recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - X-BOX 360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketX-BOX 360

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Moef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 01:32
Jeg har hørt, at grafikken ikke er bedre ind på de nyeste PC spil?! 

Men selvfølgelig koster et PC grafikkort der kan "trække" de nyste PC games - ligeså meget som den nye Xbox.

Jeg har også hørt, at der kommer en ny Xbox model i starten af 2006, som vidst nok er vær at vente på. Men om jeg har misforstået noget, kan godt være.. og så undskylder jeg!

Mvh. Moef
Core 2 quad Q6600, 4GB DDR2 ram, 2 x Seagate 7200x10 400gb HD, WinXP pro + SP3, win7 64bit

Samsung LE40C755, Sony HX-910/1010/1020, Sony Vegas / DVD Architect, VirtualDub, Womble MPEG wizard
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 03:12
Jeg blev den lykkelige ejer af en Xbox360 i går aftes. Altså nat til fredag. Først lige for at af/bekræfte rygterne:

Igen fejl, ingen problemer med varme overhovedet.. Ikke på min i hvert fald
Strømforsyningen er enorm. Det generer ikke mig, ligger bag min stereobænk alligevel så..

Som et helhedsindtryk synes jeg det er en enormt gennemført konsol. Alt virker solidt og af god kvalitet. Jeg er vild med de nye controllere, ikke mindst at de er trådløse.

Interfacet er super fedt. Det hele hænger godt sammen, er let at navigere og pænt at se på. Jeg fik uden problemer koblet mig på live, hooket min XP MCE pc som kører som server sammen med den nye xbox. Man kan køre music og billeder via shares, hvis man også har behov for at streame video gøres dette via mediacenter extender. Begge dele virker super. Det er en fed detaljer at man kan streame sine MP3'er fra netværket mens man spiller project gotham.

Jeg har koblet Xboxen på mit sony fjernsyn via component kabler. 480p, 720p og 1080i kører uden problemer og ser skarpt, lækkert og støjfrit ud.

Jeg kører lyd via optisk kabel til min denon receiver og lyden er suveræn. Den var god på den gamle xbox, den er bedre på den nye.

Jeg har foreløbig købt 3 spil: Project Gotham Racing 3, Kameo elements of power og Perfect Dark Zero. jeg har ikke fået brugt nok tid på nogen af dem endnu til at lave en dybdegående udtalelse men ingen af dem har skuffet så langt og til dem der tvivler så kan jeg kun sige: Dette er next-gen, ingen tvivl om det!

Jeg vil også kort lige nævne xbox arcade. Dette er en samling gamle arcade spil, små nye puzzle spil osv. Det virker måske som en lille ting men det er faktisk cool at man kan få lidt afveksling fra "seriøse" spil som gotham3 eller halo og bare stene rundt med gamle klassikere i fuld HD glory. Nye spil kan hentes via xbox market place hvilket spil trailere og demoer også kan.

Alt i alt synes jeg Microsoft har gjort et super job, det er en gennemført oplevelse og det virker som de har tænkt på alt.

Jeg svarer gerne på spørgsmål hvis der skulle være nogen.


Til top
Stone Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 03-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 15:23
Hej Xprezz.

Jeg kunne godt tænke mig at høre omkring støjnieveau.
Er der aktive blæsere og kan man høre den når man ser DVD under stille passager?
Mvh. Steen
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 18:35
Hej Steen,

ja der er aktive blæsere. Den larmer mindre end min gamle xbox under når man laver medieaktiviteter og er i dashboard. Den er faktisk ganske stille når man tænder den. Den blæser lidt mere når man spiller og DVD drevet laver en del lyd når det loader spil, dog ikke dvd film. Jeg tror det spinner hurtigere til spil.

Jeg bruger den som min primære dvdafspiller nu og har ingen støjgener. Det er klart at man kan høre den hvis man lytter efter det men det er i et toneleje hvor det absolut ikke generer. Ikke mig i hvert fald.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 19:18

Jeg hentede den store Xbox 360 pakke hos MM-Vision fredag aften, med det primære mål at bruge den som Media Center Extender. Jeg havde aftalt med min hustru, som i øvrigt er helt vild med den nye MCE 2005, at hvis den støjede, så var det ud igen. Og ak, den støjer alt for meget!!! Det kommer selvfølgelig an på, hvor følsom man er, men da den skal stå i stuen har jeg det krav, at man 'næsten' ikke må kunne høre den. Der er ingen tvivl om, at den larmer mindre end den første generation af Xbox'en og den 'store' PS2, men den larmer betydeligt mere end min MCE 2005 PC (undervolted og med blæsere på 5 volt). Så i formiddag blev den   som aftalt afleveret igen hos leverandøren :-(

Så jeg leder stadig efter den perfekte MCE løsning.

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 22:36
Zitech mediacenter pc?

Xbox360 er jo primært en spilkonsol. Alt det andet er perks...
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2005 kl. 23:54

Type og fabrikat er ligegyldigt, men iøvrigt en hjemmebygget støjsvag PC. Og med hensyn til alt det andet 'perks'? som Xbox 360 kan levere, så forsøgte jeg blot at besvare Stone's spørgsmål. Om den kan bruges til spil er jeg ikke i tvivl om, men det har jeg end ikke afprøvet ;-) 

Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2005 kl. 00:45
sandt sandt. Jeg er nok tolerant da jeg er vandt til den gamle xbox :)

Synd du ikke fik prøvet den til spil dog. Super duper..
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-December-2005 kl. 11:03
kan kun sige er spillene ser rigtig
godt ud det er nextgen igenen tvil om det
og de er kun lige startet


(jeg er ellers meget skeptis over om den var powerfull men det er den)


ps
er der nogle der har prøvet fifa 2006 til den
om den dur

og var der nogle der kunne få dvd film til at køre uden
man skal windowsmediacenter 2005 installert på sin pc
fra pc til xbox


j333


Redigeret af j333
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-December-2005 kl. 19:45
Man kan hente fifa 2006 demo fra marketplace. Det virker cool nok, jeg kunne godt finde på at købe det.

Du kan bare putte en dvd skive i så spiller den det. Den er dvd player som standard du behøver ikke mediacenter eller noget som helst.
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2005 kl. 19:38
fint tak for svar

j333
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 19:06

Fik også købt en Xbox360 idag (var pisse heldig at få den sidste de havde af premium versionen i Elgiganten for lige under 3000!!!!).

Nuvel som en garvet PC spiller, og ikke mindst indehaver af den originale XBOX har jeg naturligvis set frem til dette moment. Men inden jeg går i detaljer må jeg sgu sige at jeg overordnet er skuffet... FØJ HVOR DEN LARMER... Især når man har et spil i DVDdrevet - og de pader der har skrevet indlæg på bl.a. xboxlife.dk om at så må man jo bare skrue op for lyden, har jo slet ikke fattet hvad der foregår.

Jeg kører den over komponent på min sony v40a10 LCD skærm (40"), har ligeledes kun et spil - Perfekt Dark Zero (PDZ).

Jeg vidste godt at strømforsyningen var en stor satan, hvilket slet ikke bekymrede fordi den skulle stå inde i et skab! Men hvad jeg ikke vidste var den støj der kom fra boxen når man tændte den første gang (og ja alle de andre gange jeg tænder den). Det er jo næsten chokerende at man kan smide en ny boks på gaden der ikke alene larmer mere end den gamle, men larmer betydeligt mere.

Selve menusystemet er gennemførtog intuitivt nemt lavet med faneblade (skal opleves, kan ikke beskrives). LIVE funktionen er også helt klart et stort plus hvor man får 3 måneders gratis GOLD abonnenment med i købet når man køber premium udgaven.

Controlleren er et stort plus, minder meget om S modellen til den gamle (den japanske lille XBOX controller), dog med den væsentlige forskel at det kan køre wireless (speciel properitær trådløs wifi), så man kan sagtens have xboxen stående inde i et skab, for så at slippe for larmen, og stadigvæk at kunne bruge controlleren. Det kan man dog ikke med den medfølgende IR multimediefjernbetjening, som virker lidt billig i det, men alligevel er rar at have. 

Høretelefonerne virker også meget billige, og lyden over LIVE sucks bigtime... jeg spiller selv MP games over PCen, med TEAMSPEAK, der har MEGET bedre lyd end LIVE har - og det har jo i sidste ende noget med båndbredde, og det system de bruger - jeg har dog en 8mbit forbindelse, så det er ikke der problemet ligger. Forhåbentligt kan codec kvaliteten skaleres op, når man spiller mod andre der også har en hurtig forbindelse... for ofte er kvaliteten så dårlig at lyden bliver foringet i en sådan grad, at man end ikke kan høre hvad folk siger. Yderligere er de høre telefoner der følger med kun i mono (hvilket ikke gør noget) og lavet til et barns hoved (eller en japaner), og ikke en fuldblods dansker ;-)

SPILLET: Som sagt har jeg kun et spil, PDZ, som jeg trods skuffelsen over larmen glædede mig til at prøve. Spillet er lavet af RARE (goldeneye til N64 bl.a.) og minder også meget om GoldenEye i stil. Jeg havde forventet en WOW effekt for en next gen consol, men den udeblev. Selvom jeg kørte spillet i 720P, var det tydeligt at AA (anti aliasing), enten var helt fraværende eller blot ikke mere end 2X. Kort og godt, der var lige så mange grimme edges, som når man spiller på sin gamle xbox... farverne og og klarheden i grafikken var dog noget ganske andet - og faktisk pænt, selvom jeg kun kunne bruge component kabel, da M$ ikke har smidt et HDMI (som japanske XBOX ejere har) med i pakken.

Da jeg første gang tændte min originale XBOX1 for nogle år siden, var det HALO spillet, som gav mig en af de største WOW oplevelser. Der var nærmest tale om et paradigme skift, fordi grafikken og lyden var så MARKANT bedre. Og selvom jeg i dag har en fed skærm, og fedt anlæg, må jeg konstatere at jeg generelt set er skuffet.

XBOX360 er på nuværende tidspunkt ikke noget at hisse sig op over - og kun fordi jeg er en teknologi freak, har jeg købt den, ligesom jeg med større spændthed venter på PS3 kommer. De ingame billeder/video jeg har set fra PS3, kommer til at slå dem fra XBOX360 - og som sådan mener jeg at M$ allerede har tabt the console war mellem dem og Sony.

Det skal i al fairhed siges, at spillene sikkert har været skyndt igennem, for at nå deadline her inden jul. Jeg har set Call Of Duty, som ser ud ja helt som PC versionen, dog med den kedelige undtagelse at man kun kan spille 8 player MP, hvilket ikke holder. M$ må gøre noget ved den FAN som sidder og larmer i boksen, samt håbe på at der virkelig kommer nogle killer games, som rykker igennem....

Taget alt i betragtning må folk der siger at 2959.- er dyrt for XBOX360, må skamme sig. Det er faktisk rigtig meget man får for pengene af ekstra udstyr... Wireless controler, fjernbetjening, 20 gb harddisk, headset og boksen. Men en revolution, eller juhuu effekt er for mig totalt udeblevet, og jeg har endda overvejet om man skulle sælge den her til folk der vil blive glade for den op til jul. For tilfreds er jeg ikke.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu