recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection genåbnet, nu med Otto!!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection genåbnet, nu med Otto!!

 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
Forfatter
Besked
FNørd Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 702
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 22:24
Aahh - årsagen må vel være at der gik flere penge ud end ind!
Lav en kaffekasse - og lad os smide lidt i, hvis vi ikke støtter på anden vis.
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 22:30
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12219
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 22:42
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.


Hvis ingen nogensinde havde købt noget, så var butikken nu nok gået under en smule hurtigere...


Redigeret af Naiera - 26-Marts-2010 kl. 22:43
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 07:03
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.
Lige min ord, og det jeg har "Prædiket" for, og praktiseret længe når det drejer sig om AV-udstyrTongue

Øh hvor var det lige du købte dit 508 henne?
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 08:38
Oprindeligt skrevet af Stenholt Stenholt skrev:

[QUOTE=Hother][QUOTE=Letten]Så lige en opfordring til alle dem der ser frem til at komme ind i den nye butik og få en sludder med Otto:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.

Og ja, service koster altså penge.

Der hvor jeg bor kunne man ikke købe en krp i nærheden, så den er bestilt over nettet
men hos sparshop.
så kan absolut ikke se der er noget i vejen med at købe på nettet.

Men Ja er enig i at bruge en sælger i 30 min og så kører hjem og bestille et produkt billigere på nettet. Det betyder butiksdød.


Redigeret af xcardman - 27-Marts-2010 kl. 08:39
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 08:59
Ville sige at det er meget modige at starte en butik af denne type, da de lukke på stribe lige for tide (vel på grund af folk køber på nettet), og TC har just ikke være kendt for en god service (i tide op til de lukke), de viser alle de sager der er endt hos forbrugerstyrelse, så det Nye TC skal virkelige tage sig samme for at vinde gamle kunder tilbage for at kunne overleve, så den Nye TC har alle odds imod sig. 

Håber virkelige at Otto er det mirakel som Nye TC har bruge for.


Redigeret af Startrek - 27-Marts-2010 kl. 09:49
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 09:28
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.
Der var lidt "tongue in cheek" i min udtalelelse, men det røg vist over hovedet på dig.
 
Hvis kunderne havde undladt at køb fladskærms-TV i TC, havde de måske gjort butikken en tjeneste. Som jeg forstår det, var det primært reklamationer på fladskærms-TV, der blev butikkens død.
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:35

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 10:46
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
Såfremt at TC var en autoriseret Pioneer forhandler har du 2 års fuld garantiTongue
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Jeg kan ud af tråden læse, at jeg er en af dem der har været med til at lukke den gamle TC. Jeg har ikke bare handlet dér, som åbenbart er slemt nok, men købt et fladskærms TV. Det beklager jeg, selvom det blev gjort med de bedste hensigter! ... Ikke fordi det hele skal gå op i teoretiske garanti-scenarier, så er jeg faktisk en af dem, som kan ende med et problem, da jeg købte tv'et for et år siden i København-afdelingen. Jeg kan sagtens følge den forretningsmæssige fordel ved ikke at overtage garantiforpligtelser, og havde selv gjort præcis det samme. Desuden har jeg kun respekt for, at de nye ejere giver en presset branche chancen. Fra et generelt forbrugermæssigt synspunkt, synes jeg dog, at en sådan overtagelse kan virke underlig. Hvis man ikke har fulgt med på recordere.dk eller et andet site, men f.eks. bare har været kunde i den gamle butik, så ligger den samme fysiske butik der, med samme navn og logo, men kommer man ind med en garanti-sag, kan man i princippet få i vide, at man ikke har handlet i den butik, fordi der nu står et nyt navn på nogle papirer, og man står reelt uden rettigheder. Når man beholder lokaler og navn, beholder man også den alm. forbrugers formodning om, at der er den samme butik. Det er vel i bund og grund også derfor man gør det. Forretningsmæssig fordel eller ej, så er det et etisk spørgsmål om det er ok at ta' fordelene og lade ulemperne ligge. Den eneste 100% etisk legale forklaring på manglende navneskift i min verden er, at de ikke have råd til et nyt skilt. At det er sådan verden fungerer, gør det ikke etisk korrekt. 

Kan nogen svare på hvor lang fabriksgaranti der er på et pio 5090H ?
Fremragende indlæg! Clap
Til top
Bruger udmeldt 8 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 05-August-2008
Status: Offline
Point: 650
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:14
Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Oprindeligt skrevet af Allan Olesen Allan Olesen skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

HUSK NU AT KØBE NOGET!!! ISTEDET FOR AT SUSE HJEM OG BESTILLE DET PÅ NETTET

Ellers går det kun en vej.
Nu var det vel reelt de kunder, der købte noget, der forårsagede TC's død.

Magen til sludder skal man da lede længe efter...Confused

Det kan skyldes dårlige produkter eller ringe forretningsførelse, men det er sgu' kunderne der er årsagen.
Der var lidt "tongue in cheek" i min udtalelelse, men det røg vist over hovedet på dig.
 
Hvis kunderne havde undladt at køb fladskærms-TV i TC, havde de måske gjort butikken en tjeneste. Som jeg forstår det, var det primært reklamationer på fladskærms-TV, der blev butikkens død.
Så må man jo håbe at de fremover kun sælger tv'er der kan holde. Nå, men Otto får jo en distributionskanal for sit nye tv - så må man håbe at det er skruet bedre sammen.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2010 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Ville sige at det er meget modige at starte en butik af denne type, da de lukke på stribe lige for tide (vel på grund af folk køber på nettet),
 
"starte butik af denne type"? Nu er det jo overvejende HiFi der satses på, som er lidt svært at lytte til, via nettet. Og er man i en fysisk butik, kan man jo ud over rådgivning og service, ofte også opnå en fornuft pris, som står mål med evt. netpriser. Wink
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

og TC har just ikke være kendt for en god service (i tide op til de lukke), de viser alle de sager der er endt hos forbrugerstyrelse,
 
Skal vi nu ikke ligge klappe hesten!? TC ér kendt for god service. Problemet er blot, at utilfredse kunder - uanset om det er berettiget eller ej - nu en gang er dem som råber højest. Derfor kan nogle få ofte overdøve de mange...  Wink
"..alle de sager hos forbrugerstyrelsen"??? Jeg tror du skal revurdere din opfattelse. Hvad taler vi om - to sager? Tre sager? Ud af hvor mange tusinde kunder?
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

så det Nye TC skal virkelige tage sig samme for at vinde gamle kunder tilbage for at kunne overleve, så den Nye TC har alle odds imod sig. 
 
TC skal ikke vinde gamle kunder tilbage - de er der stadig. Wink
"Alle odds imod sig"? Nope, det går nemlig fremad med økonomien, så der kommer stille og roligt mere gang i hjulene.
 
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:


Håber virkelige at Otto er det mirakel som Nye TC har bruge for.
 
Det håber jeg ikke! Én mand skal ikke rette op på et firma - det skal et firma som hele!
Det TC har brug for, er vist ro omkring sig - uden at det skal misforståes. LOL
 
M.v.h. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 23456 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu