recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 62>
Forfatter
Besked
Mefisto Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-August-2016
Status: Offline
Point: 1608
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mefisto Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:44
Undskyld jeg bliver ved medd at blande mig, jeg kan bare slet ikke forstå dig. Dit BV14 har allerede alt hvad du skal bruge (Dolby dekoder og center højttaler) på nær de omtalte apps som du kan få med en atv. Kan godt nok ikke få øje at en løsning med et Samsung TV, Beolab 7.1 og en stereo* connection hub skulle være bedre?
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2016 kl. 12:49
Oprindeligt skrevet af Hov Hov skrev:

Hej Peter
Det kan du have ret i. Håber alligevel conenction hub med surround bliver til noget en dag.

Kendte du et sted man kan købe de kabler du foreslår?



Hov
 
Men det er kun at lodde den grønne ledning af pin 5, og lodde den sammen
med brun ledning på pin 3.

Vil du ikke selv lodde så prøv her - https://bbuy.dk/da/ - de har også et elektronik værksted.
Og nok også den BeoLab 7-1 du søger til formålet. Så slår du to fluger med et smæk.


Redigeret af Peter Pan - 25-December-2016 kl. 21:13
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2016 kl. 10:23
Oprindeligt skrevet af Hov Hov skrev:


Jeg har idag et Beovision 14. TV'et er jeg bestemt ikke tilfreds med da der kommer mange fejl
(kan ikke Caste, netflix app virker ikke, App-problemer osv). B&O har endnu ikke kunnet få det til at virke.


Hov
 
Det siges, at der kommer en STOR opdatering til BeoVision 14 i uge 51. Vi får at se, hvad den gør.


Redigeret af Peter Pan - 25-December-2016 kl. 21:15
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Februar-2017 kl. 11:48
Yamaha WXC-50: En moderne MusicCast audio streamer med integreret Qobuz app i Hi-Res!
Denne WXC-50 standalone netværksafspiller er langt bredere, sammenlignet med den tidligere
high-end model, NP-S2000. WXC-50 tilbyder en række muligheder, da den er kompatibel
med MusicCast multi-room-systemet, der integrerer Qobuz i Hi-Res, og også med Airplay og
Bluetooth-forbindelser, samt en USB A-stik, der er lavet til Apple. - Læs mere.
 
____________________________________________________________________
 
AV-TRSDIN8:
Kablet er konstrueret med en intern 12 til 5 volts step-down for beskyttelse af B&O
højttalernes PowerLink port, der normalt er specificeret til max 5V (2,5V-5V i tændt
tilstand) og når man bruger et kabel uden intern step-down, vil man føde højttalerens
PowerLink port med 12 Volt, som den under normale forhold ikke har godt af og i
værste fald kan gå hen og brænde af. Dette adapter-kabel tager altså højde for de
problemer man har ved brug af 3. parts stereo eller surround udstyr der har en 12V
trigger til tænd/sluk af eksterne enheder sammen med B&O højttalere.
 
 
                                Streaming - Netradio - TV lyd - Audio til MasterLink rum. - Aktive BeoLab.



 

Se billeder - Click her. - Læs mere her. - PDF manual.
 
Beolab 11 subwoofer passer til dine aktive BeoLab 8000.
 
 
 
Med BeoLab 11 i opsætningen får man en mere detaljeret lyd – ikke kun i bassen, men også i mellemtone-
og diskantområdet – fordi den overtager gengivelsen af de laveste frekvenser på under 300 Hz. Det betyder,
at BL 8000 udelukkende skal håndtere de øvre basfrekvenser samt mellemtone- og diskantfrekvenserne.
Det samme gør BeoLab 2, men nogle mener den er lidt for dominerende.



Redigeret af Peter Pan - 29-Maj-2017 kl. 18:51
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2017 kl. 10:44


Optiske lysleder kabler er digitale, og findes også som optisk jack stik. De giver mulighed for
5.1 lyd, hvis du har højtalerne til det. Da kablerne er digitale behøver du heller ikke betale en
formue for dem, det vigtigste er afskærmningen. Hvis du bare skal bruge 2 meter behøver du
ikke at købe de dyre kabler. Kun hvis du skal have meget lange kabler, kan det betale sig
betale lidt mere for et godt kabel. Et Optisk kabel er sjældent over 10 meter, da optiske
kabler over 10 meter oftere mister forbindelsen. Enten går signalet igennem, eller også gør det
ikke, så enkelt er det. Et digitale optisk kabler farve ikke lyden. Bruger du det optiske stik til
et stereo-setup er lyden ukomprimeret. Det skal man vide, lyslederkabel understøtter 5.1 lyd,
men hvis du udnytter alle 6 lyd kanaler, bliver lyden komprimeret.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2017 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af pixiball pixiball skrev:

    
Ved ikke lige hvordan jeg skal begynde, men jeg har et par problemer i forbindelse med mit anlæg som
irriterer mig. Har Forskellige SONOS højtaler rundt i huset. 2 x Beolab 4000 højtaler forbundet via Line
til SONOS Connect (analog audio out). Problem: Når der afspilles musik via SONOS (f.eks. iPhone)
står en ene højtaler og "klikker" i relæet og en gang imellem kan man se at den grønne diode bliver rød.
Hvorfor og hvordan kan det løses?


Hej pixiball -

Fordi BL med LINE tilslutning styres af lydstyrken, og derfor slukker ved stille passager
da der jo ikke er lyd (det betyder den skal slukke.) HT relæerne kan justeres til at slukke
sener. Men med styring af et triggersignal via PowerLink virker de som i et B&O setup.

Du skal have et ægte B&O PowerLink signal.



Se hvordan på YouTube - Click her.
Husk så, du bare slukker på stikkontakten når dine aktive BeoLab ikke benyttes. På hver
højttaler skifter du den lille kontakt fra LINE IN til PowerLink R -L, når du tilslutter købe
kabler med trigger signal.  Click her og læs mere.
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-April-2017 kl. 10:18

 

Læs mere her.



Redigeret af Peter Pan - 21-April-2017 kl. 12:49
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2017 kl. 12:03
Hej Peter Pan
 
Ved du om jeg kan koble en non B&O Sub til mit Beosound 3000 med Beolab 8000 højtalere ?
Har prøvet B&O's egen SUB, men syntes ikke den er ret god.
Håber du eller anden kan besvare dette spørgsmål.

Mvh Steen Andreasen
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:14

Hej Steen

Som du ser på tegningen har du stadig en fri PL front udgang.
Har du ikke brug for den, spare du en PowerLink Y adapter,
og tilslutter adapterkablet til subwooferen der.

 

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2017 kl. 20:17
 
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Maj-2017 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

Hej Steen

Som du ser på tegningen har du stadig en fri PL front udgang.
Har du ikke brug for den, spare du en PowerLink Y adapter,
og tilslutter adapterkablet til subwooferen der.

 

Hej Peter
 
Takker for dit svar Smile
Så hvis jeg køber disse 2 stik http://www.av-connection.dk/?PNo=BO-PLSP-002B og  http://www.av-connection.dk/?PNo=07-045 Så skulle det kunne gøre det.
Således jeg forbinder min 2 stk. Beolab 8000 til den ene udgang på anlæget via adapter. Og så sætter subwoofer til den anden udgang via den anden adapter.
 
Men lige et spørgsmål mere. Er blevet fortalt hos min B&o butik. At hvis jeg ikke benytter deres sub. Så frigiver jeg ikke "Bas enhederne" i mine beolab til at spille mellemtone i stedet.
Er det rigtigt ? Tænker at denne opsætning så måske ikke er optimal ift. B&o´s egen sub. Som jeg jo rigtig gerne vil være foruden. Både pga. Pris samt lyd
 
Ser frrem til at høre fra dig
 
Mvh Steen
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Maj-2017 kl. 10:10
Ja, det er korrekt at du ikke får sub'en frigivet i BL8000 hvis du ikke benytter deres egen. Med Y-kablet, så spiller BL8000 som de har gjort hidtil og sub'en spiller som du indstiller den via crossover bagpå subwooferen.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3132333435 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu