recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mit HTPC setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMit HTPC setup

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Emne: Mit HTPC setup
    Sendt: 22-Maj-2010 kl. 12:33
Så vil jeg vise mit setup frem, som jeg forsøger at holde så enkelt som muligt, både på udseendet men også på betjeningen, da kæresten også bor i lejligheden og mediecenteret er vores eneste kilde til TV, musik mm.
 
TV:
43" Pioneer PDP-435XDE (Står til en udskiftning inden for et års tid)
 
Lyd:
Primare i21 forstærker
2 stk Elac FS 207 Anniversary Edition
 
Mediecenter:
Silverstone LC17 Silver Kabinet
Intel Core I3-530 2930Mhz Processor
Asus P7P55D LE LGA1156 P55 Bundkort
Scythe SCSK-1100 100mm Shuriken Rev. B 3 Heat Pipes CPU Cooler (Opdateret)
Nvidia Geforce 8500GT 256MB
4096MB DDR3 1333Mhz Corsair Ram
Creative SoundBlasterX-fi Titanium PCI-E Lydkort
Digital Devices Bridge Octopus PCIe (Opdateret)
2 stk. Digital Devices CT Tuner (Dual DVB-T/C) (Opdateret) 
2TB Samsung 540rpm 32MB ECO Green HD204UI Harddisk (Opdateret)
Lite-On DH-4O1S-10C Blu-Ray læser
Samsung SH-S183A DVD brænder
Scythe S-Flex 120mm 800rpm blæser i strømforsyningen
2 stk Scythe S-Flex 80mm 1000rpm i kabinettet
 
Til betjeningen af mediecentet bruger jeg Microsofts (Udgået model) klassiske fjernbetjening, hvor jeg også har mulighed for at tænde/slukke TV'et fra. Keyboard er igen også Microsoft klassiske MC keyboard (Også udgået), som også skal udskiftes på et tidspunkt, da dette ikke rækker særligt godt, og musen er lidt drilsk. 
 
Software:
Windows 7 Ultimate 32bit
Til import af XMLTV filen fra ONTV.DK bruger jeg NielsR fremragende program
PowerDVD 9.0 Ultra
SlySoft AnyDVD
My Movies 3
 
Mediecenteret er for nyligt blevet opgraderet, da den gamle AMD Ahtlon 4400+ AM2 blev lidt ustabil. Det havde ellers kørt rigtig stabilt gennem laaang tid, men alting har jo sin ende. Mit nye system er både væsentligt hurtigere, køligere og stock køleren er godt støjsvag (så længe det varer).
 
Jeg er super tilfreds med lyden fra min Primare forstærker og Elac højtalere, men med tiden kunne jeg godt tænke mig en surround opstilling, men det kræver igen en anden forstærker. Denne er kun stereo og analog (Ny forstærker af den gamle skole).
 
Skal nok lige ligge nogle billeder op snarest.
 
Vh
Kasper


Redigeret af Kasper Jensen - 20-Juni-2011 kl. 11:41
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Maj-2010 kl. 21:25
Nice opstilling, især lydelen er lækker. Hvordan er det med "kun" stereo? Det er jo kvalitet du har spændt for!
Kender kun "andre skal også bruge mediecenteret" delen for godt, men det fungerer efterhånden ret godt hos os, så det kan lade sig gøre.
BS

Redigeret af Bschmidt - 22-Maj-2010 kl. 21:27
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:23
Tak Bschimdt
 
Er også super glad for mit lydsystem. Mit primære mål med lydsystemet var, at få en meget ren lyd til musik med en fornuftig dybde i lyden. Det må jeg sige er lykkes. Kæresten og jeg kan godt lide at se en god film, og der vil man jo også godt have noget surround...
Til top
Falcon Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 10-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 252
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 01:05
Kasper, jeg er på udkig efter et TV kort til min PC og har lidt kig på denne her http://www.terratec.net/en/products/Cinergy_2400i_DT_1588.html Jeg kan se at du har to TV kort fra terratec, så jeg vil lige høre hvad du synes om dem? Leverer de et godt billede, kræver de kraftig signal for optimal billede? Jeg regner med at koble dem til min loftsantenne som jeg bruger til de frie TV kanaler samt en Triax 409 til Boxers mini abn. Så jeg håber jeg kan sætte et delfilter på og trække en ekstra kabel til PC'en uden at miste for meget signal.

mvh Jørn
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Juni-2010 kl. 20:22
Hej Jørn,
 
Jeg er vældig godt tilfreds med mine kort. Dog kræver de lidt mere signalstyrke end et almindeligt TV. Dog er et DVB-C kort ikke direkte sammenlignligt med et DVB-T kort. Men jeg er af den overbevisning, at Terratecs generelle kvalitet er rigtig god. Så der tror jeg ikke du går galt i byen.. :)
Til top
Kasper Jensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-Marts-2007
Status: Offline
Point: 536
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2011 kl. 11:56
Så har jeg opdateret tunerdelen, harddisken samt fået købt og monteret en ny cpukøler.
 
Er meget tilfreds med Duoflex tuneren fra Digital Devices. En yderst stabil tuner som emulerer DVB-S til mediecenterdelen. Min første tanke var, at kanalskiftet var ultra hurtig, og efter en længere periode, må jeg konstatere, at tuneren er meget stabil, og har kørt helt uden udfald.
Dog må jeg konstatere, at driversupporten virker lidt ringe, samt alt dokumentation og hjemmeside foregår på tysk - lidt amatøragtigt. Samtidig crasher mediecenter, når man loader transponderfilen til Stofa - her skal man selv lave en finde en ny.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu