recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - varen er væk i posten? hva gør jeg?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketvaren er væk i posten? hva gør jeg?

 Besvar Besvar Side  <12345 6>
Forfatter
Besked
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:05
Nu der ingen som siger han gider.

Han dog bare før fået fremskudt en RMA hos bl.a. getmore ganske betragteligt.

Men ja dropper lortet omend jeg er pisse tosset.


Redigeret af Mercu - 23-April-2010 kl. 14:35
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:09
Sender altid min ting som storbrev eller pakke som pakke, da man får en kvittering og et Track & Trace nummer og så er det post dk er skal erstatte en forvunden pakke, eller så kan man aftale med køberne at det blive sendt normalt, men så er det på køberne ansvar.

Den eneste hage ved at sende med kvittering, er mindste pris for pakke fra 0-5kg er 75 kr.

Men det kan jo også gå den anden vej, at køber faktisk har modtage vare og så lyver og sige at det har han ikke og derfor ønske penge retur, så hvad gør man så Confused


Redigeret af Startrek - 23-April-2010 kl. 14:14
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

Oprindeligt skrevet af Mufti Mufti skrev:

 
Jeg har selv sendt breve der ikke er nået frem. Rygtet siger at tyven sætter en label på med en anden addresse. Brevet ryger så i tyvens postkasse. Derfor  skriver jeg altid med store bogstaver der fylder hele brevet. Det gør det svært at sætte en label på der dækker.
 
den er sgu kreativ... for gør modtageren noget ulovligt??... og det er vel svært at finde og bevise en forkert adresse er påsat
 
 
???????
 
Ja svært at bevise.
Men selvfølgelig er det ulovligt at den kære postmand sætter sin egen/en medskyldigs adresse på som modtager!
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:31
#thor-thor

Så når jeg sælger dig fx. en vare og du køber den inkl porto

så er det helt fin jeg sender på billigste måde og bare går ned, sender en tom kasse til en falsk adresse så jeg har en kvittering på jeg har sendt "noget"  og er derfor "ærlig i din bog".

Når du så ikke modtager noget er det helt dit eget ansvar - fordi, hvad posten gør er ikke mit ansvar?

hmm... Nej vel?

Edit: Ved ikke helt hvorfor jeg ikke kan finde ud af at citere..


Redigeret af Mercu - 23-April-2010 kl. 14:42
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:37
Hvis du vil gøre noget som helst alvorligt ud af sagen, så vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til en gratis advokatvagt eller retshjælp for at høre om din retsstilling, istedet for at spørge her blandt en masse lægfolk med forskelligartede personlige meninger om retfærdighed og moral.
 
Måske kunne du også spørge din onkel.
 
Du må i hvert fald ikke ligge for meget i svarene herinde omkring køberet, særligt ikke fra folk der direkte praler af, at de ville grine af et brev fra et advokatkontor. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, selvfølgelig ikke lige i dit tilfælde, da du jo er kreditor her.
 
Men måske ville du også bare lige høre lidt om folks personlige meninger om problemstillingen, og så kan du se bort fra mit råd.
 


Redigeret af TvHomer - 23-April-2010 kl. 14:38
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:40
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvis du vil gøre noget som helst alvorligt ud af sagen, så vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til en gratis advokatvagt for at høre om din retsstilling, istedet for at spørge her blandt en masse lægfolk med forskelligartede personlige meninger om retfærdighed og moral.
 
Måske kunne du også spørge din onkel.
 
Du må i hvert fald ikke ligge for meget i svarene herinde omkring køberet, særligt ikke fra folk der direkte praler af, at de ville grine af et brev fra et advokatkontor. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.
 
Men måske ville du også bare lige høre lidt om folks personlige meninger om problemstillingen, og så kan du se bort fra mit råd.
 


Tak for et brugbart svar.

Det er jo somsagt begrænset, hvad der kan betale sig for 200 kr omend jeg er en type, som er stædig som en hest og alene den fornøjelse at kunne "gennemtvinge" min "ret" ville næsten hver en krone det måtte koste værd.


Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
Mercu Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Marts-2010
Status: Offline
Point: 357
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:49
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Sender altid min ting som storbrev eller pakke som pakke, da man får en kvittering og et Track & Trace nummer og så er det post dk er skal erstatte en forvunden pakke, eller så kan man aftale med køberne at det blive sendt normalt, men så er det på køberne ansvar.

Den eneste hage ved at sende med kvittering, er mindste pris for pakke fra 0-5kg er 75 kr.

Men det kan jo også gå den anden vej, at køber faktisk har modtage vare og så lyver og sige at det har han ikke og derfor ønske penge retur, så hvad gør man så Confused


Nu har han også begyndt på denne med "jeg kunne lyve"..

Jeg sendte ham derefter link til mine handelskommentarer på pslife, xboxlife samt mobildebat.

Hvor jeg har lavet mange handler køb, bytte og salg.
Samsung LE32R87BDX 32"
Supra Kabler
Popcorn hour A-200 m. 1tb hdd
Synology DS410 2x 2tb seagate 5900rpm
PS3 40gb FAT
Til top
thor-thor Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2008
Status: Offline
Point: 1922
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af Mercu Mercu skrev:

#thor-thor

Så når jeg sælger dig fx. en vare og du køber den inkl porto

så er det helt fin jeg sender på billigste måde og bare går ned, sender en tom kasse til en falsk adresse så jeg har en kvittering på jeg har sendt "noget"  og er derfor "ærlig i din bog".

Når du så ikke modtager noget er det helt dit eget ansvar - fordi, hvad posten gør er ikke mit ansvar?

hmm... Nej vel?

Edit: Ved ikke helt hvorfor jeg ikke kan finde ud af at citere..
 
Din præmis er at sælger har snydt dig, hvilket du jo dybest set ikke ved. 
Og nej jeg forsøger ikke at beskytte en uærlig sælger, hvis sælger er en svindler, skal han selvfølgelig give dig pengene tilbage etc.
 
Med hensyn til handel inkl. porto er det jo op til sælger OG KØBER at aftale hvorledes pakken skal sælges og såfremt den skulle sendes som pakke ville sælger sikkert have lidt mere for det, hvilket du uden tvivl var klar over.
Så som jeg læser det er du fuldstændig klar over risikoen ved at sende som brev, trods dette aftaler du ikke med sælger at du vil have sendt som pakke.
Nu når det så er gået galt mener du at det er sælgers ansvar og at vedkommende derfor skal betale, hvilket jeg mener er at løbe fra din del af ansvaret!
 
Så hvis du kunne bevise at sælger var en svindler var jeg fuldstændig på din side.
Men lige nu kan jeg kun høre en køber, der med åbne øjne er gået ind til en handel med "risiko fyldt" forsendelse uden at gøre noget!  


Redigeret af thor-thor - 23-April-2010 kl. 14:56
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvis du vil gøre noget som helst alvorligt ud af sagen, så vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til en gratis advokatvagt eller retshjælp for at høre om din retsstilling, istedet for at spørge her blandt en masse lægfolk med forskelligartede personlige meninger om retfærdighed og moral.
 
Måske kunne du også spørge din onkel.
 
Du må i hvert fald ikke ligge for meget i svarene herinde omkring køberet, særligt ikke fra folk der direkte praler af, at de ville grine af et brev fra et advokatkontor. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, selvfølgelig ikke lige i dit tilfælde, da du jo er kreditor her.
 
Men måske ville du også bare lige høre lidt om folks personlige meninger om problemstillingen, og så kan du se bort fra mit råd.
 
Jeg vil til enhver tid grine mig i søvn over et brev fra en advokat i en sag som denne. jeg tvivler bare rigtigt meget på, at en advokat overhovedet vil påtage sig en sådan sag - altså med mindre der er en advokat der er meget elendig, og dermed meget sulten. Der er dem der ser penge i hvad som helst.
 
Trådstarter kan efter min bedste overbevisning godt stole på de indlæg der fortæller, at:
Køber selv bærer ansvar i forhold til valg af forsendelsesmetode
At prisen på varen alt andet lige vil afspejle forsendelsesmetoden, og køber ikke har gjort indsigelser, eller betalt for anden forsendelsesmetode
At det desværre er sådan, at almindelige postforsendelser  forsvinder.
 
At foregøgle trådstarter, at denne via retssystemet har en sag, er helt hen i vejret.Wink
 
Men bevares, en tur til Advokatvagten kan man da altid forsøge, og så går tiden da med det. At det så også vil tage unødvendig tid fra en frivillig jurist, som har langt vigtigere sager at se på - er så en anden ting. Wink 
 
undskyld TVHommer, jeg synes ellers normalt at du er en fornuftig fyrEmbarrassed  


Redigeret af Hother - 23-April-2010 kl. 15:05
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
MoTiNI Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 10-November-2009
Status: Offline
Point: 307
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 15:53
Oprindeligt skrevet af Mercu Mercu skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvis du vil gøre noget som helst alvorligt ud af sagen, så vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til en gratis advokatvagt for at høre om din retsstilling, istedet for at spørge her blandt en masse lægfolk med forskelligartede personlige meninger om retfærdighed og moral.
 
Måske kunne du også spørge din onkel.
 
Du må i hvert fald ikke ligge for meget i svarene herinde omkring køberet, særligt ikke fra folk der direkte praler af, at de ville grine af et brev fra et advokatkontor. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse.
 
Men måske ville du også bare lige høre lidt om folks personlige meninger om problemstillingen, og så kan du se bort fra mit råd.
 


Tak for et brugbart svar.

Det er jo somsagt begrænset, hvad der kan betale sig for 200 kr omend jeg er en type, som er stædig som en hest og alene den fornøjelse at kunne "gennemtvinge" min "ret" ville næsten hver en krone det måtte koste værd.



Man hører jo gang på gang at man skal lade være med at handle med net-forretninger der kun modtager via bank overførelse, det har jeg  tit set i TV2 Basta. Forbruderråder fraråder det jo fordi man har svært ved at få sine penge retur når varen ikke dykker op.

Handel imellem privatpersoner er jo af samme skuffe, vi overfører penge via net-bank.

Jeg forstå dig godt, men se det fra den lyse side af, du far kun tabt 200.- kr. Det kunne være langt værer.

Og så en anden gang når du byder på en vare, så skriv til han/hun hvad du byder for varen og hvade du lægger oven I til fragten.
Mit Bang & Olufsen HD Cinema

Mine DVD film /
Til top
Jahan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 16:02
Det er sølle 3 dage siden han siger det er sendt. Giv dog postdk lidt tid før du kalder ham svindler og vil have dine penge tilbage.
Har selv været ude for der gik 12 dage før det spil jeg sendte nåede frem.

Desuden ville jeg aldrig overføre penge til en person fra dba. Så bliver det da heller ikke nemmere og snyde folk.
Til top
TvHomer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-August-2009
Status: Offline
Point: 756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-April-2010 kl. 16:02
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af TvHomer TvHomer skrev:

Hvis du vil gøre noget som helst alvorligt ud af sagen, så vil jeg anbefale dig at rette henvendelse til en gratis advokatvagt eller retshjælp for at høre om din retsstilling, istedet for at spørge her blandt en masse lægfolk med forskelligartede personlige meninger om retfærdighed og moral.
 
Måske kunne du også spørge din onkel.
 
Du må i hvert fald ikke ligge for meget i svarene herinde omkring køberet, særligt ikke fra folk der direkte praler af, at de ville grine af et brev fra et advokatkontor. Det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse, selvfølgelig ikke lige i dit tilfælde, da du jo er kreditor her.
 
Men måske ville du også bare lige høre lidt om folks personlige meninger om problemstillingen, og så kan du se bort fra mit råd.
 
Jeg vil til enhver tid grine mig i søvn over et brev fra en advokat i en sag som denne. jeg tvivler bare rigtigt meget på, at en advokat overhovedet vil påtage sig en sådan sag - altså med mindre der er en advokat der er meget elendig, og dermed meget sulten. Der er dem der ser penge i hvad som helst.
 
Trådstarter kan efter min bedste overbevisning godt stole på de indlæg der fortæller, at:
Køber selv bærer ansvar i forhold til valg af forsendelsesmetode
At prisen på varen alt andet lige vil afspejle forsendelsesmetoden, og køber ikke har gjort indsigelser, eller betalt for anden forsendelsesmetode
At det desværre er sådan, at almindelige postforsendelser  forsvinder.
 
At foregøgle trådstarter, at denne via retssystemet har en sag, er helt hen i vejret.Wink
 
Men bevares, en tur til Advokatvagten kan man da altid forsøge, og så går tiden da med det. At det så også vil tage unødvendig tid fra en frivillig jurist, som har langt vigtigere sager at se på - er så en anden ting. Wink 
 
undskyld TVHommer, jeg synes ellers normalt at du er en fornuftig fyrEmbarrassed  
 
I lige måde Smile
 
Men du efterrationaliserer igen, og hvis du gav dig til at læse min tråd, ville du kunne læse, at min anbefaling går på den situation, at trådstarteren har valgt at gøre noget ud af sagen.
 
Og med al respekt, så er dit råd ikke særlig smart, men selvfølgelig lidt pænere pakket ind her i anden omgang. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu