recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ris/Ros Panasonic G20
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketRis/Ros Panasonic G20

 Besvar Besvar Side  <12345 10>
Forfatter
Besked
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:45
Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej
 

Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.

 

Oakie
Hej

Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen:


G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka).




E.L.
Til top
hopgreve Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Juni-2007
Sted: Greve
Status: Offline
Point: 6276
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:51
Hej , jeg har , og har haft 37PX70 , 42PZ80 og nu 50G20 , og der har ikke været støj problemer med nogen af dem....
MVH
PANASONIC 55CX725 | Pioneer VSX832 | TP TUBE 500/200/160 | PANASONIC BD220 | ATV4K
Til top
Hrbenja Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 136
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:41
Har haft PX80 og nu G20 42". De første par dage  med G20 kunne man sagtens høre støj ved meget hvidt på skærmen. Det er reduceret kraftigt på det seneste. Intet på PX80
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej
 

Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.
 
Oakie
Hej

Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen:

G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka).
Vi skal lige holde skidt og kanel adskilt: Den "støj" Rasmus snakker om i sin anmeldelse har intet med hørbar støj at gøre: Han snakker iflg. konteksten om "temporal dithering"-støj  - altså pulserende sub-pixels, som er den måde som plasma-paneler laver farverne på.


Redigeret af bantam - 27-Marts-2010 kl. 15:49
/lars
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:13
Jeg har et 42 G20, og jeg kan snildt høre støjen. Den larmer hørbart, også selvom man ikke står med øret ved skærmen og mutet lyd. Det irriterer mig, men jeg tror jeg må leve med det - ser ud til alle tv lider af det.
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:25
Oprindeligt skrevet af akerman akerman skrev:

Jeg har et 42 G20, og jeg kan snildt høre støjen. Den larmer hørbart, også selvom man ikke står med øret ved skærmen og mutet lyd. Det irriterer mig, men jeg tror jeg må leve med det - ser ud til alle tv lider af det.

Med al respekt: det er sådan en indstilling, der gør, at producenter ikke tager støj-problemer alvorligt.

Hvis alle brugere, der oplever den generende summen, klagede over problemet, ville Panasonic måske gøre noget ved det.

Det er IKKE meningen, at et tv skal støje så meget, at man kan høre summen under normal tv-brug. Folk som ikke oplever disse problemer betegnes efterhånden som "heldige", hvilket er absurd. Når nogle tv indenfor samme model-serie summer mere/mindre end andre, er det tegn på manglende kvalitetskontrol hos producenten. Ja, I know...man kan ikke teste hvert eneste tv, som forlader fabrikken, men så skal man tage kunder, som klager over støjen, mere alvorligt.

Man burde lave en kampagne: ALLE FORTJENER ET STØJFRIT TV. Smile
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 16:35
Helt enig PhDream.

Jeg overvejer bare om det er mig der er fint følende - jeg er sikker på at hvis jeg satte mit tv ind i stuen hos min far f.eks., ville han påstå at det slet ikke larmede.

Hvis jeg troede på at det ville hjælpe at gå til forhandleren ville jeg gøre det. Er der nogen andre der har gode erfaringer med ombytning ?
Til top
E. Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 17:32
Oprindeligt skrevet af bantam bantam skrev:

Oprindeligt skrevet af E. Larsen E. Larsen skrev:

Oprindeligt skrevet af Oakie Oakie skrev:

Hej
 

Har haft PX 70, G10 og G20 og alt i alt 7 flade. Jeg kunne godt hører G10, men overhovedet ikke G20.

 

Oakie
Hej Jeg vedhæfter lige "uddrag " fra Flatspanels test, kom. til summen: G20 har også stadig en anelse plasma-støj, som netop opstår fordi farver "blandes", som omtalt ovenfor. Det er ikke reduceret i forhold til G10. Man bemærker ikke den lette støj i billedet med mindre man går meget tæt på skærmen (tættere på en 1,2 meter cirka).

Vi skal lige holde skidt og kanel adskilt: Den "støj" Rasmus snakker om i sin anmeldelse har intet med hørbar støj at gøre: Han snakker iflg. konteksten om "temporal dithering"-støj  - altså pulserende sub-pixels, som er den måde som plasma-paneler laver farverne på.


Mærkelig han så ikke omtaler den anden støj som M.mor er træt af
Det burde da med i en test der off. gøres... ?

Måske var der ingen anden støj.
E.L.
Til top
bantam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-August-2006
Status: Offline
Point: 1371
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 17:45
Ja - Rasmus har nok ikke opfattet det som et problem. Jeg har selv set, hørt og målt (farver) på to G20'ere: Det ene havde stort set ingen hørbar støj - det andet kunne provokeres til at summe med visse testbilleder - men jeg udførte ikke en systematisk test af dette.
/lars
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 17:48
Jeg har selv X10 hjemme, og må tilslutte mig til dem, som ikke mærker til noget støj fra en normal siddeafstand.
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 18:27
Da jeg måske snart får sådan en 50G20, så har jeg lige et lille spørgsmål.

Jer der allerede har et G20, hvad gør i med den trådløse dongle? Den følger da vel ikke med? Passer alle, eller er det en bestemt Panasonic dongle man skal have? 

Samtidig ville jeg gerne høre hvilke beslag I har brugt. 

Mange tak.
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
akerman Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-August-2007
Status: Offline
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 18:54
Rune: Den følger ikke med.

Men der er et almindeligt netstik i G20 - så hvis du kan føre et kabel hen til dit tv, kan du undgå dongle.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu