recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee - skanderborg antenneforening
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYousee - skanderborg antenneforening

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee - skanderborg antenneforening
    Sendt: 31-Marts-2010 kl. 16:38
Vi har modtaget nyt "tilbud" fra yousee i vores antenneforening (skanderborg antenneforening http://www.skantenne.dk ) tidligere kunne vi tilvælge det digitale tv mod gratis at få hd boksen... dette er nu tilsyneladende ændret.. sammen med kortafgiften er sat i vejret .. (varslet sidste år)
 
det nye tilbud er som følger:
 
1. du kan købe din nuværende hd standardboks uden harddisk til 695,- kr og fortsætte med at abbonere på et yousee programkort til 30kr/mdr.
 
2. Du kan købe din nuværende hd standardboks uden harddisk til 695,- kr og opsige dit abbonement på yousee programkort til 30kr/mdr.
 
3. Du kan uden beregning bytte din hd standardboks uden harddisk til et abbonement på youseeplus (yousee boks med harddisk) lejepris pr mdr er 65kr.
 
4. Du kan opsige dit abbonement på hd standardboksen (returnere din boks og kort)
 
---------------
 
Her er nogle af de ting som gjorde jeg i sin tid satte en stemme for at få yousee ind på vores net.
 
Fra yousee´s og skanderborg antenneforenings "salgsmateriale"
 
citat side 3 øverst.
"Som medlem af skanderborg antenneforening får du nu mulighed for at låne en digital boks kvit og frit. Alt hvad du skal betale er et årligt kortgebyr på 199,- kr "
 
først ændrede man kortgebyret betydeligt, og nu tager man så tilsyneladende sig godt betalt for en "brugt" boks... eller egentligt endnu mere trælst.... man giver ikke kunden mulighed for at beholde nuværende løsning.... man blev stillet en låneboks i udsigt for en stemme... og den tager man nu fra kunden... som så skal betale et eller andet for at kunne fortsætte.... dårligt imo. og jeg klager naturligvis over den 5 løsningsmodel at man kan fortsætte med at låne boksen gratis, sådan som vi blev stillet i udsigt, og syntes da det havde været et nemt tilbud at give... da boksene jo allerede står hos brugeren... og formentligt er afskrevet hos yousee... og iøvrigt ingen brugsværdi har for dem, da nyere bokse jo er kommet til.
 
Andre som oplever lignene hos lokale antenneforeninger?.... nu er jeg med på at nye skærme efterhånden som standard har dvb-c tuner i hvorfor problemet her ikke er af betydning.... men der er trods alt stadig mange som bruger boksene.
 
Og hvordan er det nu lige med det digitale spejl... tager jeg kortet ud får jeg feks fejl på tv2filmhd om der ikke er programkort i.. skal man have kortet i for at alle kanalerne er tilgængelige oder was?... er med på at startforfra og cinema samt arkiv ikke virker uden kort... men troede egentligt alle de kanaler som var med den store programpakke som jeg har pr default også var med i det digitale spejl (minus de kanaler i hd pakken som jeg ikke har) dog kan jeg se tv2film hd og kanal5 hd og drhd(som godt kunne ses uden kort)
Mvh

René
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:40
Det tilbud I fik ved samarbejdets begyndelse, må have været midlertidigt og det må antenneforeningen have været klaar over. YouSee kan vel ikke handle i modstrid med bestemmelserne i leveringsaftalen mellem YouSee og Skanderborg Antenneforening. Du kan vel med rette "skyde" på din antenneforening.
Er ikke medlem af en antenneforening, men en ejerforening, der har aftale med YouSee. Aftalen indebærer, at stigningerne er meget moderate.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 17:49
well til dels... det materiale og den udtalelse jeg citerer ovenfor er fremsat af freddie fjeldsted, salgsdirektør i yousee, og de var iøvrigt repræsenteret på generalforsamlingen som dem der "solgte" løsningen... vi medlemmer skulle bare stemme ja..... og der var og er ingen tidsbegrænsning på det tilbud... jeg har originalmaterialet fra dengang... jeg forstå selvfølgeligt at intet varer evigt... ikke desto mindre syntes jeg det er et dårligt tilbud af yousee at forlange 695,- kr for at beholde boksen.... de kunne lissågodt have sagt behold den... det andet giver en masse badwill istedet.. og er slet ikke pengene værd i dårlig omtale... for som sagt de bokse der er delt ud i vores antenneforening er da for længst ude af deres regnskaber... så det handler mere om nu... at kan vi lige få lidt kr ud af dette nu..... men her glemmer de altså bare at de solgte ideen som gratis.... faktisk husker jeg tydeligt deres indslag og sælgere på generalforsamlingen... der kunne vi få boksen kvit og frit.... det var først efterfølgende når man læser materialet det blev til låne.... og nu skal vi så betale for den selvsamme boks.... og det er altså en ommer til yousee.... og det er altså deres navn som er fedtet ud over reklamematerialet og deres salgsdirektør som fører sig frem.... der er ingen tvivl om de (yousee) er leverandøren... antenneforeningen leverer blot net... hvilket jo også bekræftes af kortleje skal betales direkte til yousee, samt skal jeg købe boksen skal det betales til yousee... ergo er det også deres navn der må lægge ryg til kritikken.
 
Men det er klart at antenneforeningen også får en henvendelse fra mig, jeg vil blot høre om der er andre som oplever lignende... og som evt bor i samme område som sidder med samme dårlige smag i munden som mig.


Redigeret af rhsin - 31-Marts-2010 kl. 17:51
Mvh

René
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2010 kl. 18:17
Antenneforeningen har indgået en ny aftale med YouSee, så der er næppe noget at stille op. Det vil sjældent føre til andet end ærgrelser.

Med hensyn til det digitale spejl, kan du kun regne med at modtage kanalerne i den store pakke digitalt uden programkort, herunder også DR HD. Men såkaldte bonuskanaler i HD, ekstrapakker som Favorit og HD-pakken og on demand-tjenesterne kræver programkort.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 09:48
Jeg benytter også Skanderborg Antenneforening, og må sige at jeg også føler mig bondefanget. Jeg deltog også i den generalforsamling der stemte for at Yousee blev valgt som ny leverandør af signal. Reelt var der ikke noget valg - bestyrelsen havde besluttet at det skulle være Yousee.

Sukkereret der skulle få beslutningen til at glide igennem var dels at man på behændigvis havde fået det beregnet sådan at det rent faktisk ikke kostede os noget at stemme for og at antenneforeningen "havde vredet armen rundt på Yousee" så vi fik stillet SMT-H3106 tilrådighed gratis, det eneste vi skulle betale var det årlige kortgebyr på 199 kr.

3 mdr senere blev kortgebyret hævet til det dobbelte som led i Yousee's generelle prisændringer, hvilket gav et ramaskrig i foreningen. Kompromisset med Yousee blev at vi kunne fortsætte et år til den lave kortafgift (det er slut nu). 

Næste skridt på glidebanen, er det som rhsin beskriver ovenfor, den gratis boks, kommer nu til at koste 180 kr/år oven i 360 kr/år til kortet tilsammen 540kr/år. Alternativt Yousee plus (SMT-H3126) med lidt Skanderborg rabat.

Mit gæt er, at næste år forsvinder den særlige Skanderborg rabat helt og eneste mulighed bliver fuld pris for Yousee Plus 1.068kr/år (SMT-H3126+kort).Ouch
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 11:09
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

 
Og hvordan er det nu lige med det digitale spejl... tager jeg kortet ud får jeg feks fejl på tv2filmhd om der ikke er programkort i.. skal man have kortet i for at alle kanalerne er tilgængelige oder was?... er med på at startforfra og cinema samt arkiv ikke virker uden kort... men troede egentligt alle de kanaler som var med den store programpakke som jeg har pr default også var med i det digitale spejl

Det er TV2 Film og Kanal 5, der er med som standard i den store pakke og derfor også er med i det frie digitale spejl. HD-versionerne er bonuskanaler og kræver programkort.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Mit gæt er, at næste år forsvinder den særlige Skanderborg rabat helt og eneste mulighed bliver fuld pris for Yousee Plus 1.068kr/år (SMT-H3126+kort).Ouch

Men i får da stadig programpakkerne billigt. 3600,- for den store pakke i 2010 er "kun" 300,- pr- måned. Her i huset betaler vi YouSee's listepris på 397,- om måneden og har naturligvis hele tiden betalt fuld pris for YouSee Plus.

 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Mit gæt er, at næste år forsvinder den særlige Skanderborg rabat helt og eneste mulighed bliver fuld pris for Yousee Plus 1.068kr/år (SMT-H3126+kort).Ouch

Men i får da stadig programpakkerne billigt. 3600,- for den store pakke i 2010 er "kun" 300,- pr- måned. Her i huset betaler vi YouSee's listepris på 397,- om måneden og har naturligvis hele tiden betalt fuld pris for YouSee Plus.

 
 
Men hvad er der lige i den "store" pakke? Du kan ikke sammenligne med Yousee's fuldpakke, der mangler en hel del kanaler f.eks. Disney, DisneyXD, Eurosport1, Europsport2, CNBC, TheVoice, kanal9 m.fl.
 
Såe, billigt det ved jeg nu ikke.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2010 kl. 12:15
Oprindeligt skrevet af Letten Letten skrev:

Såe, billigt det ved jeg nu ikke.

Nej det har du ret i. Havde ikke lige set, at det er en "amputeret" YouSee-fuldpakke i har.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
moho Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3069
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-April-2010 kl. 16:08

Men når en Antenneforening går over til YouSee, da formoder jeg man samtidig har fået en Retslig mulighed for blive koblet HELT af samme antenneanlæg? Det med at YouSee kræver helt urimelige beløb for en Pakke 1, altså hvor samme efterhånden lander på hvad en gammel tvungen fuldpakke kostede hos Antenneforeningen Aarhus / Stofa.

"Tvungen fuldpakke" per måned i 2206-2007 kr. 175,- per måned. Stofa med flere forventede man bare erlagde kr 265.- fra januar 2008 men her faldt lovens tunge arm. Tvungne pakkeløsninger.

Igen at man helt kan kræve "Også enkeltvist blive fri for YouSee". Hvad en genopkopling så koster?, den koster KASSEN. Noget med hvormeget ( ? ) Skanderborg Antenneforening har lovet, aftage af programmer fra YouSee?, mine ord om begynde følge en pengestrøm. Istedet for en teknisk strøm, fordi samme teknik er langt foran undertegnede.


Redigeret af moho - 06-April-2010 kl. 16:13
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu