recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye satelit højtaler til Z5500 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye satelit højtaler til Z5500 ?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Emne: Nye satelit højtaler til Z5500 ?
    Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:41
Hej,
 
Jeg har altid været fuldt tilfreds med mit Z5500 system fra Logitech (lyd mæssigt). Men konen er ikke helt tilfreds med de sort / sølvfarvet højtaler i sættet Cry Mit spørgsmål går så på om man kan skifte højtaler i sættet ? Altså genbruge alt på nær de 4 højtalere og centeren...
 
Hvis ja, så kunne jeg da godt tænke mig at høre nogle forslag ? Men igen har konen sat nogle parameter op Shocked
 
- De SKAL være hvide. (helst højglans)
- De SKAL være små / kompakte.
- De SKAL kunne hænge på væggen.
 
Hun har pt. selv fundet og godkendt udseende på følgende:
 
 
Glæder mig til at høre nogle forslag. Evt. også på nogle færdige systemer der har mindst lige så (for mig) god lyd som Z5500. (budgettet er MAX. 10k)
 
NB! Konen hverken kan eller vil jeg retunere! Wink
 
 
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 10:44
det er jo en normal forstærker, men du skal være meget forsigtig med modstanden, da du kan risikere at forstærker delen ikke kan trække højtalerne..

Burde kunne trække micropods, men det er dyrt.

Alternativt ville jeg nok gå amok med film.

Har lagt det der farvet film på en del nu, og det ligger super smooth og med lidt tålmodighed, så vil det være som højtaleren var højglans poleret.

så kan du jo også købe hvidt højtaler stof og skifte det ud der er på enheden.

Ja det er ikke den perfekte løsning, men jeg tro tilkøb af nye højtalere vil efterlade dig skuffet, så kan du lige så godt tage hele springet.
Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

......
Ja det er ikke den perfekte løsning, men jeg tro tilkøb af nye højtalere vil efterlade dig skuffet, så kan du lige så godt tage hele springet.
 
Tak for svaret! Det skal siges at det ikke er et must, at Z5500 skal genbruges. Det var bare en skør ide jeg havde for at spare lidt. Hvis det ikke er muligt / let at skifte højtalerne ud. Så kunne jeg godt tænke mig at høre hvad jeg så skal hoppe ud i ? Bare det har en lyd der er lige så god eller overstiger Z5500 systemet. Jeg tænket noget ala. KEF KHT3005SE eller evt. samle et SCANDYNA Micropod 5.1 system (hvis dette kan lade sig gøre?) eller andet ?
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2810
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 11:20
Enig, jeg ville også være betænkelig ved at sætte f.eks. KEF højttalerne til det - jeg tror simpelthent ikke at logitech forstærkeren tilnærmelsesvis kan trække dem godt nok. Efter min bedste overbevisning, er det vandvid at hælde for 10.000kr højttalere på logitechs forstærker/sub. 

Jeg ville personligt leve med logitech højttalerne eller skifte det hele (sub satteliter, og en tilkøbt receiver).
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 12:42
Har du overvejet at ligge en folie fra Silvan, Bauhaus eller skiltemaler over dine højttalere? - Koster fra 50 kroner og op.
Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 14:45
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Har du overvejet at ligge en folie fra Silvan, Bauhaus eller skiltemaler over dine højttalere? - Koster fra 50 kroner og op.
 
Jeg ved godt jeg skrev at jeg ville spare penge på at genbruge Z5500 sættet. Men det skal nok formuleres bedre fra min side Clap. Det ikke så meget det at finde en billig løsning. Jeg vil bare ikke smide penge ud. Hvis jeg bare kunne bytte højtalere på Z5500 sættet. (hvilket lyder til at være en dårlig ide)
 
Vi er uden tvivl opsatte på at få noget der ser rigtig godt ud og spiller så godt eller bedre end Z5500 sættet. Vi er igang med at indrette stuen (lige købt hus) og vi har holdt det MEGET stil rent (stortset kun sort hvid) og moderne stil.
 
Vores mål med systemet er:
- at få noget der fungere med vores mediacenter (HFX Micro). <-- skulle ikke give nogen problemer.
- Højtalerne / Sateliterne skal være små og kunne hænges på væg.
- De skal være hvide og gerne moderne "design".
- Systemet skal KUN bestå af 4 højtaler / sateliter og 1 sub. Evt. en control enhed som Z5500, dog ikke et must.
 
Som nødløsning kan fruen måske overtales til diskrete FRONT søjle højtaler (hvid).
 
Og som sagt har jeg kun selv kunne finde KEF KHT3005SE og Tannoy Arena.
 
Er der andre jeg skal have med ind i billedet ?
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 15:27
Vil du ikke lige forklare, om det er pga. designet du vil/ er tvunget (Wink) til at skifte?

Det billigste er jo at give højttalerne en lille make-over, og det kan sagtens give det ønskede resultat.

Du skal huske, at du med de højttalere du har foreslået skal bruge en 3000-4000 på en ordentlig forstærker som minimum (efter min mening..) - og så er vi allerede langt over prisen på et sæt Z5500.

Dertil skal du have en masse kabler, så en tusse på dem (skøn). KEF 3005SE koster så også en del.

Jeg vil foreslå dig at købe disse http://www.dba.dk/kef-kht-20052-51/id-65252185/ og give en bud uden den hjemmebyggede sub, og parre den med eksempelvis http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/Gemini.htm

Jeg vil så anbefale Onkyo 60X serien, fx. den her http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=457642&cks=ASS&assoc=84476DCC-9330-4E27-81A8-B134E45CBAB6 til 3k.

Det vil dog outperforme dit logitech, men er også lidt dyrere. Samlet er vi under 10k leveret.
Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 19:59
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Vil du ikke lige forklare, om det er pga. designet du vil/ er tvunget (Wink) til at skifte?


Tak for svaret!

Jeg for ikke love til at hænge mine Z5500 højtalere op, da de ikke passer ind i vores stue "design". Derfor skal de skiftes. Konen og jeg er meget opsatte på, at det hele i stuen skal hænge sammen. Det er derfor jeg er på udkig efter et hvidt 5.1 system. Det skal være:

- Væghøjtaler (pga. vores stues opbygning)
- Små hvide højtalere (pga. vores stues farve kombination og anonymitet)
- Uden Receiver / Forstærker (konen vil ikke have alt det udstyr til at stå. Og det er ikke muligt at gemme væk)
- Mindst lige så god lyd som Z5500 (da jeg selvfølgelig ikke vil nedgradere)
- Budget 10k

Jeg leder ikke efter den bedste lyd oplevelse for 10k. Så brugt er ikke lige den vej jeg vil gå. Jeg leder mere efter et system der ligner Z5500 systemet.....bare hvidt Big smile

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af ZioZio ZioZio skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Vil du ikke lige forklare, om det er pga. designet du vil/ er tvunget (Wink) til at skifte?


Tak for svaret!

Jeg for ikke love til at hænge mine Z5500 højtalere op, da de ikke passer ind i vores stue "design". Derfor skal de skiftes. Konen og jeg er meget opsatte på, at det hele i stuen skal hænge sammen. Det er derfor jeg er på udkig efter et hvidt 5.1 system. Det skal være:

- Væghøjtaler (pga. vores stues opbygning)
- Små hvide højtalere (pga. vores stues farve kombination og anonymitet)
- Uden Receiver / Forstærker (konen vil ikke have alt det udstyr til at stå. Og det er ikke muligt at gemme væk)
- Mindst lige så god lyd som Z5500 (da jeg selvfølgelig ikke vil nedgradere)
- Budget 10k

Jeg leder ikke efter den bedste lyd oplevelse for 10k. Så brugt er ikke lige den vej jeg vil gå. Jeg leder mere efter et system der ligner Z5500 systemet.....bare hvidt Big smile



Ok, så er du ude efter aktive højttalere - det er det mere tekniske term for det du søger. Så kan du godt glemme KEF og en lang række andre producenter. De kræver en forstærker/reciever.


Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9321
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2010 kl. 22:13
check evt argon 7000 serien hos hifiklubben. Fedt design og holdere til væggen.
Kan dog ikke huske om de fås i hvid.
Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 10:09
Citér
......

Ok, så er du ude efter aktive højttalere - det er det mere tekniske term for det du søger. Så kan du godt glemme KEF og en lang række andre producenter. De kræver en forstærker/reciever.


 
Ok tak!, så ved jeg hvad jeg skal søge efter nu. Et 5.1 aktive system med hvide satelitter.
 
- Er det muligt at bygge et system op omkring Scandyna's pod's ?
- F.eks. med 4 x drop højtalere, 1 x Center og 1 x sub ?
 
Jeg er da ikke helt imponeret over Scandyna's subs. Jeg syntes de mangler ind- og udgange.
 
- Ville man kunne undvære Scandyna sub'en og istedet bruge den fra Z5500 sammen med Scandyna's pods ? Eller er det stadig no no at genbruge Z5500's sub'en med andet ?
 
Links:
SCANDYNA The ball subwoofer (kræver vel en forstærker)
SCANDYNA MiniBass subwoofer (se kun ud til at kunne klare 2.1 systemer)
SCANDYNA Bass Station subwoofer (se kun ud til at kunne klare 2.1 systemer)
 
Jeg forsætter min søgen....
 


Redigeret af ZioZio - 30-Marts-2010 kl. 10:09
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4931
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 18:21
Oprindeligt skrevet af ZioZio ZioZio skrev:

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Vil du ikke lige forklare, om det er pga. designet du vil/ er tvunget (Wink) til at skifte?


Tak for svaret!

Jeg for ikke love til at hænge mine Z5500 højtalere op, da de ikke passer ind i vores stue "design". Derfor skal de skiftes. Konen og jeg er meget opsatte på, at det hele i stuen skal hænge sammen. Det er derfor jeg er på udkig efter et hvidt 5.1 system. Det skal være:

- Væghøjtaler (pga. vores stues opbygning)
- Små hvide højtalere (pga. vores stues farve kombination og anonymitet)
- Uden Receiver / Forstærker (konen vil ikke have alt det udstyr til at stå. Og det er ikke muligt at gemme væk)
- Mindst lige så god lyd som Z5500 (da jeg selvfølgelig ikke vil nedgradere)
- Budget 10k

Jeg leder ikke efter den bedste lyd oplevelse for 10k. Så brugt er ikke lige den vej jeg vil gå. Jeg leder mere efter et system der ligner Z5500 systemet.....bare hvidt Big smile


Det lyder altså som om du er ved at blive kastreret - tag lige og mand dig lidt op!!! Cool

Koner har det med at prøve at lave om på deres mænd og før de ved af det, så har de ændret så meget på ham at det de valgte ham for er forsvundet.

Man kan få en masse inwall speakers som kan gemmes i væggen, nu hvor i alligevel er igang med at give stuen en omgang.  Det behøver ikke lyde dårligt selvom det ikke er synligt.
http://www.outdoorspeakerdepot.com/

Der findes også mange møbler som kan gemme en forstærker væk som jeg er sikke på at den bedre halvdel kan gå med til. Thumbs Up

Det værste er simpelthen at man mister sin identitet fordi konen ønsker trådløse højttalere på størrelse med golfbolde til at spille parken op og samtidig forbyder en subwoofer, fordi den ikke kan ligge under det 15 cm fancy sofabord. Dead

Det kan godt være at tingene skal være smarte, men først er fremmest er en højttaler bygget til at skulle levere lyd. Hvem ønsker at se ringenes herre hvor det lyder som om effekterne kommer fra 5 teenager mobil telefoner i hvert hjørne?


Redigeret af Cyberguyen - 30-Marts-2010 kl. 18:23
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu