recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 10:04

Netop Torben

@ Steen

Klart at B&O butikken forsøger at få dig til at handle B&O. Vælg en sub med indstillings muligheder.
Det betyder bare at sub'en ikke går ind og overtager de laveste frekvenser fra dine BeoLab 8000. Så prøv det. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 11:16

Takker for svar Torben og Peter Smile

Og lige et spørgsmål mere. Hvis jeg køber 3 stk. T-splitter. Og så sætter dem i mine højttalere. Ville jeg så både kunne bruge dem på min reciever og mit beosound. Uden at skulle skifte kabel hver gang i højttalere ?
Og jeg mener jo altså ikke. At jeg vil afspille lyd fra beosound og reciever på samme tid 😂😂😂

Redigeret af CrazyA - 04-Maj-2017 kl. 13:03
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2017 kl. 19:46

@ CrazyA

Fra din reciever sendes et LINE stereo signal ( Phono). Fra din BeoSound 3000 sendes det rigtige
pre-out PowerLink (8 polet DIN ) stereo signal.

Det vil betyde du på hver BeoLab 8000 skal sætte den lille omskifter kontakt til LINE når du vil
afspille fra din reciever. Og skifte kontakten til PowerLink, når signalet kommer fra BeoSound 3000.
Spørgsmålet er om du gider det.

Jeg vil ikke vejlede dig i køb af en subwoofer, det må du lytte dig til.
Men da sub'en modtager LINE IN signal fra begge afspiller, vil den følge med uanset hvad du vælger.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
CrazyA Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 26-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CrazyA Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2017 kl. 14:12
@Peter
Nej jeg har købt 2 adapter på et tidspunkt hos av-conection således jeg kan tilslutte mine beolab 8000 med powerlink kabler 😃 Og det virker fantastisk. Da jeg har trigger out på min reciever.
Men ville også bare gerne kunne bruge mit beosound. Da jeg syntes det er synd. At det bare hænger til pynt 😉
LG OLED65B6V TV
Samsung PS51D8005FU TV
DENON AVR-X3300W Reciever
Samsung H8900N Blu-Ray
Xbox One X, PS4 1Tb
Qnap TS-119, SONOS ZP90 Zoneplayer, SONOS BR100 Zonebridge, 2 x SONOS Play 1
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2017 kl. 13:58

@ CrazyA

Her kan du se om der skulle være noget der kan give dig en idé til at komme videre.

http://www.av-connection.com/?ML=2126



Redigeret af Peter Pan - 11-Maj-2017 kl. 13:59
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Maj-2017 kl. 11:13
Vær OBS på -


Til jer der sidder med aktive Beolab højttaler, UDEN LINE IN

er der denne mulighed for enkelt Sonos tilslutning. Tryk her.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 09:22
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2017 kl. 13:38
 


Redigeret af Peter Pan - 22-Maj-2017 kl. 11:54
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 18:43



Redigeret af Peter Pan - 01-Juni-2018 kl. 19:10
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Maj-2017 kl. 19:54

RCV3000 IR infrarød modtager, kan f.eks tilsluttes til BeoLab Transmitter 1.
Herefter kan et Samsung, LG eller Sony TV tilsluttes via et optisk kabel til Transmitter 1.
Nu kan du via fjernsynets egen fjernbetjening styre lydstyrken på de tilsluttede højttaler.
Aktive BeoLab højttaler tilsluttes på Transmitter 1 med Powerlink kabel.
Nyeste generasion af B&O højttaler kan modtage højttaler signalet trådløst.

Hovedtræk
RCV3000 - tilsluttes direkte til BeoLab Transmitter 1. via det medfølgende USB-kabel
RCV3000 - kræver ingen batterier for at fungere. Strømmen leveres direkte fra USB-interface
RCV3000 - indfanger IR-signalet fra de seneste generation af Samsung, LG og Sony
fjernbetjeninger. Spørg i din B&O butik om din fjernbetjening er understøttet af  IR- RCV3000.
RCV3000 - passerer på følgende volumen kommandoer til BeoLab Transmitter 1: Volumen op /
lydstyrke ned / mute / de-mute.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Juni-2017 kl. 15:54
Har du som jeg aktive Dynaudio Xeo 3 systemet, og går du fra ATV 3
med Optisk out, til Apple TV 4 kun med HDMI out. Se her -


______________




Redigeret af Peter Pan - 24-Juni-2018 kl. 10:44
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2017 kl. 11:43

Ønsker du digitale Radio signal, så se hvad jeg har samlet af anbefalinger.

                 

Internet-streaming via et trådløst netværk hjemme hos dig, giver idag den medste lydkvalitet.
Der er færre udfald over WiFi end via et teretisk antenne signal. Der kreves en DAC (digital
til analog converter) i dit setup, da det er et digital signal du modtager. Radio kanaler streames
så via en af de mange radio app der lægges på en Iphone/Android/ Tablet/ Computer.

Vælges iPhone benyttes "AirPlay" som sender trådløst til en Apple TV3 box, som har optisk
udgang. Vælges en Apple TV 4 findes kun en HDMI udgang, den krever en HDMI til analog
konverter. Du vælger altså den DAC der passer til dit valg. Den analog udgang tilsluttes det
audio setup du måtte have. Måske har det en indbygget DAC, så må du tage højde for det.
Appels system er meget driftsikkert.

  
Brug kun app med indbygget volumestyring.

Vælges Googles Chromcast-audio enhed, med kombineret 3,5mm Jack og Optisk spdif indgang
(samme indgang). Benyttes analog udgang via et kabel med 3,5mm Jack stik, så husk at sætte hak
ved 'fuldt dynamisk område' i opsætnings menuen. Chromcast-audio sender trådløst via "Casting".
Apps til Chromecast-audio support findes til både iOS og Android. Læs på pakken, og følg
anvisningen på opsætningen af Google Home-app'en.

En fordel ved "Casting" kontra "Apple AirPlay" er når du henter musik til Chromecas-audio, går
den direkte på nettet. Du sender altså ikke fra din mobile enhed. Denne kan slukkes, når du har
sat gang i afspilningen. Men alt efter dit setup, vil det i nogle tilfelde være nødvendig at styre lyd
styrken via din mobile enhed. Vælges Spotify-app'en er der et tydeligt ikon forneden, som du
klikker på. Herefter forbinder din Chromecast-audio sig til Spotify og afspiller det du har valgt.


Beolab 20 forbundet via Toslink.
Lonfred
Hej, jeg spekulerer på, om nogen her har tilsluttet et par Beolab 20 via Toslink ?
I så fald hvad er oplevelsen ? Kan lydstyrken justeres fra IOS-enheden?
Hvad med lydkvalitet? Vil Toslink-forbindelsen sætte højttalerne i standby, når
de ikke bruges, og tænde når de skal bruges ?
 
elefant
Jeg bruger Google Cast-enhed i stedet for en AE - og ja, højttalerne tænder og
slukker i takt med at kilden begynder at afspille eller stoppe afspilningen.
Volumen er justerbar fra iPhone, men du må holder lydstyrken ret "lavt".
Kvaliteten er god.
 
Lonfred
Har lige modtaget to Beolab 20 i dag og har tilsluttet dem via WISA til en Beolab
Transmitter 1, der er forbundet til en Google Cast via Toslink. Fungerer rigtig godt
både med Spotify og Deezer, og med Deezer får jeg også tone kontrol.
HER.




___________________________________________________________

_________________________________________________________________ 
 
Benyttes en Computer lægger man app's ind til de stream tjenester man ønsker. Du kan også lave
direkte genveje til radio stationer i Windows Media Player. F.eks sender DR kanalerne i 192 K
bit/sekund. Der findes også Radio stationer der sender i 320 K bit/sekund. For bedre lydkvalit er
det en fordel at bruge en USB/ Analog DAC mellem computerens USB tilslutning, og dit audio setup.



Redigeret af Peter Pan - 01-Juni-2018 kl. 19:12
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3233343536 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu