recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Staalorm's Bif i kælderen version 2 -dedikeret rum
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Staalorm's Bif i kælderen version 2 -dedikeret rum

 Besvar Besvar Side  <1 56789>
Forfatter
Besked
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Status: Offline
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 11:26
Oprindeligt skrevet af staalorm staalorm skrev:

man skal bare tilslutte den som en højtaller. skal bare ha en gammel forstærker på ca 80w i 8ohm. så har taget subwoofer signalet til en anden forstærker.


Altså fx taget SUBOUT2 og ført til en forstærker, der så er sat til bodyshaker??
Min Hjemmebio
Hjemmebio - NAD T775HD - CM1 - CMC - CWM800 - ASW2500 + Buttkicker LFE
Stereo setup - NAD C372 - DALI 850
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2012 kl. 14:41
Oprindeligt skrevet af fausing fausing skrev:

Oprindeligt skrevet af staalorm staalorm skrev:

man skal bare tilslutte den som en højtaller. skal bare ha en gammel forstærker på ca 80w i 8ohm. så har taget subwoofer signalet til en anden forstærker.


Altså fx taget SUBOUT2 og ført til en forstærker, der så er sat til bodyshaker??

jepper. works like a charm
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 13:08
nu er gulvene ved at ligene noget. begynder at tænke på dør til biffen, nogle der har effaring med dette? har fundet denne her side. http://nowa.dk/projekter/lydtaet-dor/

Redigeret af staalorm - 27-December-2012 kl. 13:09
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 13:24
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Precious Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2012
Sted: Ikast, Danmark
Status: Offline
Point: 636
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Precious Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2012 kl. 21:57
Jeg er ved at aflure din højttaler opstilling, men det er svært at finde nogle billeder efter din oversvømmelse. Endte du med 7.1 eller gik du efter en anden løsning? Hvordan fik du placeret dine 4 bagerste højttalere?
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Precious Precious skrev:

Jeg er ved at aflure din højttaler opstilling, men det er svært at finde nogle billeder efter din oversvømmelse. Endte du med 7.1 eller gik du efter en anden løsning? Hvordan fik du placeret dine 4 bagerste højttalere?

Jeg har gået ud fra 7.1B som i dette link:http://www.audyssey.com/technologies/dsx

(Dette er tegningen de havde tidligere på deres side. Den illusterer meget godt 7.1 setup'et, med de rigtige grader fra ideel positionen). baghøjttalerne har jeg hængt ca 60cm over hovedhøjde. De baghøjttalere spille 2 veje og ikke direkte mod personen.

Jeg har ikke sat biografen op igen endnu efter oversvømmelsen, men det gør jeg MEGET snart, savner den. Så skal den også laves helt færdig.


Redigeret af staalorm - 11-December-2013 kl. 15:40
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2013 kl. 13:47
skal lige se om man kan teste med denne her. http://www.youtube.com/watch?v=qlwXv9VXY80

Selvklæbenefilt fra Flygger: http://www.d-c-fix.com/




Redigeret af staalorm - 25-Juni-2013 kl. 23:03
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juni-2013 kl. 23:28
Nye billeder på side 1, så er jeg i gang igen, nu skal den laves færdig.

Redigeret af staalorm - 01-Juli-2013 kl. 19:22
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 13:04
nye billeder og opdatering på side 1
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 13:14
Sikke en udvikling fra det rå rum til en rigtig hyggelig bio. Men buler lærredet ikke lidt rigeligt?
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-September-2013 kl. 13:47
Jo det skal lige strammes om, (det er et fastramme lærred fra lissau) så det burde kunne lade sig gøre. Men ja det er blevet super fedt, Jeg investerede lidt mere i et tykt gulvtæppe, så det er endnu mere behageligt at gå/ligge på (der er jo også varme i gulvet nu :) )
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
staalorm Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér staalorm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Oktober-2013 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Sikke en udvikling fra det rå rum til en rigtig hyggelig bio. Men buler lærredet ikke lidt rigeligt?

Takker for rosen, det er altid godt med lidt vand til møllen, Biffen har været lang tid undervejs :)
117", Atmos & DTS-X.
- Kan man leve uden en biograf derhjemme??? :D

Se mit projekt her:
staalorm's bif
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 56789>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu