recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Råd for tilslutning af aktive højttaler.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Råd for tilslutning af aktive højttaler.

 Besvar Besvar Side  <1 7891011 62>
Forfatter
Besked
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-September-2012 kl. 23:47
 
Hej akawa

Går du på side 29 her -   B&O Network Link Infrastructure.

kan du se hvad der findes lige nu, og RJ45 -> Phono stereo findes ennu ikke.

Så du må finde en der kan lave denne adapter til dig.

Og så krysser vi finger for at den virker, men det tror jeg.

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 581
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 09:46
Ja
Må tilslutte mig roserne, det er godt nok et flot stykke arbejde du har lavet/laver her.. Selvom jeg ikke er B&O mand Embarrassed 
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Denon 4311 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
akawa Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2006
Status: Offline
Point: 96
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér akawa Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 09:54
Hej Peter

Tak for dit svar og tegning.

Mht. til mit setup kan jeg nøjes med 1 eller skal jeg bruge 2 stk af disse stik?

Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-September-2012 kl. 16:10
 
Tak Therock
______________

akawa

Så længe det er et stereo setup, vil du kunne sætte en eller to Phono Y adapter i AUX IN L-R
bøsning på din XTZ A-800. Hvis din XTZ sub kun kan tage et Phono in stik, behøver du kun
en Phono Y adapter i venstre kanal, for at hente lydsignal til din sub.

Ønsker du lydsignal fra V1's SUB out, skal du bruge 2 adapter kabler.
 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2012 kl. 21:16
Hej Peter Pan

Er meget imponeret over din viden om tilslutning af B&O højtalere til non B&O Tv

Personligt ville jeg gerne have B&O både på lyd og billed siden hvilket jeg også har idag. Desværre er min BV7-32 ved at være forældet og desuden alt for lille.
Udviklingen inden for TV går imodsætning til højtalere meget stærkt, hvilket i mine øjne gør det for dyrt at have B&O som TV, mens der er mere "fornuft" i det på lyd siden.
Højtalere skifter man jo normalt ikke så ofte som TV, slet ikke efter at fladskærme jo nærmest er forældede efter 2-3 år

Jeg står så også nu og skal skifte mit gamle Beovsion 7-32 ud med et nyt men vil gerne beholde min B&O højtalere.
Jeg har læst mange af dine indlæg herom, hvilke er rigtig gode.

Jeg tænke blot på om der ikke er en eller anden som har udviklet en enkelt komplet surround receiver man kan tilslutte sit non-B&O tv til og sine B&O højtalere. Tænkte lidt på en række udgange på receiveren der var lidt som udgangene på Beovision 7 - altså med DIN stik. Det ville jo gøre det utrolig let at installere uden specielle kabler, trigger og andre avancerede løsninger.

Det er kan selvfølgelig godt være den ikke findes, men Jeg er ret overbevist om at der er mange som har samme tanker som mig, så hvis der findes en kyndig tekniker derude var det måske en ide at få bygget receiveren og få den på markedet. Tror bestemt det vil blive et godt sælgerne produkt
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 07:54
Du får ikke DIN stik, men der findes flere forstærkere med RCA terminaler til pre-out samt udgang for triggersignal. Du skal dog selv lave kablerne til disse, så de kan forbindes til Powerlink. Prøv at kigge her:
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=7820&PN=1

Én receiver kunne være den her:
http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/receiver/denon_avr-2313_surround-receiver.htm

Redigeret af Yakken - 23-September-2012 kl. 07:59
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 10:21
 
Hej Hov

Den DENON AVR-2313 surround receiver Yakken linker til har 7.2-kanals pre-out, som
er de udgange hvor lydstyrken kan styre til dine BeoLab højttaler med Denon's fjernbetjening.
Har dine højttaler en LINE IN Phono stikdåse, tilslutter du hver højttalerne med et Phono til
Phono kabel. På højttaleren sætter indgangsvælgeren i LINE indstilling.

Lyden udgangen fra dit kommende TV, vil nok være digital coaxial eller optisk s/pdif udgange,
som Denon's D/A-konverter skal konverteret til pre-out, som analog lydsignal før det sendes
til dine B&O højttalerne.

 
Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 10:45
Oprindeligt skrevet af Peter Pan Peter Pan skrev:

 

Hej Hov

Lyden udgangen fra dit kommende TV, vil nok være digital coaxial eller optisk s/pdif udgange,
som Denon's D/A-konverter skal konverteret til pre-out, som analog lydsignal før det sendes
til dine B&O højttalerne.


 


Da det nu er et nyt tv, så skal han nu nok bare bruge et HDMI kabel og så slå ARC til. Det mindsker mængden af kabler. Alle andre enheder som blu-ray afspillere, konsoller etc. skal så også bare slås til forstærkeren. Så fordeler forstærkeren jo selv billed og lyd.
Til top
Peter Pan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8212
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter Pan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 13:05

Nagash

Lyder som en god ide. Thumbs Up

Mvh. Peter Pan.-Se link-Råd-for-BL-tilslutning.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2012 kl. 13:29
Men det kræver selvfølgelig at både tv, forstærker og så hut jeg visker, også at HDMI kablet understøtter ARC.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 11:04
"Du får ikke DIN stik, men der findes flere forstærkere med RCA terminaler til pre-out samt udgang for triggersignal. Du skal dog selv lave kablerne til disse, så de kan forbindes til Powerlink".
 
 
Findes der ingen butikker hvor man kan købe færdige kabler? Jeg har ikke selv forstand på at lodde kabler mv.
Til top
Hov Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 22-September-2012
Sted: Virum
Status: Offline
Point: 23
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2012 kl. 11:16
Hej igen,
Glemte lige at fortælle
Ja jeg har et par ældre Beolab 8000 højtalere med Line In som jeg kan tilslutte. Havde umiddelbart tænkt at ville købe en brugt beolab 4000 eller beolab 3 som centerhøjtaler.
Har også tænkt at jeg på sigt vil flytte mine beolab 8000 om til baghøjtalere og måske investere i et par brugte beolab 9 eller 5 som fronthøjtalere. Så vidt jeg ved har disse ikke Phono-ingang men kun DIN stik.
 
Og lige et andet spørgsmål:
Når man hører musik via surround receiveren. Slår den så automatisk center- og baghøjtalere fra så man kun får musik ud af sine fronthøjtalere (stereo)?
 
Og tusind tak for jeres svar selvfølgelig.Smile
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 7891011 62>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu