recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit MCE, dvb-s2, SSD, Quad core, extendere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit MCE, dvb-s2, SSD, Quad core, extendere

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit MCE, dvb-s2, SSD, Quad core, extendere
    Sendt: 25-April-2010 kl. 17:27
Har nu haft MCE siden 2005, og vil derfor gerne dele nogle af mine erfaringer med jer andre. Så spørg' endeligt ind til de enkelte valg, samt andre ting..

Jeg har udvidet mit MCE over flere omgange for at få så meget ud af det som muligt.

Jeg startede med at bygge et MCE der kunne stå under fjernsynet, og gik dengang efter støjsvagt hardware mm. Men hurtigt stødte jeg ind i en del begrænsninger med sådanne et setup.
Jeg købte derfor en kraftig tower pc, og gemte den væk i et opbevaringsrum et stykke væk fra fjernsynet.
Jeg har derfor trukket USB, Coax samt HDMI i vægen hen til tvet.
Da jeg ikke skal høre på støjen i stuen, giver det den fordel at jeg kan få hardware der kan yde noget. Mit center er derfor heller aldrig slukket, men står og kører 24-7

Det har i mit setop været vigtigt at have datasikkerhed for min media samling, også derfor mine diske altid kører i RAID1 eller 5.

Hardware:
På nuværende tidspunkt ser der sådanne ud:
HP xw4600
Intel Core 2 Quad, Q9650 @ 3.00 Ghz
8 GB ram
Nvidia Quadro FX1700
HDA Xplorsion 7.1 lydkort
128gb Kingston V+ SSD disk som systemdisk
3x1tb diske opsat i RAID5 til mediedisk
Intel Quad port server adapter (4x1000mbit netværk er LACP koblet sammen for at give masse af båndbrede til tunere samt extendere)
APC Smart UPS 1200VAC (skal da ikke gå glip af optagelser hvis strømmen går Wink)
Kompi Blu-ray + HD-DVD drev.

Software:
Windows 7 64bit
Windows Media Center Thumbs UpHeart
Bigscreen EPG (til at få guide på manglende kanaler fx. Canal+ ) Link
Mediabrowser (til serier og film) Link
Mp3tag (til at sikre at oplysningerne på albums mm. er korrekt, så de vises ordenligt i WMC) Link
Shark007 Codecs (fin codecs pakke der indeholder alt der er brug for) Link
Transcode 360 (til at streame ikke understøttede formater til mine extendere)

Tunere:
Jeg benytter 2 stk. Dreambokse til at modtage mit DVB-s2 signal, og har derfor opsat virtuelle tunere via. DVBlink, som modtager den rå mpeg2/4 stream fra dreamboksene via netværket. Undertekster samt lydspor kan derfor vælges direkte i WMC.

Jeg har 2 Linksys DMA2100 extendere koblet på, en i soveværeslet og en på det ene badeværelse ved SPAén.

Senest har jeg opgraderet cpuén (var før en 3ghz core 2 dual), men når fx. extenderne skulle genskabe musikdatabasen (ca. 2000albums) så stod cpu forbrug på 100% imens listen blev lavet.
Efter at cpuen blev opgraderet med 2 kerner ekstra, og derfor dobbelt så mange ghz (før 6ghz, nu 12-ghz), så står cpu forbrug på de 4 kerner nu kun på 70%
Mine extendere blev også meget mere ikke hakkende i menuerne.

TO DO:

Jeg skal have indkøbt 2stk. 512gb SSD diske, til min musik samling.
Har bestilt et LG 4tb nas med indb. blu-ray drev. Link
Skal have fundet en vandtæt remote til extenderen ved spaén Big smile

Billeder:

Tvét i stuen, hvor også forstærker står samt usb modtager til IR.
Coax, HDMI samt USB er ført i vægen ud til opbevaringsrummet, hvor mediacenteret står.






Redigeret af Clemen - 26-April-2010 kl. 00:53
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 17:31
Opdateringer:
26-04-10 - Tilføjet produkt link.


Redigeret af Clemen - 26-April-2010 kl. 00:54
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 18:45
Hvilke HD kanaler modtager du?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 18:49
Kanal5 HD, DR HD, Tv2Film HD, BBC HD, Eurosport HD, Animal Planet HD, National Geographic Channel HD, Discovery HD, Rush HD, History HD, Silver HD, Canal+ film HD, Canal+ Sport HD, ESPN HD
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 21:11
Lidt billeder og du har et skræddersyet indlæg til HTPC setup tråden :-)
Du er mere end velkommen.
BS
 
EDIT: beklager at det kommer som edit - Nice setup - har du Blueray afspilning?


Redigeret af Bschmidt - 25-April-2010 kl. 21:14
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2010 kl. 23:31
Har et kombi blu-ray og hd-dvd drev i, bruger det dog sjældent da maskinen er placeret hvor den er..
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2385
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 00:33
Det ser bare godt ud når ledningerne er usynlige..

Ang. 512 gb SSD, er det ikke unødvendigt dyrt når du alligevel har det støjende gemt af vejen?
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 00:47
Vil skifte til SSD udelukkende for hastigheden. :)
Og når den samlede setup pris snart nærmer sig de 50.000 (excl. skærme) så betyder de sidste 10 ikke det store for 2 diske.


Redigeret af Clemen - 26-April-2010 kl. 00:48
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 01:06
Hastighed!!! Det var da i gamle dage man sad og kikkede på det. I dag er selv den sløveste disk hurtig nok til stort set alt. Jeg har en lille 2,5 HDU 5.400 RPM i mine klienter der viser TV. Hvis jeg, undtagelsesvis optager HD til dem, istedet for serveren, så er der ingen "klumper" i streamen, ved afspilning efterfølgende. Det er derfor spild af penge, men det er jo dine penge, og ikke mine 
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
mbw2001 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 09-August-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 07:42
Må indrømme at jeg også finder SSD som værende overkill når hastigheden alligevel vil være begrænset at hastigheden på netværket. Med mindre 20-30 maskiner streamer musik samtidig giver det ikke rigtig nogen mening.
Til top
Clemen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2006
Status: Offline
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 08:51
Med SSD kan det mærkes især når databasen skal genbygges og id3 tagsne skal læses, ligeledes har jeg embedded store coverbilleder i mine filer (min 1000x1000 pixels) så læsehastigheden betyder en del på det punkt.

Jeg har på nuværende tidspunkt min livebuffer liggende på min systemdisk som nu er SSD, og dette opleves tydeligt hvis der spoles, og hoppes frem  og tilbage fra både extenderene og hovedskærmen.

Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2010 kl. 10:21
Oprindeligt skrevet af Clemen Clemen skrev:


Tunere:
Jeg benytter 2 stk. Dreambokse til at modtage mit DVB-s2 signal, og har derfor opsat virtuelle tunere via. DVBlink, som modtager den rå mpeg2/4 stream fra dreamboksene via netværket. Undertekster samt lydspor kan derfor vælges direkte i WMC.

 
Hvor blev den sidste Dreambox af ? Wink
 
Jeg bruger for øvrigt min DM 800 på samme måde som dig, dog bare i MP - det kører rigtig godt.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu