recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Staalorm's Bif i kælderen version 2 -dedikeret rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Staalorm's Bif i kælderen version 2 -dedikeret rum

 Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:26
3 zoner! Jamen det har min Pioneer SC-LX71...Big smile
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:29
Jepper har Onkyo TX-NR807 også Wink  Men som du kan se på bagsiden bliver man nød til at bytte lidt om på kablingen, hvis man skal ha flere Zoner og 4 baghøjttalere samtidigt Smile
http://www.eu.onkyo.com/ir_img/21769880_6819071aa1.jpg

Der er jo kun 11 højttaler stik.


Redigeret af staalorm - 18-November-2010 kl. 20:13
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 19:33
Nå! Troede bare lige....Tongue
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 04:11
hmm tror jeg vil lege lidt med bodyshakere :)

Har læst lidt rundt omkring på nettet om det. Man skulle kunne få nogle i T-hansen. Dem vil jeg kører forbi i morgen tidlig :) eller ser disse også ud til at være forsøget værd http://www.jariauto.dk/shop/body-shaker-21378p.html . Så skal jeg bare ha min gamle Sony forstærker hjem fra sommerhuset i Sverige :)


Redigeret af staalorm - 01-Juni-2010 kl. 05:21
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 10:04
Så har jeg bestilt 4 af disse http://www.jariauto.dk/shop/body-shaker-21378p.html . Så få vi se om de er noget værd ;) BTW, T hansen fører ikke body shakere mere :(

Redigeret af staalorm - 01-Juni-2010 kl. 10:05
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
TommyBoy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Maj-2010
Sted: Denmark Balleru
Status: Offline
Point: 722
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér TommyBoy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 10:13
de der bodyshakere ?? skal de monteres på sofa/stol ? så bassen føles kraftigere ?
AE4000 Onkyo TX-SR608 BD390 SA Mantra 60 + Mantra 10AV 7:4
Lissau Truecolor ISF 100" fastramme Plano
Film skal ses i biografen - derhjemme :-)
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2010 kl. 09:15
Jepper. havde tænkt mig at montere den på mine sofaer, så føles bassen kraftigere. så skal jeg bare finde en gammel forstærker til at trække dem :)

btw - Er der en der har en gammel 80W forstærker liggene, gerne analog, i nærheden af københavnerområdet?
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2010 kl. 19:51
nå nu er det ved at være tid til at opdatere lidt igen.
Der har været en lang påuse grundet nyt fjernvarme anlæg, varme i stuegulvet samt fuld renovering af legerummet.
Jeg har fundet nogle andre upper front højtallere, der passe bedre ind i lydbilledet en Paradigm Titan'erne. nemlig Paradigm Mini Mk3 http://stereonomono.blogspot.com/2010/09/paradigm-mini-mkiii.html

Så har besluttet "kun" at ha mine Paradigm ADP-150 Dipolet højttalere i siden og bytte lidt rundt på de forskellige enheder.

Der ud over har jeg fundet forhænget der skal være foran lærredet.
Til oplysning har Ikea fået et nyt stykke stof til er Meget brugbart til forhæng til biografen, har selv købt et. http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/60172102 hedder Sanela

Er der nogle der har fundet en motoreseret "gardinstang"? gerne med fjernbetjening.

Er der nogen der kender en pæn IR-modtager til denne Onkyo model? 


Redigeret af staalorm - 18-November-2010 kl. 22:02
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2010 kl. 18:15
Har kigget lidt på http://www.odsif.dk/koeb.php
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2011 kl. 00:49
Så er der ikke langt til jeg begynder på opsætningen. har i fuld gang med legerummet ved siden af med bar, billiard og fodboldguitarherodansegulveyefinity setup :D har sat en deadline så rummet skal være færdigt til d.4/3-11!!
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 01:28
Jeg nåede at blive færdig. mangler stadig et par småting i biffen
- at få løftet den bagerste række 
- få et ordenligt projekter ophæng - nogle forslag?
- få fikset vinduet så det ikke klirre når SUBBEN arbejder :D.
- Installering af bodyshakerne i sofaerne
- mangler stadig at finde en godt og billig 

Men biffen er testet og den spiller fortrinligt.
Jeg fandt en løsning mht styring af Zone2 højttalerne. En Logitech harmony 900 var løsningen.
http://www.logitech.com/da-dk/remotes/universal-remotes/devices/5874 virker super, til volume op og ned men mangler at få overført alle de andre indstillinger den normale remote kan.
Jeg har så købt en lille monitor til Monitor out fra reciveren så man ikke behøver at tænde for projektoren for at få OSD.
har også installeret lysdæmpere med IR remote.


Redigeret af staalorm - 25-April-2011 kl. 21:02
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 18:28
Spændende projekt! Man kan jo kun glæde sig til den dag, man har et dedikeret rum!

Glæder mig til at se det færdige resultat :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu