recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 62>
Forfatter
Besked
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 22:47
Du skal på receiveren aktivere det der hedder HDMI kontrol eller sådan noget lignende. Derinde under, kan man så netop aktivere ARC. Og der tildeler du så den "indgang" den skal lytte på. Så når du vælger fx AV1 på remoten, så lytter den på ARC HDMI 1 out.

Mediecenter, ATV og PS har du selvfølgelig sat i HDMI portene på receiveren, ikke? Og skifter du over på den rigtige indgang, når du vil se på fx ATV?

Redigeret af Nagash - 17-Februar-2015 kl. 22:48
Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2015 kl. 23:51
Yes det var sat sådan op, men det lader til at det hele virker nu, men tusind tak for hjælpen!

Nu skal jeg bare have kontakt til av-connection og forklare dem at de har sendt et forkert kabel til mig Thumbs Down

Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 21:28
Lige en opfølgning på mit setup, tilføjede lige en Beolab 2 til samlingen, nu kom der godt nok bass i ejendommen.. Hold da op! Thumbs Up

Ikke desto mindre - så kæmper jeg stadig med at få lyden fra blandt andet TV ud gennem recieveren. Det hele virkede her forleden, men så fik jeg klikket på TV-viewing og nu kan jeg ikke få lyden ud igen.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Februar-2015 kl. 21:45
Trykket på TV-viewing. Hvad er nu det du har pillet ved? Jeg tror der er et eller andet grundlæggende ved ARC, som du misforstår, hvordan man betjener? :S
Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Februar-2015 kl. 12:26
Ja man må jo forsøge sig frem, men jeg tror du har helt ret i at jeg ikke forstod ARC funktionen, dog kan jeg sige at der er kommet styr på det hele nu Clap
Til top
LowDog Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-April-2014
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LowDog Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 06:39
Har købt et sæt Beolab 6000 jeg gerne vil have til at indgå i surround. Men min yamaha forstærker har ikke nogen preout udgange som jeg kan forstå man skal bruge. Kan i anbefale en god, brugt og billig 5.1 forstærker med preout? Gerne med preouts til hele 5.1 setuppet da jeg muligvis skifter resten til b&o også. Derudover skal den også have hdmi ind og udgange. Må gerne være brugt da jeg ikke har det vilde at spendere på det :-) Max pris ca. 2000kr. 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 07:49
 
Hej LowDog
 
Du må lede efter brugt, hvis du kun vil ofre 2000 Kr. Jeg vil anbefale -
 

AV 7.2 surround ReceiverYamaha Aventage 830.

Har pre-out og 12V trigger out for tilslutning af aktive BeoLab højttaler.

Tryk her for at se stort billede af stikpanelet.

Kan købes her. Læs også omtale.

Se YouTube - https://www.youtube.com/watch?v=ccRc690jouo

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 08:37
 
Opdatering! også af tidligere tegninger af Sonos til BeoLab højttaler.

Det er bedre at slukke strømmen til de tilsluttede BeoLab højttaler, her BL17.
Når strømmen til Sonos cutter, skal man vente på den booter og forbinder til
det trådløse net, og den vil også glemme alt hvad den har liggende i playlisten,
hver gang den slukkes. 


Den trådløse stikkontakt -  Kan købes her.



Redigeret af Peter Pan - 24-Februar-2015 kl. 08:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 19:21
Nu håber jeg at det er den rette tråd at spørge i, ellers må I lige henvise mig til en anden, hvis emnet er blevet diskuteret.

Jeg har et godt øje til beolab 8000 som jeg vil gøre til en del af et 5.1 setup. Min tanke er at lade 8000'erne agere front højtalere og så finde en passiv center, samt baghøjtalere. Vil dette kunne fungere fx med en yamaha 830 som både har preout og tilslutningsmuligheder til passive højtalere? 
Jeg har dog flere steder læst at det er mest optimalt at have et surround sæt bestående af højtalere fra samme serie pga af klangen osv. Er der nogen der har erfaring med at parre b&o med andre mærker?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2015 kl. 19:45
Det vil fungere fint. Det er rigtigt, at det er optimalt med samme serie hele vejen rundt, men jeg har da hørt om mange, som kører med blandede højttalere med et fint resultat.
Selv kører jeg med samme serie på front og bag, men en anden center. Kan ærlig talt ikke høre det.
Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 16:46
Jeg kører personligt med samme serie beolab 8000 MKII som surround højtalere, kombineret med en beolab 2 sub. Er stadig på jagt efter en beolab 10 for at fuldende mit setup!

Ikke desto mindre har jeg også flere bekendte der kører forskellige mærker/varianter som har opnået et fint resultat! Clap

Ydeligere: har i nogen erfaring med at Beolab 8000 summer lidt? Mine 2 rear speakers summer/buzzer en anelse.


Redigeret af pedid - 27-Februar-2015 kl. 16:51
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 18:01
 
pedid

Mit bud et elektrisk støj der trænger ind på kablet under vejs, ved lange træk.
Se indlæg af 13-August-2011 side 6. Men fejl på højttaleren er også en mulighed. 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2122232425 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu