recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - P2370HD "bølger"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketP2370HD "bølger"

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: P2370HD "bølger"
    Sendt: 20-Marts-2010 kl. 19:09
Jeg har netop investeret i en Samsung Syncmaster P2370HD.
Den er tilsluttet min pc via VGA -> KVM -> VGA.
Yderligere er den tilsluttet direkte til Yousee med antennekabek fra vægudtag direkte ind i skærmen.
Opløsning er sat til 1920x1080
Problemet er i pc-mode, hvor billedet "bølger" horisontalt, kun ganske lidt, men nok til det er rigtig irriterende at se på!
Jeg har prøvet uden KVM-switchen, men det gjorde ingen forskel.
Grafik er ATI3200HD på bundkortet.
 
Min tidligere skærm var en Samsung Syncmaster P193 Plus, og den gjorde det samme en overgang. Ved et rent tilfælde lavede jeg en "autojustering" af billedet (altså så billedet fylder hele skærmen), og der forsvandt problemet! Det har jeg naturligvis også prøvet nu, men uden held Cry
 
Hvad dælen kan der være galt, og hvad kan jeg gøre/forsøge for at komme det til livs?
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:13
Hvad mener du med at billedet bølger? Kan du tage et billede?
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:41
Det kan jeg ikke, i hvert fald ikke så det kan ses.
Det ser ud som om der er "uro" i billedet, og hvis man er tæt på, bølger billedet lidt. Det står bare ikke stille.
(det er dæleme svært at forklare på skrift!)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 20:45
 
 Det kan vel være forbindelsen der er lidt dårlig, prøv med at andet kabel direkte mellem TV og PC, eller det samme kabel med en direkte tilslutning, og se om det ikke forbedres.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 21:05
Det er kun i pc-mode der er et problem. TV vises fint nok.
Og jeg har prøvet direkte VGA fra pc til skærmen.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Marts-2010 kl. 23:52
Jeg tror faktisk det jeg bedst kan beskrive det som, er det samme som når man ser et tv/en pc på en tv-optagelse!
Der "bølger" hele billedet også, her er det bare i meget mindre grad.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 01:36
generelt er VGA i HD en temmelig dårlig løsning. Det kan meget vel være vga-porten på dit bundkort/grafikkort der er noget i vejen med. Det er normalt ikke noget man ser så meget af ved lave opløsninger. men de forskellige producenter har det med at smide porte på bundkort/grafikkort som har meget varierende kvalitet og ved så høje opløsninger giver den sig desværre kraftigt udslag - og endnu værre kan du risikere det hvis den ryger gennem kvm og det ikke er en ordentlig version som kan håndtere en så høj opløsning. men i dit tilfælde lyder det mest som porten. hvis du har mulighed for det så prøv endelig med en dvi direkte eller måske med et andet grafikkort.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 09:37
Det kan være støj i VGA porten fra maskinen, det kan testes ved at sætte en anden maskine til VGA porten - helst en laptop da den kører på batteri og er mindre modtagelig for støj fra lysnettet.
Nogle maskiner har desværre denne fejl og kan måske løses med et nyt grafikkort.

Alternativt kan det være at du mangler ferrit kerner på dine kabler eller at dit skærmkabel ligger op af et strømkabel.

Sidste løsninger er måske hvis din maskine ikke er jordet - hvis du ikke har jordstik i kontakten kan du prøve at tilslutte stel på computer og tv til en radiator eller vandrør.


Redigeret af Cyberguyen - 21-Marts-2010 kl. 09:40
Til top
Bjarke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 923
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Det kan jeg ikke, i hvert fald ikke så det kan ses.
Det ser ud som om der er "uro" i billedet, og hvis man er tæt på, bølger billedet lidt. Det står bare ikke stille.
(det er dæleme svært at forklare på skrift!)

Hej

er det det som kan ses her: http://www.youtube.com/watch?v=3hR6FTVPVOU

Her "bøljer" det i hvertfald hos mig.... tror det har noget at gøre med refressrate
Pana P50x10y - NAD T753 - NAD C272 - Dali Ikon7, Vokal2, Dali bagh.(Ikon W2 købes)- Ikon Sub - WDlive
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu