recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - X-BOX 360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketX-BOX 360

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
BrianJVC Se dropdown menu
--
--
Avatar
Brian er stoppet hos JVC

Oprettet: 26-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1188
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-December-2005 kl. 19:24

Jeg ser det som et kæmpe fejl trick, at maskinen kom uden HD-DVD drev, jeg fornemmede at Microsoft i lang havde kørt alt op omkring de blev de første og endda her i vinter med XBOX 360 og HD-DVD, så det var skuffende da de første reele specs var på gaden.

Selvfølgelig kan de lave bedre spil med den større Processor kraft til rådighed, men hallo det er ikke nok når vi taler ny konsol til erstatning af den gamle.

Derudover er det en fejl kun at have komponent udgang, det var ok for ca. et år siden, nu er det som minimum DVI og helst HDMI.

Jeg er bange for dette kan gøre at PS3 får en enorm god succes fra start når den kommer med Blue-Ray drev.

JVC Dynapix HD - Picture processing without comprimize

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 01:14

Nu er hverken BluRay eller HD-DVD specifikationerne for standarderne blevet færdige - og da de gerne vil ud med en før jul, har de af samme grund ikke kunne hverken få det ene eller andet next gen dvdformat!

Ja de kan lave flottere spil, men det siges at for at kode spil i multitråde (at bruge alle 3 CPUer på en tid - eller 7 i PS3eren) vil der nok gå et år eller to før koderne kan mestre)

De har lavet et HDMI stik til XBOX360 - man kan købe det i udlandet - det har bare ikke pakket det med i den danske version, hvilket er forståelig nok da kun de færreste har HDMI i deres TV!

Mht. til det sidste giver jeg dig helt ret - PS3 kommer til at vinde krigen

Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 11:02
fumse er du sikker på det ikke er fordi du ikke har en
hdmi kabel du syndes at spillet ikke ser godt ud
af det jeg har set og de test der har været siger de da spillet ser kanon godt ud hvis man kører i hd
og
om ps3 vinder krigen er jeg nu ikke så sikker på jeg er overbevidst om at
ps2 slet ikke havde solgt ret meget hvis der ikke havde været chips i men det er bare min mening
jeg kan huske min ven købte en jap ps2 med 2 spil
til 10.000 kr da den kom frem og spillene troede vi først var til ps1 det jeg mener er
man helt sikker vil se det samme med ps3 at de første mange spil ikke ser ret godt ud og dem jeg har set til
xbox 2 ser da allerede godt ud og det er da kun de første
men det er bare min menning
Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 11:21

Nej det betyder ikke det store om det er component eller HDMI,,,, det giver jo ikke antialiasing at man bruger HDMI, blot reducere støjen, og giver mere klar farveadskillelse. Det vil måske blot blive dårligere, fordi HDMI gør billedet endnu skarpere...

Om spillet ser godt ud??? alt er jo subjektiv. Jeg siger ikke direkte at spillet står rædselsfuldt, det skuffer mig bare at grafikken i en next gen boks ikke er på et højere niveau... som jeg nævnte havde jeg ingen WOW oplevelse, som med HALO1 (grafisk).

F.eks. den demo jeg har af NFS Most Wanted til XBOX360, kører bedre (og står bedre) i samme opløsning på min PC! og det er ikke engang andet end et alm geforce 6 gfx der sidder i den. Med andre ord jeg er sikker - jeg havde klart forventet mere... og der kommer uden tvivl også spil der er bedre rent grafisk - men nogle milepæl / paradigmeskift er der ikke tale om nu.

Din holdning om at PS2 ikke havde solgt meget hvis der ikke var chips i kan jeg slet ikke følge - for det samme kan man jo sige om XBOX1, hvormed din påstand, selvom jeg er enig i den, ikke giver nogle mening.

Ligesom jeg havde stor glæde af XBOX1, mener jeg nu også at der er et stort spring fra PS1 til PS2... kan da huske da Metal Gear Solid 2 kom til PS2eren i begyndelsen. Det kan godt være kvaliteten af spillene fra PS1 til PS2 ikke var så stor i begyndelsen, men rent grafisk mener jeg netop der var tale om en milepæl, og det er der i mine øjne ikke med de spil jeg har set (og prøvet) på XBOX1 og XBOX360.

Nej man kan ikke være sikker om fremtiden, men min vurdering, også taget i betragtning af at XBOX360 ikke ligefrem har slået igennem i Japan (som er der hvor slaget reelt udkæmpes), er at PS3 har bedre udsigter - qva bedre teknologi (også selvom vi ikke ved så meget endnu).

Dette er bare MIN mening ;-)

PS: har siden jeg skrev ovenstående, også kørt DEMO af FIFA06, NFS Most Wanted og Kameo til min xbox360 (hentet fra LIVE som jeg klart syntes er en stor innovation og noget af det der trækker den nye xbox i den rigtige retning!)... Kameo var direkte kedelig i grafikken!!!! og mindede meget om hvad man grafisk kan se på den nuværende XBOX



Redigeret af fumse
Til top
xprezz Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 09:26
Hmm Fumse jeg må sige mig uenig med dig.
 
Larm, der tror jeg du har været uheldig, min larmer en god del mindre en min oprindelig xbox. Dog larmer DVD drevet en del når det spinder op, men blæserstøj er der ikke noget af. Kan det være en defekt box du har fået fingrene i hvor blæserstyringen ikke virker?
 
PDZ, nej det er ikke det pæneste spil til den nye box men grafisk ligger det et godt stykke over hvad man ser til nuværende generation. Gameplay kan man altid diskutere.
 
Kameo direkte kedelig i grafiken? Det holder jo ikke, nu har jeg lige gennemført det et par dage siden, de er nogle partier i det spil hvor man næsten glemmer at spille fordi man sidder og beundrer grafik. Jeg har nu haft alle vennerne forbi på et eller andet tidspunkt efter jeg fik den nye box og de mener også alle at Kameo er umådelig flot. Jeg ved jo også at vi har samme fjernsyn så det er ikke fordi det vi ser er anderledes (har du husket at flippe HD switchen på dit component kabel?)
 
Jeg giver dig ret i at manglende HDMI output er en fejl og det er noget jeg håber de retter, men vi må se. Hvad jeg kan læse mig til er der lidt forskellige meninger om hvorvidt ATI kortet rent faktisk undersøtter HDMI.. Hvad er det der vås med Japan og HDIM forøvrigt? Japanerne har fået deres version af component kabel med, der er stadig tale om en analog output.
 
Nå alt det til side, hvad er dit gamertag så du kan komme på listen?
Til top
j333 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Maj-2004
Status: Offline
Point: 277
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-December-2005 kl. 20:08
ja xprezz jeg giver dig ret i at Kameo
ser vild godt ud og tro mig jeg har efterhånden set alle
mange maskiner/spil gemmen årene det der også gør Kameo
vild at se på er at xbox2 smider så meget rundt af gangen
på skærmen og når man slår over på hd
kan man da ikke være itvil om at her er en maskine der er power i

ps
min larmer heller ikke

jj3

Redigeret af j333
Til top
hyggestedetdk Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 14:00
Hehe, må også lgie komme med en kommentar her... Jeg brugte component i starten og blev meget skuffet over grafikken - havde virkelig forventet meget... Call of duty lignede et pc spil/xbox 1 MEN SÅ FIK JEG ET RIGTIGT HD KABEL OG WAUUUUUUV.... FUCK (undskyld) det blev flot.. der er altså uendelig forskel her... Så folk kan ikke udtale sig om grafikken før de får det rigtige kabel det er 100% ... Det er monster blæret grafik....

Og min larmer altså næsten ikke... Kan knap høre den... Så tror også du har fået en mandagsmodel...

DEN KAN ABSOLUT ANBEFALES!!! Selvom det er Microsoft!
Til top
Enfen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 09-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2006 kl. 15:25

Nu er der jo et component kabel, der skal benyttes for at få HD (VGA kan også benyttes) på X360, så mon ikke det var et normalt composite (alm. scart), du benyttede før?

Der er dog ingen tvivl om, at grafikken bliver pænere. Det er som at sætte opløsningen op i et spil på en pc.

Til top
fumse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-Oktober-2005
Status: Offline
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2006 kl. 00:01
Oprindeligt skrevet af xprezz xprezz skrev:

Hmm Fumse jeg må sige mig uenig med dig.
 
Larm, der tror jeg du har været uheldig, min larmer en god del mindre en min oprindelig xbox. Dog larmer DVD drevet en del når det spinder op, men blæserstøj er der ikke noget af. Kan det være en defekt box du har fået fingrene i hvor blæserstyringen ikke virker?
 
PDZ, nej det er ikke det pæneste spil til den nye box men grafisk ligger det et godt stykke over hvad man ser til nuværende generation. Gameplay kan man altid diskutere.
 
Kameo direkte kedelig i grafiken? Det holder jo ikke, nu har jeg lige gennemført det et par dage siden, de er nogle partier i det spil hvor man næsten glemmer at spille fordi man sidder og beundrer grafik. Jeg har nu haft alle vennerne forbi på et eller andet tidspunkt efter jeg fik den nye box og de mener også alle at Kameo er umådelig flot. Jeg ved jo også at vi har samme fjernsyn så det er ikke fordi det vi ser er anderledes (har du husket at flippe HD switchen på dit component kabel?)
 
Jeg giver dig ret i at manglende HDMI output er en fejl og det er noget jeg håber de retter, men vi må se. Hvad jeg kan læse mig til er der lidt forskellige meninger om hvorvidt ATI kortet rent faktisk undersøtter HDMI.. Hvad er det der vås med Japan og HDIM forøvrigt? Japanerne har fået deres version af component kabel med, der er stadig tale om en analog output.
 
Nå alt det til side, hvad er dit gamertag så du kan komme på listen?

Hej xprezz

Det fede ved et forum, er at meninger af forskellige slags, kan få luft. Og vi er klart uenige om vores oplevelser omkring XBOX360.

Lad mig dog lige opklare de nemmeste ting først - gamertag Fumse (har dog næsten ikke spillet online, men tilføj mig gerne!!!

Jeg er helt sikkert (for) hurtigt ude - det rygte omkring HDMI i JP havde jeg fra et forum, så det er klart det ikke var en pålidelig kilde (beklager!!!)... men at HDMI kommer er indlysende!

Jeg mener stadigvæk, at der ikke er et eneste WOW spil til XBOXen... dog hentede jeg Fight Night 3 demo ned forleden, og det var god grafik... Call of Duty 2 syntes jeg ser bedre ud når jeg tilslutter samme spil (cod2) på min PC via SONY V40A10E (DVI->HDMI).

Mht larmen... det kræver kun et par søgninger på google vedr. noise/xbox360 før man ser at det ikke bare er en "mandags" udgave, men et problem MANGE har. Jeg er så ligesågodt klar over, at der også er MANGE som ikke har dette problem... min nabos XBOX360 har samme irriterende lydniveau - især under DVDafspilning.

Nu er MS jo også mest kendt for deres software, og derfor var det glædeligt underholdende at slutte Media Center 2005 via XBOX360 Media Extender til - kanon feature!... men en stille multimedia maskine som kan imødekomme "the wife factor" ift. godkendelse af produktet som et stue-rent produkt, er nok ikke aktuelt - så er det jo heldigt jeg ikke er gift endnu ;-)

PS... jo jeg har skam flippet den hen på HD på componentkablet - helt tosset er jeg ikke - jeg har bare min PC at sammenligne med... derfor er min udtalelser om kedelig grafik som de er. alle dem jeg har haft forbi XBOX360 syntes også det er kanongrafik... men der er heller ikke nogle af dem, som gamer PC spil særlig meget, endsige har prøvet at spille det samme spil intenst på begge platform og på samme fjernsyn! De fleste er ligeså imponeret over selve setupet, med storskærm osv.

 

Til top
larsstampe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 113
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Maj-2006 kl. 09:40

Hej Folkens

Jeg har købt en 360 for at bruge den som extender til min mediecenter pc som står i et teknikrum kælderen. Jeg må sige at det er helt kanon med den extender del og mce er bare så nemt at bruge . Selv konen og hendes barsels veninder synters det er kanon. Det er bare så fedt, da det jeg ellers normalt prøver at vise hende er for teknisk men her er hun imponeret..

Så kommer problemet som mange omtaler . Den larmer som en krig, faktisk så meget at jeg ikke vil anbefale nogen at købe den hvis formålet er ca 80 % extender & 20 % spil (som mig). Så sp er er der nogen som har prøvet at skille maskinen ad for at udskifte blæsere eller gjor noget andet som kan hjælpe ?.

PS. Microsoft skulle skamme sig at sende sådan noget på gaden i 2006. Når man kigger på de luft huller hvor luften blæses igennem kan man bedre forstå hvorfor den larmer.(huller med skarpe kanter som luften rigtigt kan tage fat i og skabe støj -dårlige/billige blæsere. ØV ØV.

mvh lars

 

Mvh
Lars
Til top
Ravn85 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2006 kl. 01:29

Hehe... jeg ville sq gerne høre din boks for at se om du er sart eller om modellerne varierer! Jeg kigger på det grønne lys på tænd knappen for at se om min er tændt(vel at mærke når der ik er en skive i drevet - for så kan jeg høre det!)...

Når min HDD/DVD optager(Jvc Dr-Mh300) starter op(for at opdatere pdc eller hva fanden den starter op for i tide og utide) så larmer den stort set ligesåmeget som Xboxen gør.. og har man lyd på tv så hører jeg den ik(den står lige ved siden af tv´et).

Der er jo også nogle som nævner at deres maskine bliver varm - det fatter jeg heller ikke, den smule luft som den blæser ud holder sig til stuetemperatur...

Med det sagt så ved jeg at der er udgivet nogle alternative blæsere til Xboxen som skulle være MEGET nemme at installere(når først man får åbnet svinet og brudt garantien). Men om disse er mod støj eller mod varme er jeg ikke klar over(tjek xbox-scene for mere info)...

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu