recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 10:35
_____________________________________________________________________________
 
Oversigt BeoLab stikpaneler
    
 



 
LINE IN på BeoLab 4000 Mk.1. & Mk.2. er ikke ens, som du ser her.
 
______________________________________________________________________________


Redigeret af Peter Pan - 21-April-2018 kl. 16:03
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
thn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 19:44
Hej PP

Har nu bladret mange af dine indlæg igennem med stor interesse. Dog er der en enkelt lille ting jeg ikke har fundet svar på.

Jeg har en opsætning med BeoVision3-28" med AC3 modul. En Ouverture på Masterlink. BL6000 som front og BL4000 som baghøjtalere.

Nu vil jeg gerne tilslutte min gamle non B&O subwoofer. Jeg har set mange steder at du anbefaler et kabel med 5 pin din til 4 phonostik, men på dine billeder bliver det altid tilsluttet et audiosystem. I og med at jeg har et AC3 modul i tv´et, har jeg også en subwoofer udgang bag på tv´et. Kan/skal jeg bruge denne udgang? eller kan jeg evt. trække signalet ud fra den ene af mine BL4000? eller kører det på et selvstændigt signal? Hvis det er et selvstændigt signal, har du så pin-out på subwoofer udgangen?

Mvh Dennis
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:04
_________________________________________________________

Hej thn
 
Kablet kan bruges fra alle PowerLink udgange, også et ledigt udgangs
stik på en aktiv BeoLab højttaler. Benytter du SUB udgangen på et TV,
bliver signalet vist nok frekvens beskåret så det først starter ved 120 Hz.
 
I et 5 polet DIN stik tilsluttet en PowerLink udgang henter du stel på
pin 2, venstre lydsignal på pin 3, og højre lydsignal på pin 5. Har en
subwoofer kun et indgangs stik, tilsluttes venstre lydsignal.
__________________________________________________________
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
thn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 05-Oktober-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2010 kl. 22:16
super, tak for svaret
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 15:25

Jeg har et problem med at forbinde mit Beovision 7-40 Mk. 5 til mine fronthøjtalere. Jeg har forsøgt at lave et kabel, som det Peter Pan bruger mellem sit 7-40 og en effektforstærker som vist her: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=16363&title=peter-pans-digitale-bo-hjemmebio

Jeg har forsøgt at gøre det samme (dog ikke til XLR, men til alm phono-stik), men jeg ikke finde ud af at få det sat op, så der kommer lyd igennem. Jeg har taget et phono-kabel med højre og venstre kanal, nappet stikkene af i den ene side og loddet et 5-benet DI-stik på. Ben 5 til højre kanal, ben 3 til venstre og samlet stel til ben 2.
 
På mk. 5 sidder der 7 Power Link-udgange, som blot er nummeret Centre 1, 1 (sub) og 2-6 (Se her: http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/beovision7-40/beovision7-40-55_gettingstarted_danish.pdf side 26)
Så går jeg ud fra, at jeg bare sætter DIN-stikket i en ledig Power Link-port. Centre 1 er taget, og jeg har ikke subwoofer sat til endnu, så jeg bruger porten mærket "2". Så går jeg ind i menuen som beskrevet her http://www.bang-olufsen.dk/UserFiles/File/ug/beovision7-40/beovision7-40-55_userguide_danish.pdf side 22 og prøver at vælge højttalertype. Som udgangspunkt er der kun valgt højttaler til Centre 1. Jeg prøver så at tilføje mine fronthøjttalere, men jeg kan ikke få det til at fungere. Er der nogle, der kan hjælpe?
 
mvh
Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-December-2010 kl. 20:40
__________
 
Hej meltofte
 
Du må låne en aktiv BeoLab højttaler og et Mk III PowerLink kabel.
Tilslut dette. Gå ind i BeoVision 7's højttaler opsætnings menu og
sæt højttaleren op som fronthøjttaler og væle f.eks BeoLab 4000,
og tryg OK. Afmonter så det hele igen. Nu kan du tilslutte dit DIY
kabel til en LINE IN på forstærkeren. (Pas på volumen ikke er for
høj når du starter op).
 
God fornøjelse.   


Redigeret af Peter Pan - 21-Juni-2015 kl. 23:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 08:39
Hej Peter
 
Det er passive højttalere, som jeg har sluttet til en stereoforstærker. Stereoforstærkeren har en "main direct"-indgang (altså uden om forstærkerens volumenkontrol), og det er den, jeg vil forbinde tv'et til.
 
Jeg har taget udgangspunkt i din tegning (den store), men så vidt jeg kan se, har du tilsluttet din effektforstærker - altså både højre og venstre front-kanal - fra én Power Link udgang.
Men på den lille tegning ser det ud som om, du tager højre og venstre front-kanal fra hver sin Power Link-udgang. Så jeg er i tvivl om, hvad der er den rigtige måde at gøre det på.
 
Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:16
____________________________________________________________
 
Hej igen meltofte
 
Prøv at lodde en lus mellem pin 2 og 7. Dette for at skabe full stel.
Dette vil sige at du føre blå ledning fra pin 7 med ud til stel sammen
med pin 2 stel i dine to Phono stik.
 


Redigeret af Peter Pan - 21-Juni-2015 kl. 23:26
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 09:17
Det spiller ingen rolle om du bruger én eller to af udgangene. Så længe der er tale om samme signal (eks. fronthøjttalere, baghøjttalere mv.) så kan du både bruge en Y-splitter eller benytte to udgange fra anlægget. Højttaleren har en fysisk omskifter, der angiver om den står til højre eller venstre og PowerLink-forbindelsen fører begge signaler med sig rundt. I visse tilfælde er det dog fordelagtigt rent kabelmæssigt, at bruge enten den ene eller den anden type forbindelse. Det afhænger af hvor dine højttalere er placeret ift. anlægget.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 11:18

Hej Yakken

Ja det det svar skulle jeg også have taget med. Tak for det.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
meltofte Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 117
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér meltofte Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

____________________________________________________________
 
 
 
(Bemærk også den blå lus mellem pin 2 og 7. Dette for at skabe full stel.)
Dette vil sige at du føre blå ledning fra pin 7 med ud til stel sammen med pin 2
stel i dine to Phono stik.
  
 
Ok, jeg har kun brugt et 5-polet DIN, så jeg kan ikke lave lusen mellem ben 2 og 7. Ellers har jeg forbundet som vist på ovenstående tegning. Er det mon det, der giver mig problemer? Eller er det fordi, jeg ikke kan finde ud af at sætte højttalerne op i menuen?
 
Thomas
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2010 kl. 18:11

meltofte

Blå ledning er en sikkerhed for en god stel forbindelse fordi datastel kommer med også,
men dine adapter vil virke, også uden ekstra stel.

Så det må være din højttaler opsætning i menuen der ikke vil acceptere din adapter som
BeoLab højttaler. Måske du er nødt til at starte op med et sæt BeoLab højttaler for at få
indgangene registreret. Der efter kan du måske få dine adapter til at køre.

Jeg kan ikke huske det, men måske var det der skete hos mig. Jeg bøvlede også en del
med højttaler skift før det lykkedes. BeoLab 4000 som nu er baghøjttaler, blev flyttet rundt
flere gange første gang mit BV. Mk III blev sat op.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu