|
Boxer successhistorie |
Besvar | Side 123 5> |
Forfatter | ||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 04-Maj-2010 kl. 09:20 |
|
Wuuuuhu... så lykkedes det endeligt! Nu kører mit Windows 7 Media Center med Boxer. Det har kostet blod, sved og tårer, så jeg vil lige komme med tips så andre ikke skal igennem det samme. Først lige en kommentar til 2 programmer: Mange anbefaler man køber og sætter TVSource op for at kunne se de krypterede kanaler i Windows Media Center. Det er ikke nødvendigt. Programmet bliver nævnt af mange som et alternativ til Windows Media Center. Det er også et super program med masser af gode funktioner og udvidelser. Men det er alt andet en brugervenligt. Jeg får ihvertfald aldrig fruen til at bruge det Her er hvad jeg har sat op for at se Boxer med Windows Media Center: Windows 7 Home Premium 32 bit. Rigtig mange af de problemer jeg har haft med at få TV tunere til at virke er fordi jeg havde installeret en 64 bit version. Lad være med det - brug en 32 bit version. Hauppauge WinTV-NOVA-T PCI Grunden til jeg valgte denne er fordi jeg helst undgå en USB tuner. Samtidigt er det vigtigt den også kan kommunikere med WinTV-CI (se listen her...). Hauppauge WinTV-CI Skal bruges til at få dekrypteret Boxer kanalerne. Hauppauge har KUN en 32 bit driver, og der er lange udsigter til de frigiver en 64 bit version. Se evt. tråden her... Mit setup er installeret således:
Andre noter: Kvaliteten af Boxer er ikke den bedste, og den bliver faktisk en smule ringere i Windows Media Center. Har også en TerraTec H7, som jeg snarest skal have testet om virker med 32 bit Windows.
|
||
fltk
Platin medlem Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10452 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
DVBLink TVSource er kun nødvendig, hvis det er et DVB-C signal man modtager.
Flemming
|
||
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
||
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Godt kæmpet og tillykke med sejren!
|
||
avh
Guld medlem Oprettet: 29-Juli-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2891 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
TVsource er også nødvendig, hvis man skal modtage kodet kanaler som BOXER.. Med hensyn til brugervenlig, tror jeg det tit har noget at gøre med hvilket program man kender..
Har kun kørt med 2 systemer. 1) showshifter i den analoge tid, som virkede udmærket. 2) dvbviewer, overgang til det dette system her i huset gik let, fordi det reelt betød forbedret faciliteter, f.eks. total valgfrihed ved optagelse af kanaler inden for et MUX.
3) forsøgte 7MC, men det viste sig at den manglende flexibilitet, selv med 2 tuner, blev en stopklods... (og fordi brugerinterfacet til dvbviewer var kendt)
Det var flot at få det til at virke... Hvis man skal opbygge et sytem, så man se programmer fremfor kanaler, mener jeg det kræver flere tunere (og som TV-et er monitor). Netop med BOXER synes jeg ikke deres i multiroom løsning er pengene værd, bare for at kunne udnytte det i en HTPC. Faciliteten er til rådighed i deres settpbokse, og med kun et smart-card... Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 10:34 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Næh, det er det jo åbenbart ikke
Jeg mener nu også at DVBViewer halter langt efter MP, og 7MC i brugervenlighed. Til gengæld slår den jo 7MC med adskillige længder, når det gælder de tekniske muligheder.
|
||
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
|
Ja så er der noget jeg har misforstået, de hauppauge driver til win-ci, kan øjensynlig klare arbejdet, så man ikke behøver tv-source.
Men det må være afhængigt af hvike TV-kort man anvender... (f.eks. terratec og technotrend må kræve tv-source) Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 11:09 |
||
DVBviewer, Technotrend DVB-S2, Technotrend CT2-4500 DVB-T2, TeVii s470 DVB-S2, Anysee T2C DVB-T2
|
||
Kandersen
Platin medlem Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Schyyy.. du må ikke sige sådan noget herinde. Der er folk der læser med, for hvem 64bit aldrig kan blive et problem. (Blot en sidebemærkning, som ikke er værd at debattere her. Alternativ findes der et par tråde en del uger tilbage, som kan være underholdende nok, hvis man er til den slags.)
Når du siger kvaliteten ikke er den bedste, hvad sammenligner du så med? |
||
Bruger udmeldt 38
-- Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg ser ikke problemet! Vi har tidligere haft debatten - ja - men det er sådanne ting man undersøger inden, og så fravælger man selvfølge Hauppaugen...
M.v.h.
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har tidligere haft digital tv fra ProFiber, som stod knivskarpt. Boxers signal ligner noget der er komprimeret alt for hårdt. Nogle kanaler ligner ligefrem et analogt signal. DR HD ser selvfølgelig kanon ud, men jeg må indrømme jeg er skuffet over Boxers kvalitet på de andre kanaler. Mit antennesignal er stabilt uden fejl. Sammenligner jeg kvaliteten mellem TV og Media Center kan jeg se tydeligt forskel på kvaliteten. Jeg ved ikke helt om det er Hauppauge eller MCE der forringer kvaliteten. |
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Hauppauges WinTV-CI har et MCE plugin, der gør jeg kan undvære TVSource. Så du har helt ret... det kommer an på hvilken løsning man vælger.
|
||
avh
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg mener ikke, TV-kortet kan ikke forringe kvaliteten, medmindre der modtages med betydelig fejl-rate...
Det er grafik-kortet, der billedebehandler og efterfulgt at TV-et billedebehandling, hvis mediacenter er opsat til standard HDTV-opløsning.
(mediacenter har nogle konfigureringslmuligheder af billedet er de udnyttet?).
Det skal holdes op med TV-et præsentation af signalet...
Hvordan fremstår dit boxer-signal i forfold til de mpeg2 encoded kanaler DR1, dr2 og DR-K (mepg4 encoded)??
Jeg kan nemlig ikke se at BOXER's mpeg4 encoded signal med en den lavere bitrate kan være meget anderledes en mepg2 encoded med en højre bitrate.. (Jeg kan ikke i mit setup se nævneværdige kvalitetsforskelle (boxer og f.eks. dr1) Redigeret af avh - 04-Maj-2010 kl. 12:39 |
||
|
||
Guests
Gæst |
Funktioner
Tak(0)
|
|
Jeg har faktisk ikke prøvet at justere billedet. Det vil jeg prøve i aften. Tak for tippet
MUX 1 + 2 står en smule bedre end resten af kanalerne. Måske er det bare mig, men jeg synes faktisk ikke engang DR kanalerne står specielt godt. Der er intet i vejen med dit udstyr, fejlen ilgger i udsendelsen af signalet, der er ikke plads nok til en anstændig bitrate, der er for mange kanaler i de MUX der er rådighed over, så selv om der bruges MPEG4 er det ikke nok med en bitrate på lige under 2 Mbit/sec. Kvaliteten er lidt bedre på MUX1 og 2 (DigiTV) end den er på MUX 3-5 (Boxer). |
||
Besvar | Side 123 5> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |