recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 62>
Forfatter
Besked
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 18:11
@pedid

Der er en brugt Beolab 10 her, hvis du ikke har set den i din søgen. Den koster 9.500 kr.

http://b-o-f.dk/produkter/brugt-beolab-10

Edit: og en anden her til kr. 8.325,-

http://www.dba.dk/hoejttaler-bang-olufsen/id-94538051/

Mvh. Jørgensen




Redigeret af Jørgensen - 27-Februar-2015 kl. 18:16
Til top
pedid Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 09-Februar-2015
Sted: København S
Status: Offline
Point: 25
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pedid Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 18:48
@Jørgensen

Havde godt set den første - men ville lige vente lidt. Den anden du linker til havde jeg ikke set med tak for det Thumbs Up

@Peter

Hmm - spændende, har ingen summen på dem når de er forbundet direkte til Beosound 3000 med original kablerne. Når de er forbundet til receiveren bruger jeg de nyindkøbte MKIII kabler du henviste til i 10 meter. Måske er det dem der er problemet Confused
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2015 kl. 20:03
pedid

Jeg benytter selv 2 x 10 meter PowerLink Mk III kabler, uden nogle problemer.
Du må undersøge hvad dine PL. kabler løber forbi. 230V stikdåser eller andet EL.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2015 kl. 19:14
 
Hej pedid

Er det hele kommet op at køre, og er du tilfreds med resulatet. ??

_____________

pedid /Nagash

Ser i nogen grund til ikke at nøjes med en AV 7.2 surround ReceiverYamaha Aventage 830,
Hvis jeg skal anbefale en Yamaha, minimum 5.1 surround Receiver, til andre ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
jfilsoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jfilsoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 09:32
Hej

Jeg har før jul købt et Beoplay S8 højtaler sæt, og har lige siden bøvlet med at finde en løsning på, hvordan jeg kan sætte det til mit Samsung Smart TV. Jeg har forsøgt med headphone udgangen, men der er for meget støj på. 

Jeg har også forsøgt med følgende produkt:
http://www.av-connection.dk/?PGr=7651

Den gav desværre bare også en smule for meget støj. Det var hørbart på trods af lyden fra tv programmet.

Jeg kan sætte det til jack udgang fra min PC og så virker det okay, Der kommer dog noget mærkeligt støj på når jeg slukker PC'en.

Hvad er den bedste løsning? Jeg vil foretrække at volumen kan justeres fra Samsung fjernbetjeningen og at jeg ikke manuelt skal til at tænde et apparat i en skuffe eller lignende.

Hvis det derudover kunne være muligt at skifte til Airplay eller PC source ville det være et plus.


Redigeret af jfilsoe - 03-April-2015 kl. 09:33
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 10:41
 
Hej jfilsoe

Historien gentager sig desværre. Konvertere du det digitale signal fra dit tv med en D/A
konverter til analog audio vil du få ekko, men måske kan daily time justeres på dit tv.

Headphone udgangen giver stort set altid støj, fordi en lille smule støj bliver forstærket
af Beoplay S8. Rådet er en Receiver med pre-out (volume styret line output) og HDMI
IN, for audio fra dit tv. Beoplay S8 systemet tilsluttes så Receiverens front LINE out.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
jfilsoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jfilsoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 10:44
Hej Peter

Tak for dit svar.

I så fald skal receiveren have ARC, så volumen stadig kan styres fra den normale fjernbetjening. Kan man få receivere der tænder når den får lydsignal fra HDMI? Det er lidt bøvlet at skulle til at tænde receiveren hver gang man tænder fjernsynet tænker jeg.

Kan du anbefale en receiver til en fornuftig pris der ikke støjer?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:02
 
jfilsoe

Jeg vil ikke anbefale en receiver, de ændre sig hele tiden,
så det er svært at følge med. Du må studere emnet selv.

http://www.lydogbillede.dk/archive/test/hi-fi/

http://www.lydogbillede.dk/archive/test/hjemmebiograf/

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
jfilsoe Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 03-April-2015
Status: Offline
Point: 3
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jfilsoe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:44
Hej Peter

Tak for rådet. Jeg må gå på opdagelse :)
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2015 kl. 11:48
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 04:08
Er det kun min browser der ikke loader siderne ordentligt, eller er alle de gode illustrationer væk?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-April-2015 kl. 09:21
 
Hej Monsterslam

Det er nok fordi de sidste par sider ikke har krævet nogen
illustrationer, at jeg ikke har sat mig ved tegnebrættet. Wink

 
 

Men der er andre tråde med tegninger -
 


Redigeret af Peter Pan - 21-April-2018 kl. 15:28
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2223242526 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu