recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Navigation og CarFi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatere kort på SD kort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdatere kort på SD kort

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatere kort på SD kort
    Sendt: 17-Maj-2010 kl. 22:12
Jeg opdaterede forleden mit Europakort på min Garmin GPS. Jeg vidste på forhånd, at hele kortet ikke kunne være på den indbyggede hukommelse i GPSen, og jeg havde derfor købt et 4 GB SD kort og sat i GPSen. Efter at have downloadet opdateringen fik jeg imidlertid ikke noget valg om, hvor opdateringen skulle installeres, det var kun muligt på den indbyggede hukommelse. Jeg måtte derfor fravælge nogle lande for at opdateringen kunne være der.
Er det virkelig rigtigt, at man ikke kan installere på et SD kort, for hvad kan sådan et ellers bruges til i en GPS?
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 08:32
Min garmin kan afspille musik fra SD kortet.
 
Et lille tip hvis det kniber med pladsen internt - Du kan slette de sprog du ikke bruger (altså den talte instruktion) de ligger som filer i en mappe på GPS'en (har ikke lige min GPS her) - Det gav så vidt jeg husker i omegnen af 300mb ekstra plads på min.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 12:08
Og så kan jeg da lige tilføje, at man godt kan køre kort fra SD kort, men hvorfor din fejler ved jeg ikke.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Og så kan jeg da lige tilføje, at man godt kan køre kort fra SD kort, men hvorfor din fejler ved jeg ikke.
 
Og hvordan gør man så når man skal installere på et SD kort???
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 14:13
Jeg ved det ikke, da jeg ikke opdatere mine kort med Garmin software (og så snakker jeg ikke mere om det) - Men hvis IMG filen som kortet ligger i flyttes til et SD kort (og ligger i en mappe som hedder Garmin) så virker det.
 
Bedste bud er vel at kontakte Garmin, fordi det kan lade sig gøre.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 14:48
På min garmin af ældre dato   kopirer jeg img filen over på SD kortet  og inde i garmin menu'en  marker jeg at den skal bruge SD kortet

Men som Kasper skriver skal den ligge i folder der hedder garmin
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juni-2010 kl. 23:45
[QUOTE=Kasper_J Men hvis IMG filen som kortet ligger i flyttes til et SD kort (og ligger i en mappe som hedder Garmin) så virker det.
 
/QUOTE]
 
Der er blot 2 problemer. Den fil jeg har downloaded er ikke en .img fil, men en .exe fil. Desuden fylder den 3,66 GB og det  4 GB SD kort jeg har købt, rummer i virkeligheden kun 3,5 GB.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:12
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

 
Der er blot 2 problemer. Den fil jeg har downloaded er ikke en .img fil, men en .exe fil. Desuden fylder den 3,66 GB og det  4 GB SD kort jeg har købt, rummer i virkeligheden kun 3,5 GB.
 
 
 
Exe filen er med sikkerhed ikke kortet, men noget der skal installeres på en eller anden måde, hvad gør du med den? Er det igennem MapSource?
 
- 3.5gb passer meget godt med et 4gb kort, men det bør ikke blive et problem - Mit fulde europakort fylder lige knap 2gb når det ligger installeret på GPS'en.
 
 
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:40
Når jeg klikker på exe filen bliver jeg bedt om at tilslutte min GPS til computeren, og herfra sker installationen så. Jeg får ikke nogen valgmulighed for at installere på enten SD kort eller GPS'ens indbyggede hukommelse. Jeg får kun den meddelelse, at den indbyggede hukommelse ikke er tilstrækkelig til at installere det hele, hvorfor jeg må fravælge nogle lande.
 
Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:54
OK, du kan starte med at slette overflødige filer på din GPS og se om det bliver nok. Frit fra hukommelsen:
 
I roden på drevet ligger en PDF manual, den kan fjernes.
 
I Mappen MP3 ligger nogle sange, de kan slettes
 
På nogle GPS'er er der nogle smagsprøver på lydbøger - de kan slettes, mener at mappen hedder "Audible".
 
I Garmin mappen er der 5-7 mapper, jeg må indrømme at jeg ikke kan huske hvad de hedder helt præcist, men jeg skal prøve:
 
Der er en der hedder "Help" eller noget i den stil - her kan du slette alle sprog du ikke bruger.
 
Der er en mappe med lyd filer til "stemmen" i GPS'en - Igen kan du slette dem du ikke bruger (slettes alt andet end dansk er der vist 3-400mb at hente).
 
Enkelte gange er jeg blevet nød til at slette et af bil ikonerne, f.eks. den som hedder "Euro" (de ligger også i en mappe som jeg har glemt hvad hedder) - Det giver en lille mb, det hele tæller:D
 
Får du ryddet ud i det bør der være plads - Det er ikke sikkert, at den kan finde ud af at overskrive dit gamle kort, så hvis den stadig brokker sig, kan du prøve at kopiere (IKKE SLETTE) dit gamle kort over på PC'en, og så slette den fra GPS'en når det er kopieret (du kan altid bare kopiere det tilbage igen) og så  - Filen som skal kopieres hedder: gmapsupp.img
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 08:58
Nu nævner du ikke hvilken model du har. Jeg ved at min gamle Garmin ikke understøtter SDHC kort, men kun SD kort. SD kort kan ifølge standarden kun være på maks. 2 Gb. Der er nogle få på 4 Gb (hvordan ved jeg ikke, men de følger ikke standarden). Men ellers så plejer et 4 Gb kort at være et SDHC kort.
 
Så undersøg hvad det er for et kort og om din Garmin overhoved kan læse det. SD og SDHC er 2 forskellige standarder.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juni-2010 kl. 09:02
Har brugt et 4gb kort fra Aldi i en ældre Garmin - Der kom dog ikke mere end knap 2gb på kortet men det burde vel ikke have noget at sige.

Redigeret af Kasper_J - 29-Juni-2010 kl. 09:02
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu