recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Samsung LE32B355 kanaler forsvinder?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSamsung LE32B355 kanaler forsvinder?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: Samsung LE32B355 kanaler forsvinder?
    Sendt: 24-Marts-2010 kl. 22:35
Hej.
 
Vi har fået hængt kærestens Samsung LE32B355 op i soveværelset, og lagt de digitale kanaler ind.
Jeg har sat land til "Norge", for at få kanalsortering til at virke.
 
Men...når tv'et har været tændt og slukket en gang eller 2, så forsvinder de fleste kanaler der var lagret! TV2 Østjylland, en masse disney-kanaler og lidt andre kan man stadig se, men DR-kanaler, Viasat, Discovery m.fl., de er pludselig væk!
SÅ laver jeg igen igen en ny kanalsøgning, finder alle kanalerne igen, sorterer dem nok en gang, og et par dage efter er de væk igen Cry
(og Samsungs menu er altså røv-langsom når man sorterer kanaler!!!)
 
Jeg var tidligere i kontakt med Samsung support (pga. undertekst problemet), og han sagde jeg skulle huske at taste 00701 som netværks-id, i stedet for blot 701, så ville tv'et ikke glemme kanalerne mere.....men det hjalp aldrig en hujende sk.. Confused
 
Jeg VED bare der er nogen herinde der har det korrekt svar...så kom ud af busken Wink
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
steen_c Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 12:42
du må ikke hænge mig op på det , men jeg mener ikke man kan sortere kanaler på samsung tv. medmindre modellen er fra 6 serien og op. 


Til top
Hauch Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 19:00
Jeg har præcis samme problem med mit serie 5 samsung tv..
Til top
stoier Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-April-2010
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:19
Der ligger kun en software update til modellerne 6 og op desværre. 
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:44
Er problemet ikke at man ikke selv kan opdaterer 355 modellen. At den skal indleveres for at opdates.
 
Men hvis TV'et ikke kan holde de digitale kanaler, så er det vel helt klart en mangel på TV'et, så enten skal det fixes eller også skal man have sine penge retur. Så jeg ville da tage fat på sælger.
Til top
steen_c Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-April-2010 kl. 23:19
hvorfor er tvet indstillet til norge som land ????
Til top
Lightyear Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 527
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 07:03
Tjek den norske Samsung side, der fandt jeg en firmware update til vores LE32B365 (norsk model købt i DK). Den virkede fint.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 08:42
Oprindeligt skrevet af steen_c steen_c skrev:

hvorfor er tvet indstillet til norge som land ????
Du er da holdt ret brat op med at læse i den først post Wink
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 08:43
Oprindeligt skrevet af Lightyear Lightyear skrev:

Tjek den norske Samsung side, der fandt jeg en firmware update til vores LE32B365 (norsk model købt i DK). Den virkede fint.
Og hvordan har du så firmware opdateret tv'et?
(mit 355 har ikke noget USB stik)
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 317
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 11:35
Oprindeligt skrevet af mureren mureren skrev:

Og hvordan har du så firmware opdateret tv'et?
(mit 355 har ikke noget USB stik)

Der sidder et "Service" USB stik på bagsiden (det gør der på min B455'er). Det stik bruges udelukkende til firmware opdateringer.

/Mark
Pioneer KRP-500A, SC-LX90, BDP-LX91, DV-LX50

DVDO iScan Duo

XBOX360, PS3 og Wii

Audiovector S3 Avantgarde Arreté , SC Avantgarde, K-X

Nordost Frey højttalerkabel og Red Dawn RCA interconnect
Til top
uhr91 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 22-Februar-2010
Status: Offline
Point: 16
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-April-2010 kl. 11:52
Jeg har samme problem med mit tv. Er ved at blive rimelig træt af det, så overvejer kraftigt at indlevere det til Elgiganten hvor det er købt.
 
Forskellen er bare at jeg kan sidde og se eks Voice tv også forsvinder kanalerne, så laver jeg en digital søgning og de er tilbage igen.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 20:23
Sådan gør mit også....og det er typisk om natten hvor jeg ser Discovery at de forsvinder Angry
 
Nå, men det er indleveret til El-giganten i dag (og jeg havde sikret mig et låne-tv fra dem samtidig - det blev et Toshiba. som umiddelbart er meget nemmere at gå til, også med kanalsortering etc.)
Her er en kopi af den "fejlmelding" jeg sendte med tv'et:
"TV'et har følgende fejl/mangler:

Kan ikke fastholde alle digitale kanaler på DVB-C. De forsvinder jævnligt, på tilfældige tidspunkter, og tilfældige kanaler! Oftest er det Discovery, DR-kanaler, TV2 Østjylland og Viasat kanaler m.fl. der forsvinder. Herefter kan jeg søge efter digitale kanaler igen, og den finder dem alle, men så skal de sorteres igen, og det samme sker igen efter nogle dage. Jeg bor ikke et sted hvor forstyrrelserne fra DVB-T sendemasterne gør sig gældende!

(jeg vil tro der er noget galt med den digitale tuner!)

YouSee har været hos mig og måle med feltstyrkemåler, både på forstærker, fordeler og alle udtag. Signalet er i orden!

Kan ikke sortere digitale kanaler, medmindre man sætter "land" til Norge. Hvis man sætter land til Norge, er EPG foran med en time, når vi skifter fra sommer til vintertid (eller omvendt!)

Undertekster på TV2 fungerer ikke når det er sat til ND og Dansk (firmwareopgradering klarer den sag)

EPG fungerer ikke med preview!

Fjernbetjeningen fungerer ikke i cirka 1 minut efter man har tændt tv'et!

Hvis man ændrer fra en ND model til en EU model i service menuen, kan man ikke få lagt de digitale kanaler ind, fordi Netværks ID, Symbol Rate og Frekvens ikke kan tastes ind nogen steder, selvom landet er sat til "Andre"!
 
Alt i alt er det særdeles utilfredsstillende med så mange fejl og mangler. De fleste af disse fejl kan i øvrigt genskabes af andre med samme tv, og dokumentation herfor kan eksempelvis findes på:
(der er flere emner i fora, det her er bare et eksempel!)"
 
Så, nu er jeg spændt på at se hvad der sker....men jeg vil næsten vædde hvad det skal være på det bliver firmware-opgraderet, og så leveret tilbage til mig...hvorefter jeg igen kan fejlmelde det næste gang kanalerne forsvinder, og tage endnu et par hundrede kilometer i bil for at få det afleveret og hentet igen Angry


Redigeret af mureren - 07-Juni-2010 kl. 20:25
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu