recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Oktober-2009 kl. 14:03

   MCL terminal til BeoMaster 5000 fra  Beolink Converter Type 1611.

        



Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 11:16
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:21

Mini Mac digital lyd & billede til BeoVision 7

 

Mini Mac digital lyd overførsel.

Mini Mac digital billede overførsel.

Her findes de forskellige kabler: 

Kombineret MiniJack og optisk Toslink  stik.

http://www.av-connection.dk/?PGr=22&ML=807

Optisk til Koax eller Koax til Optisk konvertere digitale lyd.

http://www.av-connection.dk/?PGr=117&ML=933

Koaxialt Digital Audio kabel.

http://www.av-connection.dk/?ML=305 

Mini DVI til HDMI hun adapter.

http://www.av-connection.dk/?PGr=2617&ML=413

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Oktober-2009 kl. 09:23
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 11:11



Redigeret af Peter Pan - 03-August-2017 kl. 11:18
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 00:11

Oprindeligt skrevet af Søren Astrup Søren Astrup skrev:

Hej Peter
Kan du hjælpe mig med et kabel fra Oventure til en Denon PMA 980R (som skal skiftes til en surond anlæg senere med passive højtaler, jeg er ikke sikker i din jungel af kabeler. Oventuren er kobbelt til et mx 4202 i vores køkken, vores mx 7000 i vores stue er afgået ved døden og derfor har vi fået et sony fladskærm som jeg også vil have kobbelt til ?

MVH Søren.

   Hej Søren

 
Når du tilslutter BeoSound Ouverture efter min tegning, vil den være at betragte som alt andet tilsluttet tilbehør på din Denon PMA 980R. Lydstyrke og øvrig betjening af BeoSound Ouverture foretages dog stadig direkte eller via Beo4 fjernbetjeningen. Har BeoSound Ouverture tidligere fungeret i et MasterLink setup, skal OPTION ændres til A1 for at kunne betjenes direkte.
 
Har du ikke mod på at selv at lodde (A1) adapteren, kan du købe et DIN Audio kabel (5 pol. DIN han <-> 4x Phono han. Du bruger dog kun de to Phono OUT til din opsætning, men vil du en dag tilslutte BeoSound Ouverture til TV lyd IN, bruges de to Phono IN da det på et TV virker spejlvendt. Find adapter kablet på dette link.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
clakner Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 08-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér clakner Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 09:26
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Oprindeligt skrevet af clakner clakner skrev:

 

Hej Peter

Kan du hjælpe med nogle loddeanvisninger til det DIN-stik man sætter i en
BeoLinkPassive?

KH
Carsten

Hej Carsten, jeg har flyttet spørgsmålet hertil hvor det høre hjemme.

Der er 3 muligheder. Audio Aux Link og PowerLink tilslutnings DIN stik. Hvordan de loddes kan du se her.

Der ud over er der et DIN stik til IR øjet, det loddes sådan her.

 



Hej Peter

TUSIND tak for hjælpen! Du har reddet min dag.

KH
Carsten
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 10:23
olli2309 skrev:

Hej jeg har et beocenter 2300+beolab 6000. Jeg vil godt ha en non B&O sub til. Hvor kan jeg købe et kabel,og hvad hedder det,og hvordan gør jeg. Jeg har ingen begreber om hifi? På forhånd tak

 

   Hej olli2309

   Du kan købe en 8 polet DIN T adapter i B&O butikkerne
   5 polet DIN <----> 4 x Phono ( IN / OUT) finder du her.

     http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
frankmj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér frankmj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:27
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

olli2309 skrev:

Hej jeg har et beocenter 2300+beolab 6000. Jeg vil godt ha en non B&O sub til. Hvor kan jeg købe et kabel,og hvad hedder det,og hvordan gør jeg. Jeg har ingen begreber om hifi? På forhånd tak

 

   Hej olli2309

   Du kan købe en 8 polet DIN T adapter i B&O butikkerne
   5 polet DIN <----> 4 x Phono ( IN / OUT) finder du her.

     http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040

Han kan undgå T-adapteren, hvis han viderefører et powerlink kabel fra den ene Beolab 6000 til den anden, da Beolab 6000 har 2 powerlink tilslutninger.

/Frank

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:52
Sådan kan du lave et kabinet til løse ICEpower moduler, hvis du er heldig og får finger i et eller flere.
 
 
Find et pænt stykke træ, mal grå indvendig og i bunden.
 

 
Mal front og ende stykke sølvbronze, efter udskæring af huller.
 

Monter et metal net på toppen, selvom varmeudviklingen på ICEpower er lav.
___________________________________________________________
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 16:59
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér baekgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 10:50

Hej Peter Pan.

Jeg er i øjeblikket ved at kigge på højtalere. Jeg har aldrig tidligere haft et par højtalere, eller et anlæg. Derfor har jeg ganske naturligt ikke den store viden.

Efter jeg har kigget og lyttet meget, er jeg kommet frem til beolab 6000, som nok matcher mine krav bedst. Da jeg ikke har den store økonomi (Er på SU), er jeg tvunget til at købe alt i etaper. Jeg har derfor ikke mulighed for at købe en forstærker/reciver, samtidig med højtalerne.

Jeg har netop købt et pana v10, hvor der er en del audio out muligheder. Men er der nogle bestemte jeg skal benytte, for at tilslutte højtalerne direkte til fjernsynet? Og hvilke kabler skal jeg evt bruge? Hvis det da kan lade sig gøre.

Håber du kan hjælpe.

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Oktober-2009 kl. 11:44
Hej baekgaard
 
BeoLab 6000, er en aktiv højttaler. Det betyder at det lyd linie signal du henter ud fra dit TV
skal kunne volumen styres, ellers sender du fuld lyd styrke ind i højtalerne, og det tåler de ikke.
 
Har du Phono udtag hvor der står Pre-out, så skal du bruge det.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2728293031 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu