recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 62>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 11:04
Jeg kan godt se det ikke er det du spørger efter, men hvad med en Apple tv4 boks?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 11:54
Hej Hov
Vedrørende tilslutning af Beolab 7.1 som center højttaler med den eksisterende connection Hub,
vil det da være en udmærket idé da du der med også får lyden mere diregte fra dit tv. Se tegning.




Redigeret af Peter Pan - 22-April-2018 kl. 11:45
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 11:57
Hej Mefisto

Den nyeste model fra Apple er ATV 4 (Apple tv 4) Søg den på nettet. Thumbs Up
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:04
Mange tak for dit indput. Tror du det kommer til at fungere godt?

Syntes det vil være en fremragende idé hvis B&O laver den connection hub med surround du skriver om.
Beosystem 4 er jo et ældre system som både er meget stort, klodset, uden I/R og jo egentlig beregnet til deres ældre beovision 4 mv.

En ny Connection Hub med surround vil utvivlsom dække et behov så B&O også kan få solgt mange flere højtalere. Vil desuden være en god idé hvis den også kan sende trådløst til B&O's nyere trådløse højtalere.

Personligt tror jeg mere at B&O er bange for at deres salg af TV vil falde drastisk hvis man let kan bruge deres højtalere i surround opsætning uden deres TV. Det burde dog kunne opvejes af større højtaler salg.
Vel egentlig også lidt trist hvis deres TV også "kun" bliver solgt fordi man som højtaler-kunde er "tvunget" til deres TV uden diverse kreative gør-det-selv løsninger.

Håber virkelig at B&O tager dit gode råd til sig. :-)

Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Mefisto

Den nyeste model fra Apple er ATV 4 (Apple tv 4) Søg den på nettet. Thumbs Up

Ja. Det ved jeg da godt :-) Det var et forslag til HOV. Altså at bruge en atv 4 i stedet for at skifte TV til samsung. Nu er jeg ikke så meget inde i B&O så måske jeg har misforstået HOVs indlæg, men det forekom mig at den lå lige til højrebenet.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:15
Hej igen Hov - Vil lige bemærke at BeoSystem 4 benyttes i BV Avant/ BV 11 idag.
Du tænker nok på BeoSystem 3 eller 2.

Hvad skal sådan en 'B&O hub' så koste ? og skal den sende trådløst stereo signal til
trådløst til B&O-højtalere i link rummene. ?

Nu ved vi jo en trådløst (stereo) hub kan erhverves for 1.999 Kr. Så de er vel det.
Lægges dette ind i den B&O Connection hub med Digital 5.1 surround processor
jeg har foreslået, er prisen på den eksisterende B&O Connection hub 1.499 Kr.
Tager vi så bare prisen på en 7.1 surround receiver, 3.000 Kr. (jeg må ikke skrive
hvor den kan købes) bliver prisen Ca.6.498 Kr. + højttaler.
 
BeoSound Essence står til 6.290 Kr. Og endnu en gang er det noget B&O skal
flække sammen. Såeeee
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:15
Hej Peter,

Glemte lige at spørge dig om du ved hvem man evt. kan få til at lave et sådan kabel? Gerne i Kbh området.

Til Mefisto,
Ja, ved godt at ATV 4 kan løse noget ved Airplay og Apps. Dog vildt skuffende at BV14 ikke fungerer som det burde og smart-TV delen er mangelfuld. Også irriterende at man så skal ind via ATV hver gang når man nu har brugt i rigtig mange penge på TV'et.
Diverse fejl-meddelser på TV'et om at "......APP er lukket" vil det dog heller ikke løse.
Til top
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:22
Oprindeligt skrevet af Hov Hov skrev:

Hej Peter,

Glemte lige at spørge dig om du ved hvem man evt. kan få til at lave et sådan kabel? Gerne i Kbh området.

Til Mefisto,
Ja, ved godt at ATV 4 kan løse noget ved Airplay og Apps. Dog vildt skuffende at BV14 ikke fungerer som det burde og smart-TV delen er mangelfuld. Også irriterende at man så skal ind via ATV hver gang når man nu har brugt i rigtig mange penge på TV'et.
Diverse fejl-meddelser på TV'et om at "......APP er lukket" vil det dog heller ikke løse.

Hvis jeg skal være helt ærlig tror jeg at du får mere og bedre smart TV med atv end med de indbyggede apps i et samsung TV. Jeg er også ret sikker på at Apple vil supportere det i længere tid. Det var også bare et forslag Smile 
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:24
PS.
Mange tak for dit indput. Tror du det kommer til at fungere godt?

Ja bestemt, set i forhold til mulighederne med Connection Hub.
 
Lodning prøv her - http://www.bbdownload.dk/


Redigeret af Peter Pan - 12-December-2016 kl. 12:32
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:27
Hej igen Peter,
Mig bekendt er BV 11 er vel udgået af produktion nu og afløst af BV14.
Kan godt være det er indbygget som en del af BV14 og avant nu.

Hvis den BO connection hub med surround 5.1 du skriver om fandtes ville jeg gerne uden tvivl købe den. Også selvom den måske kostede op mod 10.000.
Fordelen ved denne vil også være at den fungere med alle IR-fjenbetjeninger (går ud fra at BeoSystem 4 kræver B&O fjenbetjening), den ville være lille om kompakt og nem at tilslutte.


Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:39
Hov Wink

Vi er nu inde på noget der høre til på en anden tråd. Jeg syntes du skulle lægge dit synspunkt om BV 14 ind her -

http://forum.recordere.dk/bo-interface-tips-tricks_topic4389.html
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:42
Hej Peter
Det kan du have ret i. Håber alligevel conenction hub med surround bliver til noget en dag.

Kendte du et sted man kan købe de kabler du foreslår?


Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3031323334 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu