recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 4041424344 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2015 kl. 11:38

Beogram (4000). Udskiftning af tonearm.

Her skitse af Beogram 4000's ledningsføring fra tonearmen.   
 
 


Redigeret af Peter Pan - 31-Juli-2022 kl. 09:43
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juli-2015 kl. 15:41

Oprindeligt skrevet af BeoHut BeoHut skrev:

   
Jeg har installeret en BL2000 med en 1611 konverter (via ML) og forbundet med iPhone
(jeg bruger til ekstern DAC) til konverteren. Alt er standalone. Med kommandoen pc kan
jeg aktivere BL2000 og vælge sange på min iPhone.

Via en DAC, kan jeg tilslutte en Sonos eller liende. Jeg tror, det også vil virke med BL3500.
Ingen yderligere programmering. Volumen styres med Beo4 og iPhone / iPad til Valg spor.


 




Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 11:25
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juli-2015 kl. 12:51

Beolab 3500 som Airplay-Högtalare
Det ska egentligen inte gå men...Så här gjorde jag och det funkar perfekt! En Beolab 3500
kopplas med Masterlink till en BeoLink Converter och en Aux-3,5mm kabel från den till en
Airport Express och Voila! 

- Tryk her.



Redigeret af Peter Pan - 23-December-2021 kl. 11:27
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 19:26
Oprindeligt skrevet af bassohansen bassohansen skrev:

Hej Peter
Jeg har læste en del af dine indlæg, så måske du vil hjælpe mig i gang.
Det er helt nyt at være aktiv på dette forum så jeg må jo lige lære lidt om kulturen.

Jeg søger oplysninger til forbindelserne i en MCL2P (B&O effektforstærker) som
jeg ikke mere kan få ud af standby. Jeg ved ikke om den er blevet dårlig eller om
det er fordi jeg bruger et forkert powerlink kabel , eller måske fordi jeg ikke ved
om den kan spille sammen med beovision 7-40 og en Opus. Jeg har endvidere et
sæt lab9 og et sæt 6000 hvor jeg bruger standardleverede p-l kabler.
Men ved om de er af type I, II eller III.  

med venlig hilsen hansen



Hej bassohansen, jeg håber du har mod på at lodde lidt. Wink



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-August-2015 kl. 19:41

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
bassohansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2015
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 10:43
WOW! Det er service.

Lige nu er mine største vanskeligheder at finde ud at hvad der er "forum" og hvordan websiden "http://www.recordere.dk/" kommer ind i historien. Og så lige forstå det med "tråd", jeg troede det var noget med fed guitar.
Godt spøg til side, jeg har rodet lidt med Google og kan også se at der er ikke overensstemmelse mellem PL-signal fra min Opus eller 7-40 og det jeg tror MCL2P forventer. Jeg mener at kunne måle 4,5 Volt på pin 1 hvor der i MCL2P ikke er noget på dette ben.

Så jeg ved ikke hvordan jeg tidligere har fået den til at køre. 

Jeg siger mange tak for dit hurtige svar. Jeg prøver at implementere din løsning nu og melder tilbage med resultaterne.
Mit behov er pt. bare at kunne forlænge lyden fra radioen ud på terassen med 2 CX50 og MCL2P. Men det kunne jo måske også være sjovt hvis man kunne fjernbetjene herfraBig smile.

PS.Det med at lodde er ikke et problem, nærmest en lidenskab!

hilsen bassoh.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 11:27
Hej igen bassoh  

Jeg kender intet til Opus, og ved du kan få fra den.

Tilslutning med et PowerLink Mk III kabel mellem dit BeoVision 7 TV og MCL2P
giver mellem 2,5 max 5 Volt DC på pin 4 + og pin 7 minus. Idag benyttes PowerLink
Mk III kabelet stort set til alle aktive BeoLab højttaler med 8 polet DIN indgange.

Så som beskrevet trigger du så bare pin 1, istedet for pin 4. Det har andre haft held med.
Men der skal naturligvis af gives en triggerstrøm fra den afspiller du vælger. 2 stk. 1,5 V
batterier vil kunne afgive trigger strøm nok, hvis du ikke har andre muligheder.

Jeg mener der på denne tråd ligger en tegning hvor du ser en PowerLink adapter med
batteri drift til triggersignalet.

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 11:34
Ellers får du en her -




Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
bassohansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 24-August-2015
Sted: Ballerup
Status: Offline
Point: 2
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bassohansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 16:02
Hej Peter.

Jeg tror Opus kommer fra at jeg husker forkert, hvad med Ouverture? Det er den med glasdørene ligesom på apoteket, og så med en kasette- og CD-afspiller i også. Vist også kendt som beosound 2500, undskyld min dårlige hukommelse.
Men tak igen for hjælpen. Jeg har prøvet med at sætte en spænding på ben 1 med ben 2 som referene og det få relæet til at klikke og dioden til at blive grøn, så det er helt i orden.
Jeg skal finde en løsning for at kunne aktivere den med en knap. Man kunne vel også bruge det udtag med 15 V DC der er ført ud på bagsiden? Har du tænkt på det eller set noget i den stil?

m.v.h bassoh.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-August-2015 kl. 18:32

BeoSound 2500 /Ouverture - Ja ok det var noget andet. Big smile

Fint at det lykkedes at få aktiveret MCL-2P, efter opskriften.

Hvis det 15V. 250 mA udtag er aktivt før MCL-2P går i ON, må du
evt. finde ud af at lave et step-dow kredsløb, fra 15V til max 5V. DC.  Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2015 kl. 14:41

 
Tilslutning af Biltema Bluetooth 3.0 Audio Receiver L - modtager for musik
afspilning fra din iPhone/iPad. Kan købes her. Se PDF fil her. Pris 249 SEK.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2015 kl. 19:17

Oprindeligt skrevet af mch31dk mch31dk skrev:

Hej  
Jeg har investeret i en hjemmebiograf med lærred og projektor til mit BV7-40 MKIV.
Lærredet dækker for IR-øjet på mit BV7, når det er i brug, så jeg har skaffet en brugt
ir-sensor og et Jack-stik. Nu har jeg ledt efter et diagram med stikforbindelser men uden
held.

Men min ir-sensor har en polrække med 5 forbindelser, som ikke er vist med et Jack-stik
i den anden ende. Kan nogen monstro hjælpe? Evt med et link til et diagram?

På forhånd stor tak.

Hej mch31dk

Sådan tilslutter du Jack stereo stikket. DIN tilslutning ses også.

Opdatering til side 2.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4041424344 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu