recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Nyheder, anmeldelser & omtaler
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Wupti !
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketWupti !

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
mufcdk1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-December-2004
Status: Offline
Point: 2089
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af dreamz dreamz skrev:

Jeg snakkede med forbrugerrådet, da sagen stod på, om det var dem, der oplyste mig om spørgsmålet. Jeg er ikke jurist og har bare forsøgt at svare trådstarter udfra mine erfaringer. 


http://www.forbrugerraadet.dk/raad-alle/alle/raad077/?ref=2024

Citér Går din vare i stykker har du to års reklamationsret. Indenfor de to år kan du gå ned med varen i den butik, hvor du har købt den. Forhandleren har i den periode pligt til at modtage en reklamation. Altså sørge for, at forbrugerens ret til afhjælpning af fejl og mangler som udgangspunkt gennemføres, medmindre forbrugerens valg er urimeligt byrdefuldt for den erhvervsdrivende.

Forbrugerrådet og Forbrugerklagenævnet har haft flere henvendelser, hvor forhandleren har afvist at tage imod produktet og i stedet henvist til producentens eller værkstedets hotline. Det drejer sig især om radio- og tv-udstyr samt printere. Det kan de ikke. Det er det sted du har købt varen, som har pligt til at tage sig af din reklamation.

Forhandlerens pligt gælder dog ikke, hvor købeloven ikke gælder, for eksempel i forbindelse med en udvidet garanti.


Jeg skal ikke sige hvordan byrdefuldt skal fortolkes, men som fremhævet, når det drejer som om AV udstyr, er der ingen kære mor får sælger.


Redigeret af mufcdk1974 - 24-Maj-2010 kl. 17:24
Film samling(Opdateret den 26/11-09)
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 17:38
Jeg har igennem forbrugerklagenævnet lagt sag imod Wupti.  Jeg købte et kamera som gik i stykker og Wupti nægtede at reparere det - De annullerede handlen og gav mig mine penge tilbage.

Problemet var, at jeg havde købt dele til kameraet, som jeg nu ikke kan bruge  (oplader).

Wupti beklager selvfølgelig, men ser sagen som lukket..
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:10
Oprindeligt skrevet af Neurobrain Neurobrain skrev:

Jeg har igennem forbrugerklagenævnet lagt sag imod Wupti.  Jeg købte et kamera som gik i stykker og Wupti nægtede at reparere det - De annullerede handlen og gav mig mine penge tilbage.

Problemet var, at jeg havde købt dele til kameraet, som jeg nu ikke kan bruge  (oplader).

Wupti beklager selvfølgelig, men ser sagen som lukket..
Men det er vel også hvad du har krav på.
 
Sælger kan jo vælge at rep. eller ophæve købet.
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 18:11
Wupti har været i søgelyset, fordi de ikke selv vil behandle reklamationer:
 
 
 
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:18
Nej jeg har krav på at få min ting fixet, ombyttet eller pengene tilbage - Og jeg kan umiddelbart vælge. Som forbruger, må jeg ikke stilles ringere end før købet....

Jeg bliver klogere om 7 måneder - Det er behandlingstiden hos forbrugerklagenævnet :)
Til top
Gromit Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 463
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Maj-2010 kl. 19:36
Det kan godt være, at Wupti har nogle smarte reklamer.  Er man i tvivl om en given online butik, så køb varen et andet sted... til trods for, at varen måke skulle koste lidt mere.
 
Og så er det i øvrigt en rigtig god idé, at lave noget research på en butiks troværdighed og kundeservice når noget går galt - eks. Trustpilot. 
 
Alt er naturligvis i skønneste orden, hvis varen virker som den skal. 
 
 


Redigeret af Gromit - 24-Maj-2010 kl. 19:37
Til top
vasif Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1773
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 00:18
Oprindeligt skrevet af Neurobrain Neurobrain skrev:

Nej jeg har krav på at få min ting fixet, ombyttet eller pengene tilbage - Og jeg kan umiddelbart vælge. Som forbruger, må jeg ikke stilles ringere end før købet....

Jeg bliver klogere om 7 måneder - Det er behandlingstiden hos forbrugerklagenævnet :)


Hvad er problemet? Du har vel fået dine penge. Kan du ikke bare købe den samme? Tvivler på, du får medhold, din klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale.
Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 06:44
Hvad er problemet?  

Jeg har købt et kamera UDEN oplader, med 2 års reklamationsret. Køber en oplader hos en anden forhandler.

Da kameraet går i stykker (efter en uge) ophæver Wupti handlen og jeg står nu uden kamera, med en kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv

Jeg synes det er PISSE dårlig kundeservice og jeg synes umiddelbart jeg har en sag :)

At du så synes min klage er langt ude, uden proportioner eller reelt indholdsmateriale.........tjaaa........
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 07:13
Du mener at det er Wupti der skal betale for kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv. som du har valgt at købe i en anden butik, kan ikke rigtig se at Wupti har noget at gøre med det.

At Wupti har være så flink at ophæve en handle på et defekt kamera skal du være glad for, der er mange forhandle der ville sende det til rep. gentage gang og til sidst ikke ville give dig penge tilbage.

Kan så ikke fatte at du så ikke har købe et andet kamera af samme type, hos en anden forhandler.

Kan ikke se at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, da du jo har fået penge retur.

Redigeret af Startrek - 25-Maj-2010 kl. 07:16
Til top
pilehave Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1260
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 11:24
Oprindeligt skrevet af Startrek Startrek skrev:

Du mener at det er Wupti der skal betale for kamera-specifik oplader, SD kort, taske osv. som du har valgt at købe i en anden butik, kan ikke rigtig se at Wupti har noget at gøre med det.

At Wupti har være så flink at ophæve en handle på et defekt kamera skal du være glad for, der er mange forhandle der ville sende det til rep. gentage gang og til sidst ikke ville give dig penge tilbage.

Kan så ikke fatte at du så ikke har købe et andet kamera af samme type, hos en anden forhandler.

Kan ikke se at du har en sag hos forbrugerklagenævnet, da du jo har fået penge retur.


Nej, jeg tror også den sag er "dead in the water". Skulle Expert så også hæfte for dit TDC KabelTV som du købte efter du købte nyt fjernsyn (som gik i stykker, men du har ikke købt et nyt).

Nahh... Wink
Til top
osbech Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 889
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 12:14
Hmm der er tilsyneladende en masse ting om wupti jeg ikke var klar over, de ting der bliver nævnt her i tråden er nok at jeg ville finde en anden forhandler, også selvom der er udsigt til at spare 1000kr, ved evt. reklamationer ville jeg simpelthen ikke gide bruge tid på at slås med forhandleren for "småpenge"..


Til top
Neurobrain Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 97
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 12:17
Som forbruger må jeg ikke stilles ringere end før købet.
 
Hvis ens produkt går i stykker skal forbrugeren have muligheden for at få sit produkt repareret eller ombyttet til et tilsvarende produkt eller hvis forbrugeren ønsker det, få pengene tilbage (den korte version).
 
Wupti vil ikke reparere produktet, de vil ikke ombytte, men har valgt at give mig pengene tilbage, hvilket jeg ikke ønsker.
 
Det betyder, at jeg står i situation, hvor jeg står ringere end før købet.
 
Efter telefonisk kontakt med Forbrugerrådet, hvor jeg forklarede forløbet blev jeg opfordret til at klage.
 
I har måske ret, men umiddelbart vil Forbrugerrådet kigge på min sag, hvilket må betyde, at den ikke er ""dead in the water".
 
Ifølge jer, må en virksomhed nægte RMA og "bare" ophæve handlen - Men hvorfor har vi så reklamationsretten?
 
Ifølge lovgivningen må virksomheder ophæve handlen, hvis reparationen er "uforholdsmæssigt" dyr. Det bliver spændende hvad definitionen er på det....
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12345 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu