recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nye satelit højtaler til Z5500 ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketNye satelit højtaler til Z5500 ?

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9324
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Marts-2010 kl. 19:46
ClapClapClap
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:


Det lyder altså som om du er ved at blive kastreret - tag lige og mand dig lidt op!!! Cool

Koner har det med at prøve at lave om på deres mænd og før de ved af det, så har de ændret så meget på ham at det de valgte ham for er forsvundet.

Man kan få en masse inwall speakers som kan gemmes i væggen, nu hvor i alligevel er igang med at give stuen en omgang.  Det behøver ikke lyde dårligt selvom det ikke er synligt.
http://www.outdoorspeakerdepot.com/

Der findes også mange møbler som kan gemme en forstærker væk som jeg er sikke på at den bedre halvdel kan gå med til. Thumbs Up

Det værste er simpelthen at man mister sin identitet fordi konen ønsker trådløse højttalere på størrelse med golfbolde til at spille parken op og samtidig forbyder en subwoofer, fordi den ikke kan ligge under det 15 cm fancy sofabord. Dead

Det kan godt være at tingene skal være smarte, men først er fremmest er en højttaler bygget til at skulle levere lyd. Hvem ønsker at se ringenes herre hvor det lyder som om effekterne kommer fra 5 teenager mobil telefoner i hvert hjørne?
ClapClap

Og man kan godt lave det både fedt og skjult, hvor lyden ikke fejler noget.
Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2009
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-April-2010 kl. 04:02
 Lige en ting - Du kan sagtens smide andre eksterne højttalere på dit 5500 system - faktisk kan lyden forbedres ganske betragteligt ved at forfine systemet en smule.
 
   Jeg har selv den ældre Z-680 (Forgængeren) som er udstyret med Chrystal IC´er - det lyder faktisk slet ikke så ringe som man kunne forestille sig. Jeg foretrækker reelt lyden fra Logitech forstærkeren frem for mit Technics SA-TX30 5.1 (Så skyd mig - men det passer !)
 
   Jeg har monteret et sæt Sony SS-G3 (Årgang 78) 8 Ohms som fronthøjttalere - og et sæt JBL 4 ohms som baghøjttalere.  Z-680 eren har trukket dette setup i nu 5 år - og der har aldrig været problemer med at køre 2x stereo  eksempelvist - eller Starwars i 5.1.
   Konen hader da også dette setup - men jeg har fortalt hende, at jeg da er villig til at opstille telt i haven til hende, såfremt hun ikke er tilfreds - dette forslag kræver dog en god hjelm, ulykkesforsikring og sikkerhedstøj, før du fremsætter det....
 
   Du får måske lidt problemer med KEF eller andre som jævnligt er rimeligt tunge at trække - men det skulle nu ikke undre mig om det alligevel ville spille fint.
 
   Jeg tror du nogenlunde frit kan vælge højttalere uden de store problemer - køb et design og en kvalitet du kan lide over nettet - test setuppet - og returnér dem hvis det lyder fælt ! - ellers gå til din lokale HiFi biks og lav en lummer aftale.
 
  Et andet tip : Både Z-680 og Z-5500 kan have problemer med løse kabler som rasler i sub´en - pil bassen ud, og lim kablerne fast med varmlim, så er det løst.
   Når du så alligevel har adskilt skidtet - så smid lige noget isoleringsmateriale derind - de har ofte sparet fælt på det - og resultatet bliver en HUL lyd som i JBL - særligt når man som i dit tilfælde kører med 10" bas.
   Prøv at blænde porten forsøgsvist med et viskestykke eller lignende - det giver dig en mere fast bas - men desværre også en ophobning af varme i Sub´en.
 
   Må give Cyberguyen ret - drop trådløse pap-højttalere - sats på et par ordentlige HiFi fronthøjttalere - og et par anstændige baghøjttalere.
 
  med andre ord - du behøver ikke bruge en formue på et nyt setup, såfremt du er tilfreds med lyden i dit gamle - hvis din kone kan holde designet af subwooferen ud, kan du montere satellitter efter eget (og konens) valg.
 
   Med al respekt - hverken Z-680 eller Z-5500 lyder fremragende til musik ab fabrik - men tro mig, forstærkeren i sub´en er overraskende god når den parres med et par fine højttallere, og blændes porten i Sub´en - ja så lyder det faktisk rigtig fint ! (og så har du lige sparet 4-7 kilo)
 
  Jeg kunne forestille mig evt. udvalgte Dali ville passe - men prøv dig frem, du bliver ikke skuffet.
 
  PS - et par brugte JBL som du fylder op med diverse kasseret børnetøj KAN faktisk ende med at lyde ordentligt - så det var også en mulighed.
Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 21:32
Hej allesammen,

Tak for alle de gode råd! Jeg ville lige dele resultatet med jer. Billederne er taget med mobil kamera, så kvaliteten er ikke i top.....




Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1743
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 22:27
Ah, du har købt ser jeg. Ellers ville jeg have sagt Focal Dôme® 5.1 i hvid.

Men tillykke med de nye :)
Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
Slyerfox Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-December-2009
Status: Offline
Point: 98
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juni-2010 kl. 23:17
Og nydeligt er det tilligemed - konefaktoren spillede ind, kanske ?
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 15:44

Hej ZioZio

Hvilken slags folie eller lignende brugte du så til satelitterne? Eller er de lakeret eller lignende?

Jeg har selv et sæt Z5500 til min pc, og selvom udseendet ikke generer mig, så må du gerne give din metode videre, hvis én skulle kede sig lidt for meget en dag... LOL

Til top
ZioZio Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 21-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 19:40
Hej,

Ret simpelt....
.....jeg skilte dem ad i atomer. Og har derefter grundet dem et par gange med Plasti Kote spray fra silvan. Til sidst har jeg spray malet dem 3 gange med Plasti Kote hvid (høj glans) også fra silvan.

Konen er rigtig glad for dem nu hvor de ikke er sorte Tongue
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juni-2010 kl. 23:25

Hej igen

Nej - det lyder ikke så slemt - og bestemt nemmere end en folieløsning, som jeg forestiller mig, må være ret svær at passe til. Har dog aldrig prøvet..., men disse satelitter har jo flere kanter og runde former at passe folien til.

Men tillykke med resultatet, som også må have taget tid med tid til tørring mv.

Mvh. Jørgensen

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu