recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Anmeldelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Brugeranmeldelse af Sony Bravia NX700
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBrugeranmeldelse af Sony Bravia NX700

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Emne: Brugeranmeldelse af Sony Bravia NX700
    Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:06
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6972
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:10
vi venter spændt på den kommer på forsiden
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:30
Glimrende anmeldelse Humle - og et stort tillykke med dit nye TVClapTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:35
Ja fin anmeldelse... og tillykke med selvportrættet LOL
Mvh

René
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:37
Det er da ikke hver dag, man ser sig selv vinke i TV :-)

Men som skrevet i en anden tråd. Det er også ondt af mig, at placere det direkte overfor et vindue og så lade solen skinne direkte på det. Men tænkte den skulle have hele armen.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:42
du skal ud og have dig et mørklægningsgardin, det vil tage det meste af dit problem.... især hvis du har aftensolen ind helt eller delvist.
 
Men det undrer mig egentligt at der slet ikke er nogen antirefleksbehandling på... på min krp skærm er der lavet en meget diskret overflade behandling som tager toppen af reflekserne.. det ses da man kan se reflekser lettere fra rammen end fra selve skærmen.
 
Men ellers må du ud og køre dig til noget diy antiglare hvis det driller alt for meget Wink
 
Syntes iøvrigt med den specielle fod i alu de læner sig meget op af et af B&O´s design på deres små skærme... måske de har skelet bare lidt.
Mvh

René
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:44
Jeg oplever ikke det som et problem. Billedet står godt. Og jeg har faktisk et gardin :-)

Jeg mørkelægger ikke min stue, og det var faktisk samme issue på alle andre TV jeg har. Så vidt jeg ved er NX800 behandlet med noget antiglare.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:50
Oprindeligt skrevet af hummelmose hummelmose skrev:

Jeg oplever ikke det som et problem. Billedet står godt. Og jeg har faktisk et gardin :-)

Jeg mørkelægger ikke min stue, og det var faktisk samme issue på alle andre TV jeg har. Så vidt jeg ved er NX800 behandlet med noget antiglare.
ja det så jeg i en af dine andre videoer Wink
 
et tip jeg har brugt tidligere er at købe gardiner som er foret, dvs at uanset hvad farve det har, så lukker det af for lyset... det virker ikke så dunkelt i en stue... og et godt alternativ til mørklægningsgardin, selvfølgelig en lidt dyrere løsning men den er også meget pænere da du selv vælger yderstoffet.
 
Jeg selv har noget plisse (Debel plisse move.. kan købes i bauhaus til rimelige penge)  foldegarding som godtnok er mørkt fordi det syns lillemor det skulle være.. men faktisk tager det også meget at lyset uden at være mørklægning... også er det en af de der smarte uden snore hvor man bare hiver/løfter også stopper det hvor man ønsker.
 
Hvordan kører det ellers med noget dynamisk kontrast og sådan..... eller har man efterhånden droppet det?


Redigeret af rhsin - 21-Marts-2010 kl. 20:52
Mvh

René
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 
Hvordan kører det ellers med noget dynamisk kontrast og sådan..... eller har man efterhånden droppet det?


Nej. De har flere ting. Bl.a. Motiv funktionen, der skifter udfra udsendelses type, hvis den sættes til auto. Jeg slog det dog hurtigt fra, da jeg var træt af den INFO boks der hele tiden dukker op.

Og lad mig så for sidste gang slå fast.

Jeg er IKKE generet af glansen, syntes blot det var ekstremt når jeg skulle lave videoen. Og som jeg skriver, så er der nok andre der vil være MEGET trætte af det.

Jeg er lykkelig gift, og hvis jeg installerede krigsgardiner i stuen, tror jeg det ville være det sidste jeg gjorde som en gift mand.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:00
helt ok, jeg nævnte dem såmænd også kun fordi det faktisk ikke var noget jeg ville have... det var nogle som min kone købte fordi hun godt kunne lide dem... også da jeg satte dem op lagde jeg mærke til den udmærkede bieffekt de havde... nemlig at dæmpe lyset uden at være decidere mørklægningsgardiner.. for det er de nemlig ikke.. men lad det nu ligge Smile
 
Jeg har selv på min tidligere Pioneer haft mindst en lisså blank skærm uden det generelt generede mig.. der var måske lige 5 dage om året hvor solen stod lavt ind i min stue hvor det kunne være træls... så jeg syntes faktisk heller ikke det er et så stor problem som mange gør det til... når man også tænker på den forøgelse af skarphedsopfattelsen i billedet du garanteret oplever... og ikke mindst den lækre dybsorte... for begge er bestemt noget som er forstærket af den blanke skærm... og i bund og grund mere vigtigt for et godt billede imo Smile
Mvh

René
Til top
hummelmose Se dropdown menu
Administrator
Administrator
Avatar
Skribent, udvikler

Oprettet: 25-Juli-2004
Sted: København, DK
Status: Offline
Point: 3947
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:07
Enig.

Faktisk er jeg glad for Glossy finish, fordi det giver et mere "blankt billede". Prisen er naturligvis genskær.
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
Til top
wcc1 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-Maj-2008
Sted: aalborg
Status: Offline
Point: 219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2010 kl. 21:10
er det 120hz, og hdmi 1,4. hvis det er det kan det så ikke updates til 3d på et tidspunkt.




Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu