recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min nye hjemmebio med Montana HIFI møbel
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin nye hjemmebio med Montana HIFI møbel

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Emne: Min nye hjemmebio med Montana HIFI møbel
    Sendt: 04-April-2010 kl. 16:24
Halløj
 
Så er min lejlighed endelig ved at spille igen efter en større renovering og ja synes da lige, at jeg ville dele min hjemmebio med Jer.
 
Må indrømme jeg er blevet ret glad for resultatet. Clap
 
Her er lidt info omkring de produkter, som min hjemmebio indeholder:
 
TV: Sony Bravia KDL-W4000 40"
Forstærker: NAD T743 Sorround Receiver
Højtalere: KEF KHT 3005SE
Videoafspiller: Sony PS3
Lydafspiller: Sonos Multi Room Music System (ZP90 i stuen & S5 i køkken og soveværelse)
 
Hifimøbel: Montana Reol. 3 sektioner i Black Snow med alu låger D: 46,8 H: 35,4
 
I er selvfølgelig velkomne til at give kommentarer og besvarer gerne spørgsmål... Wink
 
Med venlig hilsen
 
Mads
 
 
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 17:30
Det ser rigtigt nice ud, enkelt og stilrent.
Til top
sani Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2007
Status: Offline
Point: 1023
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-April-2010 kl. 19:05
der ser fin ud...Clap stil ren og minimalistisk...
 
men hvår er din anden Kef side højtteler  pladseret... jeg går ud fra at den er hel til venstre i rumet.. i stereo så kan der godt være at der er ok pladsering... men i souround sound og film lyd brug så trå jeg at den er for lang fra tv og i forhåld til den anden højtteler... 
Anthem,Lexicon,MK 150, Velodyne DD, Vienna Acustic BBG,Densen,Sonos,Apple dimser,osv
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 08:40
Ja det er rigtigt at hele venstre side er længere fra tv'et i den højre. Men jeg syns nu at jeg har fået et godt lydbillede ud af det...
 
Men tak for de fine ord ;)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:46
Rigtig nice og enkelt setup Big smile
 
Det betyder ikke så meget med forskellig placering af fronter. 80% af lyden ved film kommer alligevel fra center. Og Audyssey kalibreringen tager selv højde for forskellene Tongue
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:53
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rigtig nice og enkelt setup Big smile
 
Det betyder ikke så meget med forskellig placering af fronter. 80% af lyden ved film kommer alligevel fra center. Og Audyssey kalibreringen tager selv højde for forskellene Tongue


Der må jeg være lodret uenig. Det betyder rigtigt meget hvilken måde man placerer højtalerne på.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 11:57
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rigtig nice og enkelt setup Big smile
 
Det betyder ikke så meget med forskellig placering af fronter. 80% af lyden ved film kommer alligevel fra center. Og Audyssey kalibreringen tager selv højde for forskellene Tongue


Der må jeg være lodret uenig. Det betyder rigtigt meget hvilken måde man placerer højtalerne på.
Det kan aldrig blive optimalt i en stue hvor der også skal ske andre aktiviteter end film kigning. F.eks. er hjørne placering af højttalere og for tæt på bagvæg, MERE kritisk end uens afstand.
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rigtig nice og enkelt setup Big smile
 
Det betyder ikke så meget med forskellig placering af fronter. 80% af lyden ved film kommer alligevel fra center. Og Audyssey kalibreringen tager selv højde for forskellene Tongue


Der må jeg være lodret uenig. Det betyder rigtigt meget hvilken måde man placerer højtalerne på.
Det kan aldrig blive optimalt i en stue hvor der også skal ske andre aktiviteter end film kigning. F.eks. er hjørne placering af højttalere og for tæt på bagvæg, MERE kritisk end uens afstand.


Det kan det da sagtens. Havde døren ikke været placeret hvor den er i den givende stue, ville det havde været en god højtaler placering. Derfor kunne der meget vel have været optimal placering.

Du sagde at det ikke betyder så meget med højtaler placeringen, og der er jeg stadigt meget uenig. Uanset om det er til film eller musik.

De fleste som har valgt at bruge +10.000 på anlæg til stuen, har det ofte ret optimalt placeret, i hvert fald i forhold til afstand til hinanden, som jeg mener er ret kritisk.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 12:12
Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Oprindeligt skrevet af mkirkelund mkirkelund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Rigtig nice og enkelt setup Big smile
 
Det betyder ikke så meget med forskellig placering af fronter. 80% af lyden ved film kommer alligevel fra center. Og Audyssey kalibreringen tager selv højde for forskellene Tongue


Der må jeg være lodret uenig. Det betyder rigtigt meget hvilken måde man placerer højtalerne på.
Det kan aldrig blive optimalt i en stue hvor der også skal ske andre aktiviteter end film kigning. F.eks. er hjørne placering af højttalere og for tæt på bagvæg, MERE kritisk end uens afstand.


Det kan det da sagtens. Havde døren ikke været placeret hvor den er i den givende stue, ville det havde været en god højtaler placering. Derfor kunne der meget vel have været optimal placering.

Du sagde at det ikke betyder så meget med højtaler placeringen, og der er jeg stadigt meget uenig. Uanset om det er til film eller musik.

De fleste som har valgt at bruge +10.000 på anlæg til stuen, har det ofte ret optimalt placeret, i hvert fald i forhold til afstand til hinanden, som jeg mener er ret kritisk.
Jamen nu ER der jo en dør. Og den kan næppe blændes af. Og så er det da dejligt at det spiller alligevel.
 
Selvfølgelig betyder højttalerplaceringen noget. Som nævnt er afstande til væg og genstande kritiske, og herefter mener jeg at symmetrien kommer.
 
Jeg har selv en "vanskelig stue", og kan ikke få fronterne til at stå nøjagtig ens. Der er en forskel på 60 cm mellem dem, og alligevel spiller det fantastisk.
Til top
Mads A Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Februar-2005
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 391
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 15:32
Er helt enig i at jeg er gået lidt på kompromis med placeringen af de venstre højtalere - men ja har vægtet balance og udseende højere.
 
Men kan altså kun sige det spiller fremragende om det er film eller musik.
 
Kampus du nævner Audyssey kalibrering?? Hvad går det ud på :)
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2010 kl. 19:33
Audyssey er en gl. græker.......
 
Nej det er en teknik til opsætning af surround højttalere, og rumkorrektion
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu