recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-December-2015 kl. 09:52

zabina_m

Er man uheldig at have en aktive BeoLab højttaler der slukker i utide,
kan en B&O teknikker justere relæet til at slukke sener.

Jeg har aldrig haft behov for den nu udgået B&O Playmaker.
Men du får en oversigts tegning.




Redigeret af Peter Pan - 02-December-2015 kl. 10:39
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 19:21
Har sluttet Beolab 1 til Playmaker.
Men begge højttalere spiller kun hvis de begge står på enten højre eller venstre.
Altså spiller de kun mono!?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 19:44

Hej igen zabina_m

Har du husker at sætte den lille omskifter kontakt på hver højttaler, til at spille R eller L kanal ?
Hvis ja- Har du været inde i Playmakers opsætnings menu, og set om du kan ændre noget her ?

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 19:53
Hvis jeg sætter højderne til L og R så spiller kun den ene højttaler. Sætter jeg dermed begge på feks L så kan jeg få begge til at spille.
Jeg kan heller ikke høre variationen i musikken som hvis det var stereo, for så vil der spilles forskellige ting i hver højttaler.
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2015 kl. 20:17
Hvilket kabel har du forbundet med? Et originalt powerlink-kabel har både højre og venstre kanal i samme kabel, så det lyder MEGET mystisk, hvis du ikke kan skifte rundt. Har begge højttalere et problem med at spille højre kanal eller kan det tænkes, at det kun er den ene?
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 06:56
De er forbundet med et powerlink-kabel fra playmaker til den ene højttaler og et powerlink imellem de to højttaler.
Jeg går ud fra det er lige meget om man sætter powerlink i nr 1 eller 2!?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 08:29

Hej zabina_m

Indgangen er (PowerLink) 1, og udgangen til næste højttaler er 2.

Har du et billede af dine BeoLab 1 ? . Det er dem vi taler om IK'

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
zabina_m Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 29-November-2015
Status: Offline
Point: 34
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zabina_m Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2015 kl. 16:39
Ja sådan er de også tilsluttet.
Men højre kanal spiller ikke på dem. Skiftes der om til højre så slukker den pågældende højttaler bare.

Ja det er Beolab 1 vi taler om.
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:38
Hej Peter Pan

Kan man bruge Sonos sammen med beolab 2500 ?

Mvh
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 21:49
Altså koble de 2 ting sammen uden B&O anlæg ind i mellem ?

Lige som man kan med Beolab 4000
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:18
Da den ikke har line-indgang, så skal du enten selv fodre den med triggerstrøm, eller også skal du bruge en Powerlink Switch fra eks. Bosscom eller Almando. Du kan også bruge Playmaker, som vist ovenfor.

Redigeret af Torben Rasmussen - 01-Januar-2016 kl. 22:19
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
DVDO Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juli-2012
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér DVDO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2016 kl. 22:23
Jeg er ikke lige så stærk i det B&O noget.

Jeg vil egentligt bare at når jeg tænder min Connect så tænder højttalerne og spiller.

Kan du oplyse om man kan det ?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2627282930 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu