recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Plasma TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TEST: Billedkvalitet på TH-P50VT20E
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTEST: Billedkvalitet på TH-P50VT20E

 Besvar Besvar Side  <1234 14>
Forfatter
Besked Baglæns sortering
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 11:07
Oprindeligt skrevet af baekgaard baekgaard skrev:

Tjae, burn in og retention er stadig et problem for pana, ihvertfald sidste generation, mit V10 er til rep for anden gang, det har nu været væk i 3 uger.....
til sidst var det så slemt, at der kommer skygger fra underteksterne efter 20 min, sindsygt belastende.


Kan huske det var sådan på mit PX70. Det var meget belastende i længden at kigge på.
Til top
baekgaard Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Maj-2010 kl. 10:34
Tjae, burn in og retention er stadig et problem for pana, ihvertfald sidste generation, mit V10 er til rep for anden gang, det har nu været væk i 3 uger.....
til sidst var det så slemt, at der kommer skygger fra underteksterne efter 20 min, sindsygt belastende.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 19:49
xcardman er det en funktion med de 3 timer alle eller de fleste plasma skærme har? må inderømme i får mig til at overveje plasma igen men venter dog lige og ser hvordan samsung c7705 plasma performer for den er lidt kønnereSmile
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Energyzhig Energyzhig skrev:

Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

og nej det behøver ikke lige være vt20 men også andre nyere plasma skærme.
Som tidligere skrevet, så har jeg ingen problemer med Pioneer 5090H ... Bliver brugt en del til konsol, og er sovet fra mange gange ... Det skal dog siges, at jeg bruger lysstyret grå sider når jeg ser 4/3 og jeg har aktiveret en funktion, som lader det slukke 3 timer efter, det sidst har været betjent (sparer også lidt strøm). Better safe than sorry ... Jeg har aldrig haft problemer og det har kørt sådan i 1-1,5 år.
der hvor jeg har set problemet er nemlig, hvor man selv slået sikkerhed fra uden grund
lidt sjovt at hører om burn in
kender ikke nogen selv og har haft to
px80 ingen burn in(selv med htpc)
pioneer
skulle man så vælge et lcd tv pågrund af hvad andre skriver.
hvis jeg godt kunne lide et billede fra et lcd tv, så havde jeg købt det.
så det er da godt der stadig er nogen som prøver at lave et tv uden motionsystemer og andet godt.
som der netop ikke påvirker ens kildemateriale





Redigeret af xcardman - 16-Maj-2010 kl. 17:10
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 17:01
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

og nej det behøver ikke lige være vt20 men også andre nyere plasma skærme.
Som tidligere skrevet, så har jeg ingen problemer med Pioneer 5090H ... Bliver brugt en del til konsol, og er sovet fra mange gange ... Det skal dog siges, at jeg bruger lysstyret grå sider når jeg ser 4/3 og jeg har aktiveret en funktion, som lader det slukke 3 timer efter, det sidst har været betjent (sparer også lidt strøm). Better safe than sorry ... Jeg har aldrig haft problemer og det har kørt sådan i 1-1,5 år.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:59
og nej det behøver ikke lige være vt20 men også andre nyere plasma skærme.
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:58
nej spørger om hvad i har af erfaringer om det kan ?
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

godt spørgsmål de skriver bare at 2010 modeller stadig har chance for burn-in men i mener altså at 2010 plasma modeller som eks. vt20 sagtens kan klare 8-12 timer helt stillestående ting som et logo og sorte kanter ?
Mener du, det ikke kan ? ...
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

godt spørgsmål de skriver bare at 2010 modeller stadig har chance for burn-in men i mener altså at 2010 plasma modeller som eks. vt20 sagtens kan klare 8-12 timer helt stillestående ting som et logo og sorte kanter ?
 
Ingen tvivl om at teknologien bliver mere robust mht burn-in . Tvivler dog på at nogle endnu har prøvet at fryse et billede i 8-12 timer på et PanaVT20 .  
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
Shooter DK Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 13:43
godt spørgsmål de skriver bare at 2010 modeller stadig har chance for burn-in men i mener altså at 2010 plasma modeller som eks. vt20 sagtens kan klare 8-12 timer helt stillestående ting som et logo og sorte kanter ?
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:55
Mht. artiklen du linker til. Har Flatpanels testet VT20 endnu ?
Til top
Energyzhig Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2010 kl. 12:51
Oprindeligt skrevet af Shooter DK Shooter DK skrev:

en af mine venner havde en 42 tommer LG plasma fra 2008 eller 2009 mener det var en ps6000 eller sådan noget kan ikke helt huske det og han havde sorte plamager over det hele på skærmen om det så er retention eller burn-in ved jeg ikke men umildbart tror jeg nemlig det var burn-in eftersom det ikke så ud til at forsvinde. en anden grund til at jeg måske fejlagtigt skal jeg ikke kunne sige men har fravalgt plasma er fordi at flatpanels som er en hjemmeside jeg personligt finder meget proffesionel siger man skal holde sig væk fra plasma hvis man skal bruge sin skærm til konsol/HPTC så derfor vælger jeg at tro på det prøver lige at finde et link.
 
LG's PS6000 kan man kun få i 50", så det har nok været PQ6000 eller PQ3000, som er de eneste 42" fra sidste år. Det var LG's HD ready entry modeller, og kan nu begge købes for 3999kr. Du har angivligt set nogle sorte plamager, som du ikke ved hvad er.
Ud fra det, sammen med brudstykker fra, hvad du har læst rundt omkring om plasma, tolker du, at panasonics 2010 topmodel til 4X prisen ikke kan bruges til konsol. Jeg har ikke prøvet skærmen, og har ingen intentioner om at købe den, men synes du kommer med udsagn på et meget spinkelt grundlag.
Jeg siger ikke at du ikke kan have ret, du aner bare ikke hvad du snakker om.Wink
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu