|
Min htpc verden |
Besvar |
Forfatter | |
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Emne: Min htpc verden Sendt: 18-Maj-2010 kl. 15:04 |
Så blev det min tur til at beskrive mit setup. Det ændrer sig dog hele tiden, så her er et status "billede".
Jeg bruger næsten udelukkende mit setup til optagelse og forskudt visning af tv. Dog bruger vi det også en smule til musik.
PVR-delen består af 2 DVB-T tunere indbygget i serveren, en Dreambox som (også) fungerer som netværkstuner, FireDTV S/S2, en Hauppauge 930C usb tuner, samt 3 virtuelle tunere til DVB-IPTV fra Galten Elværk(nu Waoo )
Musik-delen består af itunes installeret på diverse Mediecenter pc'ere samt en Ipod Touch + Iphone til fjernstyringen af itunes. Virker helt perfekt - regner dog med at xbmc erstatter itunes...
En oversigt :
Mediecenter klient / server (Stuen) :
Hardware :
Acer Idea 500
Dreambox 800 HD (netværkstuner samt kortholder for Viasat)
FireDTV S/S2
Hauppauge 930C usb tuner
MCE Remote
Software :
Win7 Ultimate
Mediaportal TVServer / Klient (1.1 RC2)
Acamd plugin - bruges til dekryptering af Viasat
DVBLink for Dreambox
iTunes (til musikdelen)
Mediecenter klient (TV-stue) :
Hardware : Mac Mini
MCE Remote
Software :
Win7 Ultimate
Mediaportal Klient
Mediecenter klient (Køkken) :
Hardware : Acer Revo 3600
Software :
Win7 Ultimate
Mediaportal Klient
iTunes (til musikdelen) Redigeret af confused - 18-Maj-2010 kl. 15:10 |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Patriarken
Guld medlem Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 15:12 |
Flot setup
Redigeret af Patriarken - 18-Maj-2010 kl. 15:34 |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
MCenterFreak
Guld medlem Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 15:27 |
Edit: Forkert tråd, skulle være efter Patriarkens Økosystem
Redigeret af MCenterFreak - 18-Maj-2010 kl. 15:57 |
|
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
|
strandvasker
Guld medlem Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2404 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 18:27 |
Damn du har mange tunere..
|
|
Bschmidt
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 20:03 |
Skal vi have klasikkeren ...... Billeder siger mere end 1000 ord.
Har du 2 stk i stuen ?
BS
|
|
confused
Guld medlem Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
Sendt: 18-Maj-2010 kl. 20:16 |
Jep, det kan du godt sige, men det er 2 separate rum - en alm. stue, og så en decideret tv-stue
Og ja, du har ret i det med billederne.... hmmm
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |