Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
TommyBoy
Guld medlem
Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
|
Emne: Mit Hjørne :-) Sendt: 12-Maj-2010 kl. 01:52 |
lidt billeder hjemme fra hjørnet.
billeder er taget med blitz, derfor er der lidt sjove reflektioner.
Lidt update: Nye Højtalere SA Mantra 60, denne gang i den rigtige farve.
Samt nyt møbel i glas, købt hos Dans TV amager.
Her er billedet taget i midten af sofaen
Lidt film posters, originale us format 70 x 100 cm, for at sætte bio stemningen.
BlueRay er fra LG BD390 og den virker fantastisk, men kræver et "tænke" delay på 20-30 sek
ved opstart af en BRD ! (PS langt hurtigere end oppo)
men ikke noget startup delay på en DVD eller andre medie typer.. ARGH...
Receiveren er Denon AVR-1907 og ja den har lige en kende for lidt effekt i stereo mode
men ellers helt perfekt til film, dog er dens surround instillingsmuligheder lidt i underkanten,
men den var billig :-)
Update: ny projektor AE4000 og Lissau True color ISF Plano fastramme 200cm bredt billede.
På ønske listen er LYS grej (lidt gejl), mere om dette senere.
og måske også en bedre forstærker.
I anledning af julen, har jeg vel ret til nye forstærkere
Fedt med EL varme.. 550 Watt i tomgang :-) og så er de endda flotte også.
se også om mit DMX lys projekt
Redigeret af TommyBoy - 09-August-2010 kl. 10:45
|
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4 Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
|
|
PhDream
Guld medlem
Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 06:07 |
Har man overhovedet tid til at se film, når der er 5 børn i huset?
Du er selv inde på det - kabelbakker vil gøre underværker, især mht. de små pilfingre.
|
|
Nikodk
Guld medlem
Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Point: 1836
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 06:25 |
Det er dem med mange børn der fortjener en ordentlig hjemmebio, for de har sjældent tid at komme afsted til en rigtig bio.
|
|
ghost-the-man
Guld medlem
Oprettet: 26-Oktober-2007
Sted: DK (nordøstfyn)
Point: 1647
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 07:53 |
Nej,det er måske ikke det største bio man har set,men hvad gør det når det bare virker som det skal,de sutter/fødder du har under centeren er de selvgjort? bruger selv afkoblingsfødder til min center,Uha 5 børn er = mange pilfinger.
|
|
|
hamse
Bruger
Oprettet: 03-Juli-2007
Point: 198
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 10:12 |
Ser sgu fint ud. Vil selvfølgelig give et godt løft med nyt møbel og nogle kabelbakker. Men ellers
|
Samsung M86
Anthem MRX-500
XTZ 99.36
XTZ 99.25
Jamo E6 Sur
XTZ 99W12.16
Yousee Hd-box
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 10:52 |
>Det er dem med mange børn der fortjener en ordentlig hjemmebio,
>for de har sjældent tid at komme afsted til en rigtig bio.
NETOP !! vi har ikke nogen der kan passe dem og kommer derfor aldrig ud, man vi elsker film, og lejer og køber og bytter os til alt vi kan.
Ja der kommer et nyt møbel og kabel bakker, men pga at jeg flytter meget rundt og bytter grej
vildt meget for tiden, har jeg ikke orket at gøre noget ved dette, man ser det ikke når lyset er slukket og filmen køre :-)
De fødder under centeren er bare nogle stykker alu der er drejet af i passende længde
sådan at centeren kommer tættere på billedet, har jo drejebænk og fræser mv på jobbet :-) den står bare løst oven på dem, pga vægten er der ingen fare for at den falder ned,
så meget piller de dog ikke.
Jeg har i øvrigt harft de små smarte klæbe holdere på væggen til at holde ledninger pæne lige,
det virker godt så længe ingen piller, så det er opgivet for nu...
nogen har bestemt at jeg ikke må have helt lige og pæne ledninger.
Redigeret af TommyBoy - 12-Maj-2010 kl. 10:55
|
|
Bruger udmeldt 43
--
Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:16 |
Jeg synes det er et rigtigt fint hjørne du har. Har også selv en meget lille væg og har helt opgivet PJ løsningen. Men kan se at det har ikke bremset dig. Hvor stort er lærredet egentlig?
Enig i at lidt "ledningsfiduser" ville hjælpe, men ellers ser det jo tilforladeligt ud.
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:24 |
Væggen er faktisk ikke så lille, ok alt er relativt, jeg må indrømme at hvis man kun har set billederne
kan man godt tro at det er lille, billedet er 100" diagonalt, men jeg måler det lige igen
senere,
bagerst står en sofa samt baghøjtalere er sat op helt ude i vindueskammen
for at få så meget afstand som muligt, man sidder 3.7m fra centeren til midt i sofaen
kan jeg huske fra kalibringen :-)
Redigeret af TommyBoy - 13-Maj-2010 kl. 12:45
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 12-Maj-2010 kl. 11:27 |
Ja 100" ville jeg nok aldrig ha' gættet på. Der kan man se hvor meget billeder snyder.
|
|
TommyBoy
Guld medlem
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 12:45 |
fik endelig taget mig samme til at måle billede størrelsen
bredden 199 cm
højden 146 cm (man bruger kun hele højden i 4:3 mode, dvs ved gamle fil)
diagonalt 246 cm (dvs 96 tommer.. sorry så er det jo ikke en rigtig hjemmebio, æv)
hvis billedet skal være størrer skal højtalere være mindre, og det kan der ikke være tale om,
de billige dali højtalere gør det faktisk forbløffende godt, specialt sammenlignet med prisen.
|
|
Bruger udmeldt 43
--
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 12:58 |
Joh det er det da! Hvad så med min væg på 1½ m bredde. Der er max plads til 60", men har "kun" 50"
Men ved skiftet til et fullHD TV regner jeg med at rykke tættere på ved film kigning, så der blir' fornemmelsen af et større billedfelt.
|
|
Slettet_120331
--
Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
|
Sendt: 13-Maj-2010 kl. 15:09 |
Problemet er så bare at når man har tid til at se film så sover alle børnene så kan man ikke få lov at skrue op alligevel :) Så hvis du nu køber 2 sæt høretelefoner så kan du få et større lærred!
|
|