recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Censur på kanal 5.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCensur på kanal 5.

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Emne: Censur på kanal 5.
    Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:09
Er det kun mig der synes de bip lyde kanal 5 er begyndt med når der bandes på tv er ret så irriterende. Har vi fået Amerikanske tilstande. Vi skriver 2010 og der er tale om alm tale brug blandt danskere når de har det sjovt. Er man sart kan man jo bare slukke for tv, men jeg slukker snart for jeg gider ikke at høre bip lyde 20 gange under 4 stjernes middag. Et stort tilbageslag for tv de begynder vel snart også at klippe nøgne ud af film mm Ouch
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
bibihest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1435
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:12
Hader det generalt på alle kanaler hvor de gør den slags. Det er slemt nok de gør det i amerika, det behøver vi ikke herhjemme.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Er det kun mig der synes de bip lyde kanal 5 er begyndt med når der bandes på tv er ret så irriterende. Har vi fået Amerikanske tilstande. Vi skriver 2010 og der er tale om alm tale brug blandt danskere når de har det sjovt. Er man sart kan man jo bare slukke for tv, men jeg slukker snart for jeg gider ikke at høre bip lyde 20 gange under 4 stjernes middag. Et stort tilbageslag for tv de begynder vel snart også at klippe nøgne ud af film mm Ouch

Ja hvis DR indføret det på deres ungdoms kanaler, ville de ikke være til at høre på, da man ville være udsat for en lange bip lyd i hele udsendelse længet LOL
Til top
Strange Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-Marts-2008
Status: Offline
Point: 3199
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 14:39
Så vidt jeg mindes er det fordi det broadcastes fra England og der må man ikke sige sådanne ukvemsord.
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 15:08
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så vidt jeg mindes er det fordi det broadcastes fra England og der må man ikke sige sådanne ukvemsord.


Det er korrekt, men jeg har også hørt de forbandede bip lyde på Zulu. En ting er helt sikker, hvis censuren spreder sig til DR og TV2 (og det gør det en skønne dag), så falder mit tv forbrug drastisk.
Jeg hader det ganske enkelt!
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
kallek Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1287
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 15:09
Oprindeligt skrevet af Strange Strange skrev:

Så vidt jeg mindes er det fordi det broadcastes fra England og der må man ikke sige sådanne ukvemsord.
 
Og det skal så ødelægge en tv udsendelse i Danmark Dead det er bare for meget. Men alle de Armerikanske film samt CSI mm der bander de jo som en i helvede (unskyld bip) det er jo så godt nok ikke på dansk. Det er jo tæt på at hvert tiende ord er et bip.
Lg 42 LA 667V
RDR-HX650 HDD
MARANTZ SR 4600
KEF HØJTALER 6,1
Blu-ray LG 730
Humax BXR-HD
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 15:54
Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Er det kun mig der synes de bip lyde kanal 5 er begyndt med når der bandes på tv er ret så irriterende. Har vi fået Amerikanske tilstande. Vi skriver 2010 og der er tale om alm tale brug blandt danskere når de har det sjovt. Er man sart kan man jo bare slukke for tv, men jeg slukker snart for jeg gider ikke at høre bip lyde 20 gange under 4 stjernes middag. Et stort tilbageslag for tv de begynder vel snart også at klippe nøgne ud af film mm Ouch


Det er fordi at Kanal 5 sender fra England, så er de underlagt deres censur lov med at inde for et givent tidspunkt må der ikke forekomme banden og sådan noget fordi at den slags kan skade børnene.
Læg mærke til at samme fænomen ser du også på BBC Entertainment med de bib lyde når de sender deres comedy serier i dagtimerne.
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Aspagilus Aspagilus skrev:

Oprindeligt skrevet af kallek kallek skrev:

Er det kun mig der synes de bip lyde kanal 5 er begyndt med når der bandes på tv er ret så irriterende. Har vi fået Amerikanske tilstande. Vi skriver 2010 og der er tale om alm tale brug blandt danskere når de har det sjovt. Er man sart kan man jo bare slukke for tv, men jeg slukker snart for jeg gider ikke at høre bip lyde 20 gange under 4 stjernes middag. Et stort tilbageslag for tv de begynder vel snart også at klippe nøgne ud af film mm Ouch


Det er fordi at Kanal 5 sender fra England, så er de underlagt deres censur lov med at inde for et givent tidspunkt må der ikke forekomme banden og sådan noget fordi at den slags kan skade børnene.
Læg mærke til at samme fænomen ser du også på BBC Entertainment med de bib lyde når de sender deres comedy serier i dagtimerne.

Fremtiden kan let blive det at også DR og TV2 begynder at sende fra England (af spare hensyn), da de jo fattes penge (eller ikke kan få penge nok), så helt umulige er det jo ikke.

Og hvorfor ikke også outsources tv stationer som DR og TV2 med mere, det kunne måske give en laver licens, og vi ville ikke havde balladen om den nye TV by.

TV3 og Kanal 5 er jo outsources til England.


Redigeret af Startrek - 28-Marts-2010 kl. 03:30
Til top
katbird Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2004
Sted: Fredensborg
Status: Offline
Point: 548
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2010 kl. 16:45
Enig i at det er ret belastende at høre på , så ser jeg en udsendelse hvor det forekommer , stopper jeg simpelthen med at se mere af det program.
Sender tv3 ...etc iøvrigt ikke også fra England (vel derfor de kan plastre deres programmer til med reklamer..) , men de benytter da ikke såvidt jeg ved beeep lyde. 
Til top
Aspagilus Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 03:04
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Enig i at det er ret belastende at høre på , så ser jeg en udsendelse hvor det forekommer , stopper jeg simpelthen med at se mere af det program.
Sender tv3 ...etc iøvrigt ikke også fra England (vel derfor de kan plastre deres programmer til med reklamer..) , men de benytter da ikke såvidt jeg ved beeep lyde. 


Nu har jeg lagt mærke til det i nogle reklamer for deres udsendelser at de har vist i dagtimerne.
Den reklame de viser for Topgear hvor Clarkson taler ned om det ene og andet er censureret da han siger: "James May is a ....."
Men jeg husker samme fænomen med en reklame for Hells Kitchen der indeholdt en pokkers masse bib lyde.

Serierne i dagtimerne de viser, mja de er jo ovre i den bløde ende af sprog skalaen hvor masser af "bibs" ikke er så nødvendigt igen at bruge, det ville nok blive meget aktuelt hvis de flyttede en del af de sene serier over på dagtimerne.
Til top
DonTlaloc Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-Februar-2007
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af katbird katbird skrev:

Sender tv3 ...etc iøvrigt ikke også fra England (vel derfor de kan plastre deres programmer til med reklamer..) , men de benytter da ikke såvidt jeg ved beeep lyde. 


Tag en omgang Paradise Hotel genudsendelse i dag fra 17-20 på TV3, så skal du få masser af bip-lyde, samt som bonus slørede dele af billedet.

Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2010 kl. 10:53
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Fremtiden kan let blive det at også DR og TV2 begynder at sende fra England (af spare hensyn), da de jo fattes penge (eller ikke kan få penge nok), så helt umulige er det jo ikke.

Og hvorfor ikke også outsources tv stationer som DR og TV2 med mere, det kunne måske give en laver licens, og vi ville ikke havde balladen om den nye TV by.

TV3 og Kanal 5 er jo outsources til England.
Billigkanalerne sender fra England, fordi England har lempeligere reklamebestemmelser. Jeg gætter på, at de ikke har nogen økonomisk besparelse af betydning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu