recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

B&O DIN Kabler Connection Div. & Diy.

 Besvar Besvar Side  <1 4849505152 72>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 20:32
Hej Peter.

Jeg har fået foråret en Beolab 2000 højttaler som du viser ovenover. Men den er jo til Masterlink og ikke Powerlink. Kan den der 1611 converter klare opgaven, eller skal der mere til?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Januar-2018 kl. 19:25

Hej Nagash

Se indlæg af 09-Juli-2015 kl. 15:41 side 42.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Februar-2018 kl. 23:26
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 11:40
Hej Peter,

Idag bruger jeg en decoder station 5 og så har jeg en almando powerlinkswitch og fra den sendes powerlink via cat6 og ud til mine BeoLab 8200.

Hvilket virker fint, men jeg overvejer at droppe powerlinkswitch og bare bruge line indgangen på 8200'eren. Men jeg synes ikke at kunne finde nogle færdige kabler til dette, så er det bare at lave et RJ45 stik og så vælge et par til signalet?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 14:12
Hej Jonas_R

Når du skriver BeoLab 8200 mener du vel BeoLab 8002 som kun har PowerLink IN, og vil du benytte
LINE IN er det også via det 8 polet DIN IN ?



Når jeg ser på DecoderStation 5, har den Phono/ RCA udgange, så hvad vil du så bruge RJ45 stikket til ?


Redigeret af Peter Pan - 04-Februar-2018 kl. 16:04
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 14:48
Hej Peter,

Ja det var en slå fejl fra min side ang. 8002 og 8200.

Jeg skal bruge rj45 fordi min decoder station står i mit teknik skab og signalet føres via cat6 kabler ind i stuen. Men jeg har målt lidt på decoder stationen og den ser ud til at have en nogle fri pins hvor jeg kan få 5v fra. Så tror jeg prøver at forsætte med at køre det over powerlink og laver mit eget trigger signal.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 15:37
Hej igen Jonas_R

Se på dette, så kan du selv vælge hvad du mener er bedst for dig.


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 15:48
Jeg vil mene at B&O RJ45 connection og CAT 6 connection kræver en konverter.

Og så må du meget gerne skrive om hvordan, og hvor godt DecoderStation 5 / MK II virker. Thumbs Up


Redigeret af Peter Pan - 04-Februar-2018 kl. 15:49
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jonas_R Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 765
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_R Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2018 kl. 16:15
Tak for info med stikkene, det var lige det jeg var ude efter. Hvorfor mener du at CAT 6 skulle kræve en converter, det bruger jeg i hvert fald ikke?

Hvad angår Decoderstation 5 mk II er jeg meget tilfreds og har brugt den i et par år endnu. Synes den spiller rigtigt godt, og er fedt den har mulighed for lip sync mm. 
Den har dog 2 ting som irriterer mig lidt. Den mangler trigger output og så mangler den at kunne skifte automatisk til det output hvor der er signal.

Trigger problemet har jeg så løst nu. Hvis man åbner sin decoder station er der række af 5 pins ala på et mainboard til USB, PC speaker mm. Stikket hedder J101. Ben 1 er 5 V og ben 4/5 er jord. Har så bare sat et gammel speaker kabel på og ud til et phono stik som trigger. Må lige prøve at tage et par billeder selvom det er sat på plads.

Jeg benytter godt nok stadig en Almando powerlink switch efter decoder stationen, men det var bare for at lave trigger signal. Den bør være overflødig nu, når jeg lige får loddet de korrekte kabler.


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 14:36

Jonas_R.

Tak for info.

Går jeg ind og ser på forslag til B&O opsætninger med Cat 7 og PowerLink /
Cat 7 og MasterLink, foreslår de en del bokse til formålet på deres tegninger. 

Men du skriver jo det hele virker, så er alt som det skal være. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
beovox141 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Maj-2009
Status: Offline
Point: 1940
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beovox141 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 15:10
@Nagash

Du har såmend blot brug for dette kabel:




Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2018 kl. 18:11

beovox141 så tager vi den lige på Google dansk. Wink

Sounds Heavenly skriver: Airport Express / iPod / TV til B&O Beolab 2000

Endelig en direkte forbindelse til din Beolab 2000 uden traditionel Masterlink!
Dette kabel af høj kvalitet giver dig mulighed for at forbinde en Bang og Olufsen Beolab 2000-link rumlink
højttaler direkte til din iPod, ikke-B&O-tv eller en enhed med et hovedtelefonstik. Dette vil lade dig streame
iTunes musik og anden lyd fra din iPhone, iPad eller MP3 afspiller, trådløst til din B&O Beolab 2000 højttaler.

Kompatibilitet: Dette kabel passer til alle versioner af Beolab 2000. For de bedste resultater, skal du ikke
bruge dette kabel med computere eller bærbare computere, da strømforsyningen kan forårsage støj, der
høres gennem højttaleren. Kontroller kompatibilitet, før du køber - hvis du er i tvivl, spørg venligst!

En B&O-fjernbetjening (enten Beo4 eller Beolink 1000) er nødvendig for at indstille højttaleren til Interactive
Test Mode første gang, højttaleren bliver tændt. Før du bruger den første gang (og efter strømafbrydelse),
skal du trykke på - - -

MENU 0 9 GO ^ (op pil) CD-CD'en på en CD-afspiller Beo4 eller MENU 0 9 PLAY ^ (op pil) på en Beolink
1000. Hvis du har en meget tidlig Beolink 1000 fjernbetjening uden en menuknap, du bruge kommandoen
SHIFT TEXT 0 9 PLAY> (single right arrow) cd-cd i stedet for at aktivere højttaleren.

Lydstyrken styres derefter fra B&O fjernbetjening eller fra volumenhjulet på Beolab 2000.

For at slukke for højttaleren, skal du trykke på "Afbryder" -knappen på fjernbetjeningen som normalt.
Hver gang du vender tilbage til højttaleren, kan du aktivere den ved blot at trykke på CD på enten B&O-
fjernbetjeningen eller Beolab 2000 tastaturet.

Kabel specifikationer:
Twin Screened Pure-Crystal Oxygen-Free Copper cable with Sounds Heavenly signature Blue sheath
Signal conductors (x 2): 7 x 0.2mm PC-OFC copper
Screening conductors (x 2): 16 x 0.12mm PC-OFC copper
B&O Masterlink plug with white outer sheath
Minijack plug, 24 carat Gold-Plated pins, metal-bodied

IPod docking stationen vist på billedet er ikke inkluderet i kablet, dette er kun vist som illustration.



Redigeret af Peter Pan - 05-Februar-2018 kl. 18:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4849505152 72>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu