recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 4546474849 72>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2017 kl. 11:35
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2017 kl. 11:36

Balance Control på Essence MkII - Nej bare tone og loudness kontrol.
Så skal det vise sig om en opdateret Beomusic-app som skulle
komme i løbet af februar, retter op på det.

 

Fra 1 Febuar 2017 kan Essence MK2, BeoSound 1, BeoSound 2, BeoSound 35, BeoPlay A6,
BeoPlay M5, BeoPlay A9 MKII distribuere Airplay ud på BeoLink Multiroom systemet, inkl TV,
såfremt at de kører software version 1.10.x. Dette har tidligere været blokeret fra Apples side.
Det kræver at man sætter et flueben inde i instillingerne på produktet (for at kunne distribuere):
Gå til indstillingerne via BeoMusic eller BeoSetup. Vælg "Your content" / "Apple" / Sæt flueben
ved "Enable multiroom for AirPlay" og gem.
____________

Tryk her

 

 



Redigeret af Peter Pan - 02-Februar-2017 kl. 18:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Februar-2017 kl. 14:33

Hvordan aktiverer jeg kilder ved hjælp af BeoRemote one eller Beo4 ?

Dette gælder for BeoSound Essence 2. generation med IR-øje og BeoSound 35.
Du skal vælge, om du vil betjene BeoSound med enten BeoRemote En eller Beo4,
du kan ikke bruge begge versioner..

For at betjene BeoSound Essence 2. generation med IR-øje og BeoSound 35 med
BeoRemote One, skal du indstille BeoRemote One i Product Option 'BeoSound «.
Se BeoRemote Én Brugervejledning for mere information.

 For at bruge Beo4 skal du indstille lydanlægget i A.OPT 1.

   Sæt A.OPT 1 med Beo4 ...
   Ret Beo4 fjernbetjeningen mod lydsystemets IR-modtager.
•  Hold knappen • nede, og tryk på LIST.
•  Slip begge knapper.
•  Tryk på LIST flere gange, indtil OPTION?  vises i Beo4 displayet, og tryk på GO.
•  Tryk på LIST flere gange, indtil A.OPT vises i displayet på Beo4 og derefter trykke nummeret knap 1.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:28

Chris skriver -
Med det nyligt monterede kombination IR-øje + Beo4 har du en meget nem måde at ændre kilder til Essence. 
Den eneste mangel: Du kan ikke aktivere et Beolink produkt, derfor er du nødt til at benytte en Beomusic app
på en mobil eller tablet til dette. For at give os den komfort igen vi havde tidligere, investerede vi i en ekstra
Beoremote for aktivering af Beolink kilder.

Nu har vi igen vores eget audio system i køkkenet, med samme komfort og nem måde betjening som med
ML system. Eneste begrænsning ved brug af Beo4 til Beosound Essence mk II er, du kan ikke bruge den til
at aktivere link kilder på Essence. Vi er så vant til at lytte lejlighedsvis ved lyden fra TV-sæt (News), der står i
stuen, så til dette måtte jeg købe en Beoremote One, for at gøre aktivering af TV audio mulig via link.
Hvis du vælger 'TuneIn' på Essence ved hjælp af Beo4, kan du derefter ændre station / program ved hjælp af
talknapperne ? - Ja, det kan du med Beo4. Aktiver radio på Beo4 og ændre en station ved at trykke et nummer
eller brug op ned-knappen. Station nummerering er relateret til den rækkefølge, du giver dem på din TuneIn
bruger website. Du behøver kun en Beoremote One til at aktivere et link kilde, dette vil ikke arbejde med Beo4. 
Du kan selvfølgelig også bruge Beomusic app til aktivering af en Link kilde.

For at sætte det hele igen i en række:
A) En daglig drift af kun de Essence kilder (uden Link kilder) fungerer perfekt med Beo4 + IR-øje.
B) Daglig drift af Essence kilder (med eventuelle Link kilder) fungerer perfekt med Beo4 + IR-øje + Beomusic app.
C) Hvis du ønsker at bruge Essence kilder og eventuelle Link kilder fra komfort i en fjern, du har brug for det
Beoremote One + IR-øje. Du kan tilføje enhver kilde (kilder fra Essence eller kilder fra Link produkter) til de fire
MyButtons.  Også muligheden for at tilføje Matrix kilder (Atlona ?). Men ikke en specifik radiostation, der står bag
en række på din fjernbetjening.

Jeg bruge Passive B&W loft højttalere. Ønsker du også at få Passiv i standby, når Essence ikke er i brug, skal
du bruge en speciel NL-kablet mellem Essence og Passive. Kablet du behøver, har nummer 6271225 fra B&O. 
Jeg formoder, at der er en 22ohm modstand til stede i DIN-stik, for at aktivere Passiv standby-funktion. Af Chris.
 
Martin skriver -
For en installation, hvor Essensen boksen er placeret et stykke væk fra det rum (måske i et central skab), og
er derfor uden for rækkevidde af for bluetooth, er IR øjet også en god mulighed (selv hvis du ikke bruger en
fjernbetjening). Knapperne på IR øjet tillader dig at vælge din kilde, og justere lydstyrken, det eneste du ikke
kan gøre (som du kan gøre med wheely fjernbetjeningen) er at springe spor / ændre radiostationer.
Grunden til jeg siger "selv hvis du ikke bruger en fjernbetjening" er, at du selvfølgelig kan bruge beomusic
app til de ekstra funktioner. Af  Martin.

Læst her

.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2017 kl. 09:53
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2017 kl. 21:02
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2017 kl. 11:42
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Marts-2017 kl. 22:47


Ja man kan meget med et "Gammelt B&O TV" + et ekstre kabel + ---------

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Marts-2017 kl. 12:16
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2017 kl. 20:05
Oprindeligt skrevet af KRømer KRømer skrev:

 
Da YouSee lukkede FM signalet købt jeg en stue antenne, men det er ikke specielt
godt hvor jeg bor. Desuden hører vi mest kanaler, der ikke er tilgængelige på FM.
Min løsning er indtil videre blevet internetradio fra TuneIn til min Beomaster 6500
kun med brug af  Beolink 1000. Hvor elegant det er ved jeg ikke, men det er dejligt
simpelt, når der ikke er et BeoVision TV med ML i huset. Her om min opsætning.

NL/ML Converter (BLC) skal bruge netværks kabel til routeren. NL/ML Converter og
BeoSound Essence snakker ikke samme sprog, så BLC er nødvendig. Beolink Converter
1611 er nødvendig fordi Master 6500 ikke har Masterlink men det gamle MCL system.

Jeg synes min BeoMaster 6500 betjenes nemmest med mcp og Beolink 1000. BLC har
også den fordel at den kan fordele BS6500 kilder og styre dem med apps. Og indgå i
multiroom. Alle de ting synes jeg er sjove. Min forhandler synes også det var fjollet men
ville gerne sælge det nødvendige ;-)



Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2017 kl. 10:31
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2017 kl. 11:47
 
 
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4546474849 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu