recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - ADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Emne: ADVARSEL: Køb ikke Blu-ray film før....
    Sendt: 19-April-2010 kl. 15:55
ADVARSEL: Købe ikke Blu-ray film før at man har læst en anmeldes af dem først (og så købe prises den samme udgave der er anmeldt), da der er udgivet en del titler der bare er opscalet SD. Jeg er bl.a. helt holde op med at købe Blu-ray film som impuls køb i den tro at de så er beder end DVD udgaven, før at jeg har læse en anmeldes af dem.

Nogle eksempler hvor jeg god nok er blive skuffet er bl.a. "LOTR 1", "Den gode den onde og den grusomme", "THE OTHERS", "Heros",  og "Traffic". Er glad for at jeg stadig har dem på DVD.

Synde virklig at kvalitet på Blu-ray er får nedad gåde, er begynde at blive bange for overførelse af Avatar og Alien.


Redigeret af Startrek - 19-April-2010 kl. 17:09
Til top
Naken Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:10
Kunne du evt. give et praj om hvilke titler der er tale om? Så ville der også være lidt hjælp at hente, og din advarsel ville være lidt bedre.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:14
En god rettesnor er at de titler i tråden her der har 3 eller mindre ying/yang stjerner, er på DVD niveau
Til top
hedberg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2911
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:21
Jeg er ikke specielt enig i ovenstående. Jeg syntes generelt at Blu-ray udgaverne er flottere - omend der naturligvis findes udgivelser der er baseret på samme transfer og ikke udnytter Blu-ray mediet 100% - Dermed absolut ikke sagt at Blu-ray udgaven ikke stadig er pænere pga. den højere bitrate, bedre komprimerings codecs mm.

Jeg har stadig ikke fundet en blu-ray i min samling på 6-700 stk hvor tilsvarende DVD udgivelse var pænere eller 100% magen til. 



Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:23
Jeg gider bestemt ikke vente, til der er en anmeldelse på banen. Det kan jo tage en del tid med nogen af dem. Og det er ikke altid de synes det sammen som en selv.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:46
Oprindeligt skrevet af flemming larsen flemming larsen skrev:

Jeg gider bestemt ikke vente, til der er en anmeldelse på banen. Det kan jo tage en del tid med nogen af dem. Og det er ikke altid de synes det sammen som en selv.


Helt enig - prøv bare at se hvor delte meningerne er om Avatar..
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg er ikke specielt enig i ovenstående. Jeg syntes generelt at Blu-ray udgaverne er flottere - omend der naturligvis findes udgivelser der er baseret på samme transfer og ikke udnytter Blu-ray mediet 100% - Dermed absolut ikke sagt at Blu-ray udgaven ikke stadig er pænere pga. den højere bitrate, bedre komprimerings codecs mm.

Jeg har stadig ikke fundet en blu-ray i min samling på 6-700 stk hvor tilsvarende DVD udgivelse var pænere eller 100% magen til. 




Nu har jeg også en Oppo BDP-83 som jo gør det god med DVD, og ddette kan så give sig udslagen i at nogle DVD film se beder ud, i de tilsvare ringe Blu-ray overførsler.

Desværre er der rigtig mange Blu-ray afspille der ikke er super god til DVD og hvis man bruge en sådan en til at samling DVD og Blu-ray, så ville Blu-ray vinde hver gang.


Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg er ikke specielt enig i ovenstående. Jeg syntes generelt at Blu-ray udgaverne er flottere - omend der naturligvis findes udgivelser der er baseret på samme transfer og ikke udnytter Blu-ray mediet 100% - Dermed absolut ikke sagt at Blu-ray udgaven ikke stadig er pænere pga. den højere bitrate, bedre komprimerings codecs mm.

Jeg har stadig ikke fundet en blu-ray i min samling på 6-700 stk hvor tilsvarende DVD udgivelse var pænere eller 100% magen til. 


Enig!

Jo, nogle få BD er ikke i den forventede kvalitet, men jeg har endnu også til gode at se en BD, som ikke har bedre billedkvalitet end den tilsvarende DVD.

@Startrek: Du må komme med nogle eksempler, hvor BD'en er dårligere end den tilsvarende DVD, ellers er det bare en tom påstand...
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:00
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

En god rettesnor er at de titler i tråden her der har 3 eller mindre ying/yang stjerner, er på DVD niveau

Kampus, der er jo også her at denne Advarsel komme ind i bilde, at det netop er vigtig at læse anmelder, før at man kaste sig over indkøb af Blu-ray film, ellers så ende man med at overførelse kvaliteten, fald og falde ind til at de ikke er nogle forskel mellem DVD og Blu-ray, og som forbruge må man sige fra, ellers så end vi som taber.
Til top
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Taastrup, DK
Status: Offline
Point: 24625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:04
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:


@Startrek: Du må komme med nogle eksempler, hvor BD'en er dårligere end den tilsvarende DVD, ellers er det bare en tom påstand...
Det har jeg med en. Vikaren. Fuck den er dårlig. Der er lagt så meget farve på at den er ulidlig at se på. Den er så også trukket tilbage.
Men ud over den, så har jeg ikke nogen jeg kan sige det om.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Oprindeligt skrevet af hedberg hedberg skrev:

Jeg er ikke specielt enig i ovenstående. Jeg syntes generelt at Blu-ray udgaverne er flottere - omend der naturligvis findes udgivelser der er baseret på samme transfer og ikke udnytter Blu-ray mediet 100% - Dermed absolut ikke sagt at Blu-ray udgaven ikke stadig er pænere pga. den højere bitrate, bedre komprimerings codecs mm.

Jeg har stadig ikke fundet en blu-ray i min samling på 6-700 stk hvor tilsvarende DVD udgivelse var pænere eller 100% magen til. 


Enig!

Jo, nogle få BD er ikke i den forventede kvalitet, men jeg har endnu også til gode at se en BD, som ikke har bedre billedkvalitet end den tilsvarende DVD.

@Startrek: Du må komme med nogle eksempler, hvor BD'en er dårligere end den tilsvarende DVD, ellers er det bare en tom påstand...

Nogle eksempler hvor jeg god nok er blive skuffet er bl.a. "LOTR 1", "Den gode den onde og den grusomme", "THE OTHERS", "Heros" og "Traffic". Er glad for at jeg stadig har dem på DVD.

Synde virklig at kvalitet på Blu-ray er får nedad gåde, er begynde at blive bange for overførelse af Avatar og Alien.

Som forbruge, må man begynde at sige fra nu.


Redigeret af Startrek - 19-April-2010 kl. 17:18
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2010 kl. 17:18
Påstår du at de nævnte eksempler er ringere end DVD udgaven?

Jeg har 'Den Gode, den onde....' på både BD og DVD, og BD udgaven er langt bedre mht billedkvalitet!! Det kan godt være det ikke er super duper top kvalitet (det er en gammel film...), men hvis du ikke kan se forskel på BD og DVD udgaven, så skal du vist en tur forbi Synoptik Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu