recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wupti !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWupti !

 Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 01:10
Ja det er sku flot!

Sørgeligt at en velkendt forretning ikke vil tage ansvaret for de varer de selv har solgt. Anmeldelserne på trustpilot er åbenbart ikke helt i skoven. Desværre...
Jeg tror hellere jeg vil lægge mine penge et sted hvor jeg kan være sikker på at få en ordentlig service hvis der skulle opstå problemer.

MVH
tvkartoffel
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 01:16
Ja, det fremgår ganske tydeligt, at man 'for at undgå ventetid' selv skal kontakte producenten.

Til top
dimzen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-August-2005
Sted: Skive, Danmark
Status: Offline
Point: 502
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 03:38
En del af en cykel gik istykker, skrev til Wupti, et par dage efter kom der en ny del fra firma'et som laver cykelen. Så jeg synes de er fine :)
Til top
Mufti Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2010
Sted: Taastrup
Status: Offline
Point: 4900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 08:55

Man får tit samme behandling hvis man køber i en fysisk butik.

Jeg har købt en HP computer der blev repareret på et værksted i Ballerup. De anede ikke hvad der var op og ned. Første gang jeg fik den tilbage var den ikke samlet rigtigt. Da jeg gjorde dem opmærksom på fejlen var det nærmst min egen skyld. Efter tre gange lykkedes det dem at få den repareret.
 
Værkstedet har i øvrigt aftaler med en række andre computer producenter.Confused
 
Min konklusion er at HP har dårlig service. Ikke butikken.


Redigeret af Mufti - 24-Maj-2010 kl. 08:56
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 09:17
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har nu heller ikke set noget til at Wupti er slæbt ind i Kontant og Praxis for urent trav..

Praxis? Åh, du mener Basta...LOL
Til top
PHN2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 08-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 140
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:08
Det kan da godt være det er praxis de var med i; ham der Pede fejler da noget?!

Mhv. Per.
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4936
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 10:18
Min kone fik i julegave en fotoramme fra Wupti og jeg opdagede en pixelfejl (irriterende men ikke graverende fejl). Det var efter 14 dages returretten, så hun regnede ikke med at de ønskede at fixe noget så simpelt som en pixelfejl.
Efter at have talt med dem lovede de at fixe problemet, men der skete intet. To uger senere ringede hun til dem og der skete intet. Nogle uger senere prøvede hun igen og fik så brev fra dem om at hun skulle smide fotorammen ud og hun ville få en ny med posten én af dagene.
Der kom ikke noget med posten, hun skrev til dem og efter nogle dage fik hun en mail om at pengene ville blive sat ind på hende konto, da de ikke kunne fremskaffe rammen.

Så alt i alt har hun fået mere ud af det end hun forventede, men hun har også kæmpet en brav kamp som ikke burde have haft været udkæmpet.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:09
Hej Alle
 
 
I den sag tørrede de reklamationen af på deres producenter. Først da journalisten gik dem på klingen, kom direktøren på banen og sagde at "selvfølgelig overholder de da købeloven".
 
Wupti er ejet af NRGI (Østjyllands Energiselskab) og Leasy i fællesskab. Men ejerne til trods, kan de jo godt have en politik om at springe over hvor gærdet er lavest (hvis det kan spare dem penge).
 
  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 11:28
Oprindeligt skrevet af Non-Desperado Non-Desperado skrev:

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Har nu heller ikke set noget til at Wupti er slæbt ind i Kontant og Praxis for urent trav..

Praxis? Åh, du mener Basta...LOL
Ja Basta selvfølgelig. Manglede bare at Pinsesolen dansede.....LOL
Til top
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Vi det sige at wupti overlod det til dig at reklamere overfor tredjepart eller ordnede wupti reklamationen for dig?

Efter loven er det forhandlerens ansvar, og det er lige netop med hensyn til reklamationer de gode forhandlere adskiller sig fra de mindre gode.

tvkartoffel

Jep jeg kender også godt den bestemmelse, men det er en gummiparagraf, og forhandleren (i dette tilfælde Wupti) kan godt henvise  reklamationssagen til producenten, hvis det skønnes ikke at forvolde skadeslidte væsentlige ulemper.


Ja de KAN, men det er helt og holdent op til kunden om man vil acceptere dette.
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
morten_b Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 184
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:21
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Oprindeligt skrevet af tvkartoffel tvkartoffel skrev:

Vi det sige at wupti overlod det til dig at reklamere overfor tredjepart eller ordnede wupti reklamationen for dig?

Efter loven er det forhandlerens ansvar, og det er lige netop med hensyn til reklamationer de gode forhandlere adskiller sig fra de mindre gode.

tvkartoffel

Jep jeg kender også godt den bestemmelse, men det er en gummiparagraf, og forhandleren (i dette tilfælde Wupti) kan godt henvise  reklamationssagen til producenten, hvis det skønnes ikke at forvolde skadeslidte væsentlige ulemper.

Din opfattelse af Købeloven er fuldkommen forkert. I forbrugerkøb er det sælger og kun sælger der er ansvarlig overfor forbrugeren. Sælger kan aldrig nægte at tage sig af en reklamation og henvise til producent, importør eller lignende.

Hvilke bestemmelser i Købeloven er det i øvrigt du anser som gummi§er?
Til top
dreamz Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-Februar-2008
Status: Offline
Point: 857
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 16:44
Jeg snakkede med forbrugerrådet, da sagen stod på, om det var dem, der oplyste mig om spørgsmålet. Jeg er ikke jurist og har bare forsøgt at svare trådstarter udfra mine erfaringer. 
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu