Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
|
Emne: Wupti ! Sendt: 21-September-2010 kl. 15:49 |
Mejnert skrev:
jeg er forundret over at de kommer til at betale for det ekstraudstyr der er blevet købt.
der udover forstår jeg ikke hvorfor de ikke bare sendte et nyt kamera, men den erfaring har de jo så lært på den hårde måde
|
Når du har indgået en aftale, så er begge parter bundet af den. Det ville da ikke give mening, hvis sælger bare uden videre kunne træde ud af aftalen. Specielt ikke i en situation, hvor han har leveret et produkt til køber, der åbenbart ikke er i orden. På samme vis kan køber jo heller ikke bare uden videre træde ud af en indgået aftale. Hvis noget går i stykker, så kan du jo heller ikke bare hæve købet med det samme. Hvorfor skulle sælger kunne det? I en situation hvor sælger ikke kan træde ud af aftalen, men bare er ligeglad, så er det klart, at det får nogle konsekvenser. I denne sag var det så, at sælger skulle erstatte købers tab. Fuldstændig fair i mine øjne.
|
|
Bruger udmeldt 10
--
Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 15:40 |
jeg er forundret over at de kommer til at betale for det ekstraudstyr der er blevet købt.
der udover forstår jeg ikke hvorfor de ikke bare sendte et nyt kamera, men den erfaring har de jo så lært på den hårde måde
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 15:31 |
Du er naturligvis velkommen i debatten
Jeg har bare lidt svært ved at se hvad der er at være så forundret over. At det får konsekvenser, hvis en forretningsdrivende ikke overholder købeloven?
|
|
Bruger udmeldt 10
--
Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 15:26 |
[/QUOTE] Begynder I nu igen... Prøv at se på det på en anden måde. Jeg tror, at man kan gøre det så enkelt:Den solgte vare var defekt og Neurobrain havde derfor krav på afhjælpning eller omlevering. Det er kun hvis omlevering eller afjælpning var umulig eller ville påføre Wupti uforholdsmæssige omkostninger, at Nerobrain ikke ville kunne kræve dette. Alligevel valgte Wupti så ikke at leve op til købelovens bestemmelser om hvad Neurobrain havde ret til. Som følge deraf led Neurobrain et tab og det tab skal Wupti dække. Hvad er det uretfærdige i dette? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor så mange brugere herinde åbenbart har ekstrem sympati for erhvervsdrivendes manglende overholdelse af købeloven [/QUOTE]
jeg er bare forundret over afgørelsen, men jeg må måske ikke deltage i debatten?
og nej jeg er ikke ansat i detailhandlen, og bliver det forhåbentlig aldrig
|
|
Bruger udmeldt 10
--
Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 15:24 |
Neurobrain skrev:
Desværre ikke helt :)
Men hvis du køber et produkt, som kræver ekstra specifikke dele for at virke, har du mulighed for at få pengene retur for de ekstra dele.
|
Hvad er forskellen på det jeg skrev, og det du har købt?
|
|
PerW
Guld medlem
Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 14:55 |
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 14:41 |
Mejnert skrev:
Det var da en vild afgørelse
D.v.s. jeg kan købe et kamerahus til f.eks kr.3.000,- i en butik, og købe model specifikt ekstraudstyr til det et andet sted for f.eks kr. 50.000, og hvis kameraet går i stykker efter 5 måneder og ikke kan laves/skaffes mere, så skal butikken give mig kr.53.000,- tilbage?
Mejnert |
Begynder I nu igen... Prøv at se på det på en anden måde. Jeg tror, at man kan gøre det så enkelt:Den solgte vare var defekt og Neurobrain havde derfor krav på afhjælpning eller omlevering. Det er kun hvis omlevering eller afjælpning var umulig eller ville påføre Wupti uforholdsmæssige omkostninger, at Nerobrain ikke ville kunne kræve dette. Alligevel valgte Wupti så ikke at leve op til købelovens bestemmelser om hvad Neurobrain havde ret til. Som følge deraf led Neurobrain et tab og det tab skal Wupti dække. Hvad er det uretfærdige i dette? Jeg forstår virkelig ikke hvorfor så mange brugere herinde åbenbart har ekstrem sympati for erhvervsdrivendes manglende overholdelse af købeloven
|
|
Neurobrain
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 14:08 |
Desværre ikke helt :)
Men hvis du køber et produkt, som kræver ekstra specifikke dele for at virke, har du mulighed for at få pengene retur for de ekstra dele.
|
|
Bruger udmeldt 10
--
Oprettet: 03-December-2007
Status: Offline
Point: 530
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 12:40 |
Det var da en vild afgørelse
D.v.s. jeg kan købe et kamerahus til f.eks kr.3.000,- i en butik, og købe model specifikt ekstraudstyr til det et andet sted for f.eks kr. 50.000, og hvis kameraet går i stykker efter 5 måneder og ikke kan laves/skaffes mere, så skal butikken give mig kr.53.000,- tilbage?
Mejnert
|
|
Simsalabim[DK]
Guld medlem
Oprettet: 18-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 618
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 11:58 |
Neurobrain skrev:
Til information kan det oplyses, at Wupti har udbetalt mig penge svarende til beløbet på de ekstra dele jeg købte i forbindelse med køb af kameraet.
Tak til forbrugerstyrelsen og Simsalabim[DK] ;)
Jer andre der spillede kloge.......ingen kommentarer...
|
Tak for opdateringen og tillykke med det. Sejt at du tog kampen - det gør de færreste vist
|
|
Neurobrain
Bruger
Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
|
Sendt: 21-September-2010 kl. 11:26 |
Til information kan det oplyses, at Wupti har udbetalt mig penge svarende til beløbet på de ekstra dele jeg købte i forbindelse med køb af kameraet.
Tak til forbrugerstyrelsen og Simsalabim[DK] ;)
Jer andre der spillede kloge.......ingen kommentarer...
Redigeret af Neurobrain - 21-September-2010 kl. 11:27
|
|
Enerneslo
Bruger
Oprettet: 17-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 210
|
Sendt: 27-Maj-2010 kl. 20:42 |
Jeg havde købt en Siemens støvsuger hos dem. Men der var en samling på metalrøret der klikkede når man støvsugede frem og tilbage. Jeg skrev til dem om mit problem. De at de mente at det var normalt. Men min søster havde en magen til, som ikke gjorde det. Det skrev jeg så til dem, og så fik jeg tilsendt en ny.
|
|