recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Oktober-2016 kl. 14:08
Yamaha CX-A5100 Aventage surround processor.



Se stikpanel - Click her. - Kan købes - her. - Priser fra 19.989 Kr.
 

Download Liste over fjernbetjeningskoder - Bang & Olufsen 0180, 0339. - Click her.

Yamaha hjemme side - Click her. - Download PDF manual - Click her.
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Oktober-2016 kl. 08:27
 
 


Redigeret af Peter Pan - 21-Maj-2017 kl. 09:29
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Oktober-2016 kl. 12:42

                                             Click her.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Oktober-2016 kl. 15:43



Manual: Click her.

Vil du afbryde TV højttalerne -




Redigeret af Peter Pan - 19-April-2018 kl. 19:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2016 kl. 09:47


Næsten alle iTunes/ Netflix HD-film og tv-serier er ledsaget af et Dolby Digital
5.1 surround sound lydspor. Hvis du ikke sender denne lyd gennem et surround
sound højttalersystem, vil du helt sikkert glip af en stor hjemmebiograf oplevelse!

B&O anbefaler en Apple TV boks som Smart TV. Ad den vej kan du nyde den
fantastisk surround-lyd. Der findes klare og præcise instruktioner om opsætning
af surround-højttalere over Apple TV 3 eller Apple TV4.

Hvad er involveret: Apple TV - HD-TV med eller uden Surround receiver med
typisk 5 højttalere + subwoofer.

Hjemmebiograf Speaker Tjek app (til iOS og Apple TV 2 eller 3)
Surround Speaker Check app (for tvOS og den nye Apple TV 4)

Click her.
.


Redigeret af Peter Pan - 20-Oktober-2016 kl. 13:00
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2016 kl. 17:50

--------------------------------------------------------------------------


Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Jessemand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 20-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 483
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jessemand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2016 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:


                                             Click her.

Hej.
Har netop sat dette kabel mellem LG OLED fladskærm og Beolab 7.1. Fungerer fint på nær lydstyrken. Allerede fra 0 til 1 i lydniveau (via hovedtelefonstik) lyder det som halv styrke på TV'ets oprindelige lyd.
Nogen mulighed for at dæmpe styrken?
Confused Jes
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2016 kl. 11:23


Super setup når YouSee lukker for FM radio - Februar 2017.
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-November-2016 kl. 11:25
Lyd Beolit 15.

Kan jeg slutte en bærbar musikafspiller til mit Bang & Olufsen/B&O PLAY musiksystem?
Ja, hvis dit B&O/B&O PLAY musiksystem har et AUX/ line-in-stik, kan du lytte til musik
fra din bærebare musikafspiller på musiksystemet. Kablet skal gå fra hovedtelefonstikket.

Click her.







Redigeret af Peter Pan - 19-November-2016 kl. 11:31
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2016 kl. 07:56


Redigeret af Peter Pan - 22-April-2018 kl. 11:41
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 10:11
En anden måde at gøre det på ..............

Power Amplifier to Beolab Line In (Attenuated Convertor kit) Hvis du troede, du ikke kunne
bruge B&O's aktive BeoLab højttalere med din ikke-B&O forstærker, så er svaret på dine
problemer her. £ 29.99 inkluderer levering!



Mere info
Med Attenuated Converter Kit til Bang & Olufsen Beolab højttalere, kan du kan næsten bruge
enhver kombination af Beolab højttalere med Non B&O Hifi-udstyr!

Dette handy attenuated konverter kit kan tilsluttes højttalerudgange på enhver effektforstærker,
eller surround sound amp (forudsat kanal effekt er under 150 watt). Denne konverter kan justeres
til at give den nødvendige niveau dæmpning, så du kan konvertere et forstærket højttaler output på
op til 50 watt per kanal til et Beolab Powerlink eller Linje niveau input, uden tab af lydkvalitet på
B&O Beolab aktive højttaler.

Hvad er det? Denne kompakte attenuated omformer boks er udstyret med et sæt kort ledninger,
der sluttes til højttalerterminaler på forstærkeren. Det elektroniske kredsløb vil reducere forstærker
lydstyrkeniveauer med op til 100 x - det giver dig mulighed for at tilslutte et par Beolab aktiv
højttalere direkte til højttalerterminalerne på dit non B&O stereoanlæg, eller endda et pre-1990
Bang og Olufsen Beomaster eller Beocenter.

Input tilslutninger til forstærkeren er bare ledninger (for skrue-eller klemme forstærker terminaler),
eller hvis du ønsker det, kan du købe 2-pin DIN stik separat til brug med ældre B&O forstærkere.
Konverteren har to RCA (Phono) udgangsstik, for RCA linje Input Kabler til Beolab højttalere,
der skal bruges til at forbinde et stereo sæt BeoLab højttalere.

Kompatibilitet - Denne konverter er vrlegnet til de fleste af den nuværende Bang&Olufsen aktive
Beolab højttalere og de fleste tidligere modeller, herunder:

Beolab 1- Beolab 3- Beolab 4 / 4PC (se RCA til BeoLab 4 kabel) - Beolab 5 - Beolab 9 -
Beolab 11 Subwoofer - Beolab 3000 *- Beolab 4000 (mk.1 og mk.2) - Beolab 4500 *
Beolab 5000 *- Beolab 6000 - Beolab 6002 - Beolab 8000 - Beolab 8002 -
Beolab Penta * (mk.1, mk.2 og mk.3)

* Ældre Beolab højttalere, der har skærme (som Beolab 3000, 4500, 5000 og Penta) vil arbejde,
men de viser ikke display fungere. Converter kan også kombineres med "Powered Trigger Cables"
for at oprette forbindelse til Beolab højttalere med særlige input tilslutninger: Beolab 2 subwoofer -
BeoLab 7-1 / 7-2 / 7-4 / 7-6. - BeoLab 10. Da disse højttaler ikke har LINE IN. Men PL.

Kontakt  Sounds Heavenly for rådgivning, før du køber denne løsning. Forbind Beolab højttalere
med Powerlink indgange (herunder BeoLab 2, Beolab 7-x, Beolab 10 og Beolab 2500 med
tilføjelse af en ekstra drevet trigger kabel).

VIGTIGT: Tilslut ALDRIG BeoLab højttalere direkte til udgangsterminalerne på en forstærker
uden at bruge en Attenuated Converter, da dette øjeblikkeligt kan forårsage alvorlige og dyre
skader på dine højttalere!

Når det kombineres med Sounds Heavenly eksisterende Powerlink til forstærker kabler, betyder
denne udvikling , at du ikke længere behøver at vælge de "rigtige" aktive eller passive højttalere til
dit system. Valg af lydkilder og højttalere kan nu gøres helt på grund af lydkvaliteten eller æstetik,
med næsten enhver tænkelig kombination. Dette er virkelig en revolutionerende løsning med stort
potentiale!

Sound Heavenly. - E-mail: steve@soundsheavenly.com - Click her.  
.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 10:28
Hej Peter Pan,

Findes denne B&O connection Hub med 5.1 digital surround processor? Det lyder som et rigtig godt produkt da jeg meget gerne ville undgå en stor surround receiver.

Jeg har tidligere spurgt B&O i Kbh. De fortalte mig, at der kun var en connection Hub til Stereo. Dvs. man kunne tilsluttet f.eks. 2 fronthøjtalere. Hvis man også ønsker at tilføje en center-højtaler vil denne blot få stereo signalet ud ligesom til fronthøjtalerne. Jeg ved ikke om det vil give en mærkelig lydoplevelse men man mangler jo ligesom ellers noget lyd der kommer ud ved fjernsynet og ikke blot på fronthøjtalerne (som står et par meter fra TV'et)

Jeg har idag et par Beolab 9 højtalere og et Beovision 14. TV'et er jeg bestemt ikke tilfreds med da der kommer mange fejl (kan ikke Caste, netflix app virker ikke, App-problemer osv). B&O har endnu ikke kunnet få det til at virke.
Jeg overvejer derfor seriøst at skille mig af med dette BV14 og få et stort samsung TV i stedet.
Hvis jeg gør det kommer jeg dog til at mangle min centerhøjtaler som BV14 jo idag udgør.
Jeg ville derfor se om jeg kunne få fat i en Beolab 7.1 jeg kunne bruge som Center sammen med mine Beolab 9 som fronthøjtalere.
Er dog blot lidt betænkelig ved om lyden vil fungere rigtig ved den nuværende B&O connection Hub.

Måske har du et godt råd.


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 2930313233 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu