser som på de reklamefinansierede kanaler, men reklamefane med speaker hen over handlingen i spillefilm, og vel at mærke ikke bare hen over rulletekster som før i tiden.
 
For mig at se var det ikke nogen fejl men med vilje.
 
Og det er noget jeg vil have mig stærkt frabedt for mine licenspenge!
hahaha LOL 
Folk er godt nok blevet paranoide 
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:37
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Tvivler faktisk på at kirurgen ville slippe godt fra den undskyldning hvis han lavede en graverende fejl med døden til følge.
...ligesom DR-medarbejderen?
 
 
Ja da, DR-medarbejdere, især dem der sidder bag AV-pulterne, har konstant med menneskeliv at gøre. Eller noget...

Kampus, du sidestiller vel ikke en pyro-politimand og en kirurg, som begge sætter andres liv på spil, med en DR-medarbejder, som har trykket på en forkert tast?! Lad os bare se bort fra det faktum, at pyro-strisseren er en forbryder og sikkert mentalt forstyrret. Hvis man mener, at en voice-over, som går for tidligt i gang, er i samme boldgade med ægte liv/død situationer, forbrydelser, osv., så er der noget meget galt med éns liv (læs: man har intet liv).

I øvrigt: der har da været masser af sager, hvor kirurger leger med menneskeliv med døden til følge, uden at det har nogen form for konsekvens, ud over en lille, skriftlig advarsel, evt. erstatning til de efterladte - en erstatning, som aldrig kan bringe et menneske tilbage fra dødens rige.
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 22:04
Den her tråd drejer sig ikke om tab af menneskeliv, så måske vi for en gangs skyld kunne lade være med at løbe ud af en tangent? Wink
Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
DrageMester Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2010 kl. 15:21
Så har jeg også fået et svar på min klage:

Citér

Kære <mit navn>

Tak for din henvendelse. Jeg beklager den meget uheldige forstyrrelse af filmen på DR HD fredag aften. Der var tale om en teknisk fejl (en forkert angivet længde af filmen i vores afviklingssystem) og på ingen måde et bevidst forsøg på at reklamere for det næste program før filmen var slut.

Med venlig hilsen
<navn på ansvarlig hos DR>

Så håber jeg, at det er korrekt, at det var en fejl som beskrevet og ikke et reklame eksperiment.

Sony KDL-37W5500 + KDL-32W705B, YouSee tv-boks, Panasonic DMR-BCT820, Boxee Box, Chromecast, Synology DS414
Til top
Hansemand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 537
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2010 kl. 00:20
Endnu en uheldig forstyrrelse i slutningen af filmen Mona Lisa Smile på DR-HD og endnu en teknisk fejl. Tak for kaffe og bare for h...... de kunne holde deres kæft til filmen var færdigAngry
Mvh Hansemand
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 234
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu