recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gammel "Købere og Sælgere" tråd - Recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGammel "Købere og Sælgere" tråd - Recordere.dk

 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 27>
Forfatter
Besked
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:23
Kære brugere. 

Som I ved har jeg prøvet at holde styr på denne tråd så godt jeg kan, på både godt og ondt. Jeg opdaterer tråden hvert kvartal sådan ca. :) og har haft ansvaret for den det sidste års tid. Jeg har haft rigtig mange gode handler her på recordere! Både som køber og sælger og har aldrig løbet ind i problemer. Jeg har altid haft den opfattelse at recordere.dk var for de seriøse brugere og ikke som dba.dk hvor folk mange gange løber fra deres aftaler osv.

Jeg havde lavet en aftale med brugeren blinxdk om at købe et FOCAL højtalersæt. Vi blev enig om en pris på X antal kroner og at det skulle afhentes et sted i København. Derefter går der 2-3 dage hvor jeg intet hører fra ham. Pludselig tikker der en PM ind om at han nu har solgt dem til en anden pris, til en anden bruger. Altså efter at vi skriftligt har lavet en aftale om køb og salg!

Selvfølgelig har jeg forståelse for, at man gerne vil sælge til en højere pris, men så skal man altså ikke indgå en aftale forinden og springe fra i sidste minut. Havde denne bruger kontaktet mig først og beskrevet sin situation om at han har fået et bedre tilbud, havde jeg som bruger af recordere.dk et forum jeg finder meget seriøst, selvfølgelig enten matche det bud eller lade ham sælge til den anden bruger. 

Jeg finder det ekstremt useriøst at opføre sig som blinxdk har gjort. Det minder mig mest af alt som nogle af de mindre gode "handler" man laver på dba.dk.

Jeg har selv flere gange lavet handler her på recordere.dk hvor jeg har solgt noget og fået et bedre på efterfølgende (før jeg afleverede eller det blev afhentet) - og aldrig har tanken så meget som strejfet mig, at springe fra min(e) aftaler for nogle få hunrede kroner!

Jeg kender også flere brugere der har haft præcist samme oplevelser som mig, der har overholdt deres ord samt deres aftaler, selvom de blev tilbudt væsentligt mere! - Og omvendt kender jeg også brugere der har budt ligeså meget som den højest bydende eller lade salget gå til den anden bruger, hvis de får muligheden for det.

Nu blev alt det her, til en meget lang omgang tekst! Men jeg vil på det kraftigste fraråde alt handlen med blinxdk - Da man ikke kan stole på ham iflg. min oplevelse. - Jeg har PM som beviser hvis dette skulle være nødvendigt, men ville ikke hænge dem ud unødigt. Jeg synes selv jeg er troværdig, specielt da jeg jo ellers ikke ville få opgaven at holde styr på købs/salgs tråden mht. gode og dårlige handler.

Har i nogle spørgsmål/kommentarer så skriv gerne:)

blinxdk - alt handlen frarådes.



Redigeret af zeroXTC - 30-Maj-2011 kl. 14:29
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:39
Øv hvor jeg hader når sådan noget sker herinde.
Jeg, som har boykottet DBA efter jeg faldt over dette vidunderlige forum. Jeg har utallige eksempler herinde fra på at folk holder sine aftaler. Også selvom de bliver tilbud en højere pris efter at de har sagt ok til en anden. Jeg havde et surround 2.1 sæt samt en Sony BD afspiller til salg for nyeligt. BD afspilleren lavede jeg en aftale med en køber om , men så en time efter var der en der ville købe det hele samlet. Dette gik jeg ikke med til før end den der havde købt stand alone BD afspilleren havde givet tilsagn til dette og den nye køber fik det til samme pris, ikke dyrere. Vi er her fordi vi har en fælles interesse. En fælles passion.
Jeg synes det er ,undskyld mit ordvalg, rigtigt røvet at lave en aftle med ZeroXTC, endsige aftale pris og afhentning og så sælge til en anden. Hvis Zero er bare lidt som mig, så havde han nok allerede gået og forestillet sig hvordan højtalerne skulle sidde, mål lidt op osv. Glædet sig over at handlen var på plads.... Hold k. en skuffet følelse han må sidde med lige nu. Jeg har 18 handler indtil videre herinde. Alle med flinke & hjælpesomme folk. Der har aldrig været problemer med afhentning, at sende, eller betaling. Jeg er selv meget flexibel og de steder hvor det har været muligt har jeg selv kørt ud og afleveret tingene og tilbudt at jeg ikke ville have penge før køber havde testet varen ( kald mig bare naiv). Men det er jo ikke DBA det her. Det er da min opfattelse.... Åbenbart må jeg lære at være mindre naiv..... For nogle er penge bare vigtigere end troværdighed. Desværre....
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 14:43
Det er jo trist og useriøst af sælger, men du kan da i det mindste være glad for at du ikke har mistet penge.
Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 17:52
Jeg må indrømme at jeg var noget overrasket over zeroXTC's reaktion efter at jeg skrev til ham og fortalte at højtalerne var solgt.

Jeg har flere gange siden jeg satte dem til salg haft bud på PM som jeg har haft sagt ok til, hvor den potentielle køber derefter er sprunget fra. Det kunne ikke falde mig ind at blive sur over det, eller forlange at personen skulle købe alligevel, nu jeg havde sat mine forventninger op efter et salg..

Jeg havde sagt ok til zeroXTCs bud og vi var ved at finde ud af hvor han kunne hente højtalerene. Jeg beklager at det har skuffet zeroXTC at de blev solgt til anden side imens, men så længe jeg ikke havde givet ham en adresse eller aftalt et tidspunkt de kunne hentes, så han potentielt sad i bilen eller lignende, så ser jeg intet galt i det.

Hvis man ikke mener at det er ok, så er det helt sikkert for det bedste at vi ikke handler sammen.

Mvh,

Brian
Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:03
Oprindeligt skrevet af blinxdk blinxdk skrev:

Jeg må indrømme at jeg var noget overrasket over zeroXTC's reaktion efter at jeg skrev til ham og fortalte at højtalerne var solgt.

Jeg har flere gange siden jeg satte dem til salg haft bud på PM som jeg har haft sagt ok til, hvor den potentielle køber derefter er sprunget fra. Det kunne ikke falde mig ind at blive sur over det, eller forlange at personen skulle købe alligevel, nu jeg havde sat mine forventninger op efter et salg..

Jeg havde sagt ok til zeroXTCs bud og vi var ved at finde ud af hvor han kunne hente højtalerene. Jeg beklager at det har skuffet zeroXTC at de blev solgt til anden side imens, men så længe jeg ikke havde givet ham en adresse eller aftalt et tidspunkt de kunne hentes, så han potentielt sad i bilen eller lignende, så ser jeg intet galt i det.

Hvis man ikke mener at det er ok, så er det helt sikkert for det bedste at vi ikke handler sammen.

Mvh,

Brian

Sikke noget sludder! Jeg er slet ikke sur! Jeg er helt oprigtigt ked af, at der findes typer som dig på dette forum. Typer som tror, at recodere.dk bare er en forlængede arm af dba. Vi er alle (næsten) herinde fordi vi har en passion fordi vi nyder at bruge tid på HIFI, hjemmebiografer osv. Vi er her for at hjælpe hinanden, ikke for at tjene en ekstra skilling! Jeg vil hellere sælge billigere til en person herinde som jeg ved værdsætter det udstyr jeg har haft og sat pris på, end jeg vil tjene 100 kroner mere ved at bryde den troværdighed og ærlighed jeg synes findes herinde!

Jeg har PM fra dig med beviser på du har godtaget mit bud og egentligt bare ville vide hvor jeg ville afhente. Jeg svarer tilbage hvor og imellemtiden sælger du til anden side fordi du har fået et bedre bud. En fornuftigt person ville have kontaktet mig med denne information og taget den, den vej igennem!

Om det er en mundtligt eller skriftlig aftale er ligegyldigt! - Du kan selvfølgelig gøre som det passer dig, det er bare pisse ærgerligt, and enkelte individer som dig, skal ødelægge et ellers meget fornuftigt og seriøst forum! For seriøs, det er du ved gud ikke!

Ligesom den PM jeg fik fra dig citat: jeg ser ikke salget som gennemført for vare og penge er udvekslet citat slut!

Magen til sludder skal man lede meget længe efter i min verden.
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2322
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:10
Jeg vil mene, at hvis man har aftalt at sælge sin vare til en given pris, skal man holde sig til det. Så vidt jeg kan se, har du aftalt en pris med køber, som du så render fra.

Det er ligeså useriøst for en køber at byde på noget, for så at løbe fra den aftale. Det ville jeg blive irriteret over, da jeg ville anse varen for solgt.   
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:25
zeroXTC, jeg har været i blinxdk's situation, hvor en useriøs køber blev ved at holde mig hen. Det startede som en lang dialog om pris, hvor vi til sidst blev enige om en meget billig pris. Det skete det skete igen med en anden bruger hvor vi blev enige om en lidt lavere pris. Ingen hantede dog eller svarede på mine henvendelser efterfølgende. Jeg fandt efterfølgende ud af at brugerne havde den samme person med forskellige profiler, som også selv havde noget til salg i samme kategori her på siden...



Jeg kender ikke denne brugers motivation for at handle som han gør. Måske ville han sælge sit eget før han købte nyt, måske ville han neutralisere min annonce for nemmere at kunne sælge sit eget. Han kunne byde og hente dagen efter, men når aftalen var lavet og afhentning skulle aftales så stoppede al kommunikation. Jeg fandt da ud af at det ikke kun er på dba at folk ikke er til at regne med. Har man skrevet ivrigt sammen og svaret hurtigt på hinandens mail, så kan det virke underligt på mig hvis der pludselig er et døgns pause i kommunikationen. Det betyder ofte at folk har fået kolde fødder. Næste gang kan det godt være sælger til den første der møder op med betaling da jeg ikke gider vente forgæves på folk der ikke dukker op. 
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
blinxdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 10-April-2006
Sted: Odsherred
Status: Offline
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:27
Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Ligesom den PM jeg fik fra dig citat: jeg ser ikke salget som gennemført for vare og penge er udvekslet citat slut!


Jeg ved ikke hvornår det ellers skulle være gennemført. Ja det ville være røvet at du mødte op for at hente højtalerne og jeg så fortalte dig at de var væk, men jeg ser stadig intet forkert i hvad jeg har gjort. Vi har ikke aftalt hvornår du ville kunne hente højtalerne. Du har ikke kørt nogen steder, du har ikke sendt nogle penge, intet mistet.

Jeg kan godt se at du har et mere personligt forhold til forummet og åbenlyst forventer mere fra køb/salg end jeg som kun sporadisk bruger af forummet gør. Jeg beklager at du oplever sagen så negativt, men jeg har givet mit svar på dit indlæg.

Mvh,

Brian




Redigeret af blinxdk - 30-Maj-2011 kl. 18:29
Til top
BigRaj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-Januar-2011
Sted: Malmö
Status: Offline
Point: 1458
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 18:37

Det korte af det lange er vel at Zero har budt på de højtalere over pm. Sælger har godtaget. Der manglede blot af blive aftalt hvor og hvornår. Bottomline. Bud er accepteret. Længere er den ikke. Hvis køber så vælger at se stort på sin aftale for at sælge til en der har budt hørere efter at have skrevet ok til Zero er da fuldstændigt latterligt. Det er uærligt, det er skuffende og det er utroværdigt. Fair nok. Sælger bestemmer selv hvem han sælger til. Det eneste han burde have gjort var at skrive til Zero at han desværre var nødt til at bryde sit ord fordi der er der havde viftet med lidt flere sedler og grundet griskhed så måtte han bare sælge til den anden køber. Det er da ikke så svært. Jo måske svært at vælge mellem penge og at holde sit ord. Det er måske svært for nogen... Så synes jeg man skal fise ind på DBA og lade være med at polute recordere.dk og dets brugere. Seriøst. Man bør luge lidt ud i skidtet af og til... Ellers skreder ukrudtet sig jo bare..

Jeg har kigget i salgståden for de højtalere og det var IKKE en auktion og dermed mener jeg at højtalerne bør blive solgt til den første sælger har sagt ok til!!!!! Dette sker nok ikke, men hvad nu hvis Zero havde været ude og købe subben der passer til de satteliter et andet sted. Havde det været mig, så havde jeg nok haft en kraftig trang til at proppe den sub op et hvis sted på sælger. Det er heldigvis ikke tilfældet her....
Jeg håber sælger fremover sælger sine ting et andet sted. Heldigvis bestemmer man jo selv hvem man køber af.
Film skal ses..Derhjemme...I en kælder sort som kul
Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 19:07
Oprindeligt skrevet af blinxdk blinxdk skrev:

Oprindeligt skrevet af zeroXTC zeroXTC skrev:

Ligesom den PM jeg fik fra dig citat: jeg ser ikke salget som gennemført for vare og penge er udvekslet citat slut!


Jeg ved ikke hvornår det ellers skulle være gennemført. Ja det ville være røvet at du mødte op for at hente højtalerne og jeg så fortalte dig at de var væk, men jeg ser stadig intet forkert i hvad jeg har gjort. Vi har ikke aftalt hvornår du ville kunne hente højtalerne. Du har ikke kørt nogen steder, du har ikke sendt nogle penge, intet mistet.

Jeg kan godt se at du har et mere personligt forhold til forummet og åbenlyst forventer mere fra køb/salg end jeg som kun sporadisk bruger af forummet gør. Jeg beklager at du oplever sagen så negativt, men jeg har givet mit svar på dit indlæg.

Mvh,

Brian



Det er der skoen trykker du. Du kan nemlig ikke se hvad du har gjort forkert - Det er præcist det, der adskiller mænd fra drenge! Om jeg har kørt eller ej, har intet med sagen at gøre! Mennesker som dig, er skyld i, at et ellers så udemærket forum, bliver utroværdigt (og dermed også samfundet generelt, mange bække små gør en stor å!) Hør her, om vi har aftalt hvornår jeg skulle hente dem har intet med sagen at gøre!Vi aftalte en pris og hvor i landet, jeg ventede på en adresse! Du kunne meget nemt have skrevet til mig før du lavede det stunt.

Jeg har et mere personligt forhold til forummet ja! Jeg har også et mere personligt forhold til at være ægte og troværdig! - Men det her, har intet med det at gøre! At jeg forventer mere af mine medmennesker end grådighed og uærlighed, siger vidst noget om, hvor vi sætter vores standarder!

Ja gu'fanden forventer jeg mere! Meget mere! Trist verden når alt bare handler om et par hunrede kroner! Jeg håber de 4 ekstra pizzaer du kunne købe for pengene virkelig laver et festfyrværkeri i dit liv!



Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Jeg vil mene, at hvis man har aftalt at sælge sin vare til en given pris, skal man holde sig til det. Så vidt jeg kan se, har du aftalt en pris med køber, som du så render fra. 

Det er ligeså useriøst for en køber at byde på noget, for så at løbe fra den aftale. Det ville jeg blive irriteret over, da jeg ville anse varen for solgt.   

Tak for støtten! Kan se vi er lavet af samme type! Og det samme gælder BigRaj - Seriøse mennesker støbt af det rigtige!


Redigeret af zeroXTC - 30-Maj-2011 kl. 19:28
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 20:19
gode gammeldavs ærlige mandfolk som man ved hvor man har. Hvis jeg vil have noget så skynder jeg at hente hvis prisen er god. Ellers bliver det solgt. Næste gang så lad dog være at have beton i skoene og hent med det samme.
Der er ikke nogen grund til at indele folk i gode og dårlige mennesker pga. af et sæt højttalere. Hvad med at være lidt rummelige og accepter at der på dk største elektronikside findes folk der tænker anderledes end jer! Ellers venter der mange skuffelser i jeres fremtid.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
zeroXTC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 813
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Maj-2011 kl. 20:25
Oprindeligt skrevet af slumbert slumbert skrev:

gode gammeldavs ærlige mandfolk som man ved hvor man har. Hvis jeg vil have noget så skynder jeg at hente hvis prisen er god. Ellers bliver det solgt. Næste gang så lad dog være at have beton i skoene og hent med det samme.
Der er ikke nogen grund til at indele folk i gode og dårlige mennesker pga. af et sæt højttalere. Hvad med at være lidt rummelige og accepter at der på dk største elektronikside findes folk der tænker anderledes end jer! Ellers venter der mange skuffelser i jeres fremtid.

Og hvordan henter man med det samme når man ikke har en adresse og har bedt om en?
Jeg har haft en masse handler på denne side og andre store elektronik sider, helt uden besvær! Dette er første gang i over 1 år jeg har oplevet det her!

Så nææææ du! Den holder sgu ikke i retten og for den sags skyld, ingen andre steder heller!
Pioneer KRP-500A
Pioneer BDP-320



Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 1314151617 27>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu