recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 00:25
 
Hej Jessemand
 
 
Du skal vælge en SPDIF indgang i BeoVision 7-40 Mk III opsætningen, og vælge indgangen med Beo4,
så spiller det. Lyd til linkrummene kræver samtidig analog RCA tilslutning.
At fjernsynet skulle skifte / tænde automatisk, har jeg ikke hørt om.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 12:19
Imponerende hurtigt og flot grafisk svar! Tusind tak!!!
Jeg prøver dette en af dagene.
Tongue Jes

Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 
Hej Jessemand
 
 
Du skal vælge en SPDIF indgang i BeoVision 7-40 Mk III opsætningen, og vælge indgangen med Beo4,
så spiller det. Lyd til linkrummene kræver samtidig analog RCA tilslutning.
At fjernsynet skulle skifte / tænde automatisk, har jeg ikke hørt om.
 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 16:33

Hej

Jeg har været i mit Beocenter. De er nået langt med deres solution wall, da de har deres egen teknikker.
De fortalte at en anden B&O butik uden egen teknikker havde forbrugt 30 elektriker timer for at få deres
solution wall til at fungere efter Bang & Olufsens forskrifter.

Solution wall går ud på at vi kunder skal få en fornemmelse af hvad vi idag kan med Bang & Olufsens
produkter i en "linkopsætning". Det er en omfattende mægte elektronik der er monteret bag væg panelet.
BeoMaster 5/ MasterLink Gateway/ Lysfjernbetjenings udstyr / Motor regulering til gardiner / og meget
andet, så det er en god ide du selv for syn for sagen i dit Beocenter.
  
Der var lidt problemer som blev løst -
Vi opdagede en nyhed i BeoVision 7-55" 3D versionen som indgår i opsætningen. Den lille røde standby
diode slukker kort tid efter at fjernsynet er er gået i standby.

Dette medførte at vi ikke kunne tænde BeoVision 7-55"- 3D via Wi-Fi med den iPhone vi benyttede
som fjernbetjening. Løsningen var at gå ind i opsætnings menuen, og slå den nye "standby spare funktion" fra.
Nu virkede det hele i opsætningen der omfatter, stue- køkken- værelser- bad- terrasse.

http://www.bang-olufsen.dk/home-integration-beolink

http://www.bang-olufsen.dk/masterlink-gateway

__________________________________________


          BeoLink  controls apps.

Få BeoLink app’en til din iPhone, iPod touch eller iPad nu, og oplev fordelene.

http://itunes.apple.com/us/app/beolink/id359002041?mt=8

http://www.bang-olufsen.dk/beolink-iphone-android-app



Redigeret af Peter Pan - 28-September-2011 kl. 04:55
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 14:50
Hej igen Peter.

Beklager at måtte forstyrre igen vedr. Squeezeboxen til BV 7-40. Jeg har prøvet at sætte den til som du beskrev, men det bliver jo som et videoprodukt. Dvs. at billede e tændes og lyden kommer som i videoopsætning (hos mig 5 højttalere). Kan jeg ikke ændre i opsætningen så f.eks. A-tape knappen kunne bruges og derved kun få tændt 2 højttalere og ingen skærm. Jeg håber ikke jeg skal over BS9000 for at dette kan lade sig gøre...
Disapprove Jes
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Oktober-2011 kl. 15:10


Hej igen Jes

Ud over at aktivere A-tape (kun lyd uden billede) via Beo4, kan du også
i BV 7 opsætningen vælge setup så du kun få tændt fx. front højttalerne.

Du må lege lidt med det.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2011 kl. 21:12

BeoSound 5 Encore tilsluttet 2 x Stereo setup.

 


Undlades BeoLab 2 benyttes ennu en 8 polet DIN T adapter, samt en 8 polet DIN-
hun til hun adapter. BeoLab 11 sub vil også kunne benyttes istedet for BeoLab 2.

GØR-DET-SELV BOKS.

Ønsker du at kunne slukke det ene sæt højttaler på ovenstående
tegning, fordi de evt. er placeret i et linkrum, kan du bygge denne
ON/ OFF PowerLink Mk. III boks, og sætte ind istedet for den
8 polet hun til hun adapter du ser øverst.

 





Redigeret af Peter Pan - 14-Juli-2015 kl. 13:19
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2012 kl. 22:07
 
Fjernbetjen dit udstyr med Beo4/6.

Et billede siger mere end tusind ord, her ses et ægte IR kabel fra B&O.

Kablet er ca. 7 meter langt, med et mono minijack stik i den ene ende,
og en mini-infrarød emitter i den anden ende. Emitter øjet fastgøre via
selvklæbende tape til udstyrs IR-modtager, der skal PUC betjenes.

For at virke kræves en PUC controller, også kaldet Set-Top-Box Controller.

B&O har i nyere BeoVision TV indbygget en sådan controller.  En controller
fungere som ´tolk´ mellem en set-top-box Feks.( DVB- T / DVB-S / DVB-C )
og Beo4 fjernbetjening. Den vil tænde/slukke de tilsluttede enheder sammen med
dit tv, og give adgang til de programmer og funktioner, din set-top-box tilbyder.
 
Nogle funktioner er direkte tilgængelige via Beo4, når du tænder for set-top-boksen.
Yderlige funktioner er tilgængelige via en Set-top Box Controller menu, som du kan
hente frem på skærmen.

I en sådan PUC controller indkoder B&O forhandleren en liste med navnet på de
apparater folk ønsker at kunne betjene via deres BeoVision TV, med Beo4.
TV BeoPlay V1, tilbyder automatisk opdatering af PUC-listen via netværk.



Redigeret af Peter Pan - 25-Juni-2012 kl. 22:08
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juni-2012 kl. 12:45
 
Vi slipper forløbig ikke af med specielle tilslutnings kabler.
 
RJ45 er stikket til alle nye Powerlink kabler. Men det er ikke Ethernet - det er stadig en 2-kanals analog lyd signal.
Hvis du tilslutter din V1 til en ældre PowerLink højttaler, skal du bruge en RJ45-til-DIN PowerLink adapter kabel.
Hvis du har en nyere PowerLink højttaler (dvs. BeoLab 12-3) så vil du få brug for et RJ45-til-RJ45 PowerLink kabel.
Denne PowerLink - RJ45 adaptere kobles blot på et eksisterende PowerLink kabler,
for at konvertere BeoLab højttalere til at arbejde med BeoPlay V1 eller BeoVision 12.
 

 

Vejledning i RJ45 terminering: -  http://www.sundorf.dk/patchkabel-rj45.html

Kan købes i B&O butikken eller -

http://soundsheavenly.co.uk/bando.htm

 


Redigeret af Peter Pan - 19-Oktober-2012 kl. 12:37
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 16:32
Hej Peter.
Jeg har en Beosound 9000 som jeg vil tilslutte min Sony fladskærm ( KDL 40W5500). hvad skal jeg bruge hertil.?
 
Alternativt vil jeg bruge Beolab 6000 højtalere direkte på fjernsynet, såfremt beosound og tvét ikke kommer til at stå i samme rum. Så hvad skal jeg bruge hertil?
 
Venligst hst (nyt medlem men ældre ad gårde)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 19:36
 
Hej HST

På en af de 2 PowerLink udgange på Beosound 9000 kan du via et adapter kabel =
5 polet DIN - pin 5 højre og pin 3 venstre signal og pin 2 audio stel --> 2 Phono stik,
hente stereo lyd og tilslutte i dit TV's stereo Phono/RCA indgang. Kan du ikke lodde
selv, har B&O's butikker det kabel du får brug for. De kan også rådgive dig, hvis dit
tv har en brugbar digital lyd indgang, for din Beosound 9000 har også en digital udgang.
Se i manualen.
*
Dit TV har automatisk lydstyrkeregulering. Hvis disse udgange er analog LINE Phono
udgang, kan Beolab 6000 tilsluttes her, med et Phono --> Phono kabel, til hver højttaler
som sættes i Line IN indstillig.
*
( For TV alene med digital udgange, skal lydsignalet konverteres til analog lydsignaler via
en D/A converter, og skal kunne lydstyrkere reguleres før stereolyden må sendes til et sæt
aktive BeoLab højttaler. Eller tilføres fuld lydstyrke til højttalernes indbyggede forstærker).

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
HST Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-November-2012
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HST Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-November-2012 kl. 23:37
Hej Peter
Tak for svaret. Jeg er måske lidt tungnem men skal det forstås sådan:
I: via Beosound 9000.
Jeg køber et  MK III kabel og omlodder stikkene til TV højre og venstre kanal samt phonestik (modstand og diode) som du beskriver. Det 8 polede dinstik sættes i AUX stikket på beosound 9000.
ps. Jeg forstår ikke det du skriver om at afklippe det ene dinstik
II: Beolab 6000.
Som ovenstående og med dinstikket i højtaler I og viderført til højtaler II via et kabel med din stik i begge ender. L & R indstilles på de respektive højtalere.
 
Jeg har købt et kabel, anbefalet af et B & O center, til min fladskærm`s sterio udgang (hovedtelefoner) og med 2 jack stik, en til hver af højtalerne, med indstilling line. Det duer afgjort ikke da højtalerne ikke kun hyler men brager. 
Med venlig hilsen
hst 
 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2012 kl. 08:13
 
Hej igen.

For TV alene med digital udgange, skal lydsignalet konverteres til analog lydsignaler via
en D/A converter, og skal kunne lydstyrkere reguleres før stereolyden må sendes til et sæt
aktive BeoLab højttaler. Eller tilføres fuld lydstyrke til højttalernes indbyggede forstærker.

http://www.av-connection.dk/?PGr=1403&ML=1040
Læs teksten når du aktivere dette link.



Redigeret af Peter Pan - 28-November-2012 kl. 13:46
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu